Helisa skrev 2014-06-25 22:22:40 följande:
Ont i ryggen ibland, täppt i näsan, snuvig, lite öm högt upp på magen och i brösten, förstoppad, andfådd. Och så tar jag mina sprutor 2 ggr om dagen med blodförtunnande medicin (Fragmin).
Men det här är en fjuttig västanfläkt jämfört med många tjejer som mår illa i månader eller inte kan sova pga av foglossningssmärta eller allt möjligt annat som drabbar en del.
Ännu har jag absolut inte tröttnat på att vara gravid.
Raring, jag är inte intresserad av jämförelser mellan olika kvinnors upplevelse art vara gravid. Din upplevelse är din! Den som berättar hur DU har det ich hur du TAR det. Det finns risk att jämföra m andras smärta, att inte ta dig och din smärta och kropps signaler på allvar. För du kommer värdera dig lägre för andra har rätt må sämre ...
Jag vill dela ; jag levde efter den devisen, andra har det sämre... Det kostade mig mycket, nästan livet. Vägen däremellan var avgrunden.
Kära Helisa, jag uppskattar att höra din ärliga mening om hur du upplever din dag och vardag m graviditet. Det finns kunskap att dela i det. Tack för att du gör det, det ger mig kraft att fortsätta ska du veta. Värdera dig högre, det är du värd! Kram om jag når runt hihihi