• Snowsee

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Hej!
    Här kan vi som väntar bebis i maj 2014 lägga in bilder på sånt som rör graviditeten:
    - växande magar
    - ultraljud
    - sånt vi handlar till oss eller bebis

Som sagt, lägg in vad ni vill!! :)

• Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!
  • snorkan
    Defeateris skrev 2014-02-19 15:52:31 följande:
    De där kommentarerna fick jag från början.. Min "gravid"mage kom jäkligt fort, i vecka 12-13 var det svårt att dölja att något hade hänt.. Även om det inte direkt var bebis som syntes så var det ändå tydligt att jag var gravid.. När det var dags för UL var det till och med så att barnmorskan var övertygad om att det var mer än en.. ;) Nu växer som tur är inte magen i samma takt längre, skönt är ju det.. men i vecka 28 nu så skallar Pricken ofta mina revben och brösten vilar på ovansidan av magen när jag sitter ner.. Och visst börjar den vara i vägen..

Vilken härlig tröja! Vart har du köpt den?
  • Erika 146

Har hört/läst nånstans (länge sen nu) att man ska ha koll på bebisen genom att känna av om den rör sig mindre eller nåt. Kommer ju inte riktigt ihåg hur det var men från när ska man det och vad menas med mindre? Tycker det är lite olika dag till dag...

• Olinda
    Thessiiee skrev 2014-02-21 09:34:37 följande:
    Hänger på! Bf 29de maj :)

Jag har 30:e
  • lillarnold
    Erika 146 skrev 2014-02-21 09:21:42 följande:
    Har hört/läst nånstans (länge sen nu) att man ska ha koll på bebisen genom att känna av om den rör sig mindre eller nåt. Kommer ju inte riktigt ihåg hur det var men från när ska man det och vad menas med mindre? Tycker det är lite olika dag till dag...
    Jag frågade min bm ungefär exakt samma sak och hon sa att man lär sig att känna igen vissa mönster typ att bebisen är vaken på kvällen eller efter maten eller nåt. Hon sa att om man upplever att den rör sig mindre så ska man kanske tänka lite extra på det vid dom tillfällena man brukar känna och typ om hela din kropps sprids med känslan att det är något som är fel så ska man ringa. Men oftast så kan det vara att man för dagen eller veckan har haft mycket annat för sig och då tänker man inte på det. Sa hon iaf. Så jag har bara noterat att det är en lugnare bebis men känner ingen oro för jag känner fortfarande av henne tillräckligt (tycker jag). 
  • Erika 146

Tack lillarnold är inte heller speciellt orolig, vet ju ungefär när på dagarna det är action även om det är lite olika mycket. Hoppas och antar att man känner när/om nåt inte är som "vanligt".
    Vet alla här inne vad ni bär på eller har någon, precis som vi valt att inte veta ? ð???

• Defeateris
    snorkan skrev 2014-02-21 03:02:36 följande:

Vilken härlig tröja! Vart har du köpt den?
    Den är mycket exklusiv och fin - köpt på Gekås.. ;)
    Jag köpte den och en likadan fast med marinblå ränder, kostade 99 kronor.. Love it!
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!