Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Hej tjejer! Är en äggdonationsveteran som inte varit så aktiv här sista året eftersom vi efter sex års kämpande äntligen fick en dotter förra året (6e äd-återföringen, så ge inte upp!!). Vi har ett enda liter embryo kvar i frysen (Huddinge) och ska nu sätta tillbaka det om en vecka ung. Hänger gärna här med er om jag får!!? Vet vilket fint stöd man kan få och ge här. Nåt som var som ovärdeligt för mig då vi kämpade som mest. Stort lycka till er alla!!! Håller tummar och tår för er alla! Kram

• villsågärna38

Tulan: Man försöker härda ut bara Vet att det är olidligt med väntan och man nojjar om symtom osv. Familjeliv och Google var mina största vänner. Hoppas innerligt att det går vägen för er!! Stora kramar

• villsågärna38

[quote=71815666][quote-nick]Jenkis skrev 2013-11-29 21:15:20 följande:[/quote-nick]

villsågärna38 skrev 2013-11-29 13:19:25 följande:
    Hej tjejer! Är en äggdonationsveteran som inte varit så aktiv här sista året eftersom vi efter sex års kämpande äntligen fick en dotter förra året (6e äd-återföringen, så ge inte upp!!). Vi har ett enda liter embryo kvar i frysen (Huddinge) och ska nu sätta tillbaka det om en vecka ung. Hänger gärna här med er om jag får!!? Vet vilket fint stöd man kan få och ge här. Nåt som var som ovärdeligt för mig då vi kämpade som mest. Stort lycka till er alla!!! Håller tummar och tår för er alla! Kram
    Kul att se dig! Vi har/hade bf nu på måndag... Men vår dotter föddes i juli i stället. Så det är bara att kavla upp skjortärmarna igen och hoppas på tur.[/ Så oerhört tråkigt att höra om vad som hände er. Hoppas innerligt att det går vägen den här gången. Kram
  • villsågärna38

Hur går det för er alla? Vi gör FET på torsdag så idag började jag med Lutinus. Hoppas ni mår bra! Håller tummarna för er alla som är på g. Kram Ps. Om det är nån som mår dåligt av Progynonet så kan jag rek plåster man byter var tredje dag istället. Är visst så att inte alla tar upp östrogen så bra och jämt i tarmen.

• villsågärna38

Ja jättespännande!! Börjat må så himla illa bara. Tror det är Lutinusen. Aldrig mått såhär innan utan att vara gravid el mgsjuk. Är ju inte det första och hoppas inte det senare med tanke på em. Ska be om de vanliga progesteronvaggisarna idag. Hur mår du? Det är ju inget vidare med hormonerna. Kram

• villsågärna38

Fy va jobbigt Jenkis!!! Hör av dig vet jag och fråga. Då kanske du kan få nåt preliminär besked iaf? Februari låter ju väldigt sent. Hoppas verkligen inte du behöver vänta tills dess!! Kram

• villsågärna38

Skönt att du mår lite bättre. Kroppen stabiliserar sig nog efter ett tag. Jag mår mycket bättre så för min del var det nog inte biverkningar utan nåt jag ätit tror jag. Trött, hormonell och svullen idag men det är helt ok. Ingen spykänsla längre Kram

• villsågärna38

Själva återföringen dvs den gynekologiska brukar ta ca 10 min så det är nog samtal och ev vila efter kanske? Jag var inne en 20 min sist. Fem min samtal, tio min gyn och sen några min samtal igen. Men kanske är det annorlunda i Riga?? Kram

• villsågärna38

Hej! Ett litet tips bara till er som ska ta cortison / prednisolon vid ET/FET. Ta det tidigt på morgonen! Det är ju ett stresshormon som naturligt i kroppen utsöndras just på morgonen. Jag glömde igår och tog sent på em, somnade 01 i natt. Jag som normalt däckar vid 21 nu med alla hormoner i kroppen. Roligt iofs att vara vaken på en fredagskväll men som sagt, ska ni upp tidigt på morgonen så rek att inte ta det så sent Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014