Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!
Hej!
Här kan vi som väntar bebis i maj 2014 lägga in bilder på sånt som rör graviditeten:
- växande magar
- ultraljud
- sånt vi handlar till oss eller bebis
Som sagt, lägg in vad ni vill!! :)
Hej!
Här kan vi som väntar bebis i maj 2014 lägga in bilder på sånt som rör graviditeten:
- växande magar
- ultraljud
- sånt vi handlar till oss eller bebis
Som sagt, lägg in vad ni vill!! :)
Tack för omtanken alla fina ?? Vi har bf 29 maj. Längtar ihjäl mig. 9 månder är verkligen en låååååång tid. Bebis i magen kallar vi för knubbis, barnmorskan kallade den för en liten tjockis på rul för den var/är lite rund om magen.
Vi vet inte heller vad det blir. Ville gärna veta men de kunde inte se och nu har vi bestämt att inte ta reda på det. Bebisen har en storebror och 3 halvsyskon, 2 tjejer och en kille så det spelar absolut ingen roll. Däremot verkar nära o kära hålla tummarna för en lillasyster även om de inte säger något rent ut.
Fördarvad, beklagar verkligen. Vad hemskt:'(
Vi har inte tagit reda på vilket kön Grants är Men vi tror på en liten kille. Jag har två killar sen innan å detta e sambons första. Jag hade tyckt det varit kul å få köpa lite flickgrejor men bara det kommer ut en frisk å välmående liten Grants e vi nöjda
Måste säga att era magar är så fina, riktiga bebismagar Min är fortfarande inte så jättetydlig bebismage, visst den växer å börjar puta ut lite framåt. Men iochmed att jag har gått ner 50 kg så har jag lite extra hud på magen som döljer samt att jag bär nog bebis lite längre in i magen. Tror dock att min bebiskula kommer om ett par veckor å då kommer att vara i vägen
viljet den inte är idag så mkt.
Vecka 29 :) ... Fler än jag som har lite ont i magen/tarmarna, trodde jag skulle få magsjuka men så blev det inte..men tarmarna fortsätter kännas lite ömma, känns mest obehagligt, inte smärtsamt...kan det vara att dom börjar tryckas ihop?
Jag brukar tilltala magen kompis eller lille vän. Vi väntar en flicka och jag trodde att det skulle göra så jag kunde säga hon eller henne men det känns fortfarande jättekonstigt. Så jag kör på bebis och kompis för det mesta. Börjar försöka säga hon/henne lite mer, men det känns konstigt. Min sambo däremot, säger lill tjejen, hon/henne eller Annie som är det planerade namnet. Verkar ha hjälp honom mycket mer än mig att få veta :P Jag trivs så bra med en liten kompis i magen, får bli bebis när hon behagar titta ut om en tre månader si så där.. Däremot stör jag mig gärna på när ovetande eller bekanta säger han till magen haha. Det är ju en tjej, hallå ser ni inte det liksom.. Vet inte hur min gravida hjärna funkar alltid..
Framförallt kallar vi den "bebisen" (måste sägas med ett speciellt röstläge också). Eller Lilleman. Min naprapat kallar honom för "iskuben" eller "kuben" då han är en IVF-bebis från fryst ägg.
Vi kallar tösen i vår mage för "Mellisen". Hon ska heta Matilda och M E L blir hennes initialer med mellannamnen (ej räknat efternamnet alltså). Så då blev det "Mel" och sen "Mellisen". Vi lär dock behöva öva bort det när hon väl är här. Kan inte vara så kul att kallas för Mellis eller Mellisen. Hon är ju ingen måltid... även om hon faktiskt ÄR i min mage just nu :P Innan vi visste kön kallade vi bebisen för "bulleblup". Det var vårt projektnamn även under förra graviditeten som tyvärr slutade i missfall.