• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Redan47

Vilken styrka får du då som motsvara 6mg tex? Mkt intresserad av det, väntar svar fr Riga på frågan ...

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2013-12-22 12:16:11 följande:
    Kunde inte sagt det bättre själv! Instämmer helt med föregående talare!! Jag hade också satt in en om det var bra kvalitet och blasto men sett till att få medicinering i form av prednisolon och blodförtunnande för att minska risken för missfall och öka chansen att kroppen inte stöter bort embryot. Lycka till!!! Kram
    Håller med!
  • Jenkis
    micke78 skrev 2013-12-22 12:50:44 följande:
    Oj, det har jag inte tänkt på! Vad jobbigt det måste varit för dig!
    Jag ska ta östrogen ja, och sen har jag  fått fragmin spruter, men också aspirin och är lite osäker på om jag ska ta båda och, det får jag fråga om när det närmar sig..

När ska man ta trombosprovet isåfall?
    Tänk även på att sprida ut de mediciner du skall ta flera gånger per dygn så jämt som möjligt över dygnet. Då har de bäst effekt och du slipper fluktuerande hormonnivåer som kanske gör dig känslig i humöret
  • Jenkis

He, he. Har sagt åt sambon att äta mycket av ägg, kyckling, nötter, fullkornsprodukter, skaldjur och fisk. Det är bra för hans simmare (innehåller zink och selen).

Själv kör jag egenmedicinering av:

Omega3 (blodförtunnande)
    Gurkmeja (antiinflammatoriskt)
    Ingefära (antiinflammatoriskt)
    Nyttiga fetter
    Röda ekologiska druvor (flavonoider)
    Nypon (flavonoider, karotenoider, lycopene, antiinflammatoriskt)
    Folsyra
    D-vitamin

Försöker "kopiera" Fragmin, Trombyl och Kabiven på naturligt sätt

Gurkmejan och Ingefäran skall man dock sluta med strax innan ET eftersom de kan orsaka missfall.

Ovanstående tog jag när jag blev gravid och då kan jag ju inte låta bli att prova igen

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-22 18:44:42 följande:
    Tänk även på att sprida ut de mediciner du skall ta flera gånger per dygn så jämt som möjligt över dygnet. Då har de bäst effekt och du slipper fluktuerande hormonnivåer som kanske gör dig känslig i humöret

Det är också jättebra såklart men skillnad mellan hur kroppen tar upp i tarmen och genom huden. Jag som är laktosintolerant kanske är extra känslig men har ju gjort så många försök att jag kunde märka en markant skillnad. Spelade ingen roll att jag tog Progynonet exakt på minuten Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-22 18:26:30 följande:
    Sammanfattning rapport 2013:1 (pdf 104 KB) Här är sammanfattningen från etiska rådet ang. surrogatmoderskap, donation o.s.v. det är väl bara att hoppas att vissa saker går igenom. Skulle underlätta. Visste ni att om er donator avlider kastas embryona?

Mkt intressant!!!
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2013-12-22 16:42:34 följande:
    Vilken styrka får du då som motsvara 6mg tex? Mkt intresserad av det, väntar svar fr Riga på frågan ...

Jag tar tre plåster som jag byter var tredje dag. Det ska motsvara tre Progynon per dygn som jag hade tidigare. Vill minnas att de var på 2 mg styck. Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-22 19:00:10 följande:
    He, he. Har sagt åt sambon att äta mycket av ägg, kyckling, nötter, fullkornsprodukter, skaldjur och fisk. Det är bra för hans simmare (innehåller zink och selen). Själv kör jag egenmedicinering av: Omega3 (blodförtunnande) Gurkmeja (antiinflammatoriskt) Ingefära (antiinflammatoriskt) Nyttiga fetter Röda ekologiska druvor (flavonoider) Nypon (flavonoider, karotenoider, lycopene, antiinflammatoriskt) Folsyra D-vitamin Försöker "kopiera" Fragmin, Trombyl och Kabiven på naturligt sätt Gurkmejan och Ingefäran skall man dock sluta med strax innan ET eftersom de kan orsaka missfall. Ovanstående tog jag när jag blev gravid och då kan jag ju inte låta bli att prova igen

Kör också omega 3, d-vitamin, folsyra och antiinflammatorisk mat lök och kanel är också jättebra!! Kram
  • Redan47

Villsågörna, vilken styrka har du på depot plåstren? Hoppas träffa min sv gyn i början oå jan, vill föreslå detta då. Har ställt fråga till Riga, hoppas få svar. Men sanningen är att i våra trådar finns så mkt snabbare kunskap ! Vi är mkt pålästa ! Tack

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014