• Snowsee

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Hej!
    Här kan vi som väntar bebis i maj 2014 lägga in bilder på sånt som rör graviditeten:
    - växande magar
    - ultraljud
    - sånt vi handlar till oss eller bebis

Som sagt, lägg in vad ni vill!! :)

• Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!
  • isabellas
    Mrs Fii skrev 2014-02-05 09:44:35 följande:

Ja, hoppas alla små bebisar vänder sig åt rätt håll.
    Blir lite förvånad att era barnmorskor känner efter läget så tidigt för det görs inte här.

Inte här heller, jag har läst hört att bebisar så tidigt snurrar runt mest hela tiden så det är nog ändå bara slumpen som avgör hur dom ligger då
  • saraajohanna

Blir lite förvånad att era barnmorskor känner efter läget så tidigt för det görs inte här.

Här börjar de kolla efter v 30 nån gång men jag fick en läkartid för att diskutera sjukskrivning förra veckan o han fråga om jag ville göra ett ultraljud lite snabbt för att kolla så allt såg bra ut :) då såg vi ju att hon låg med rumpan ner.
  • lillarnold

V 24+2 + ca 5kg.. Ser så nätt ut på bilden men känner mig gigantisk haha.. Det är skönt att det iaf framgår att det är bebis och inte för många semlor i magen. Ser nog större ut i kläder tror jag. Och typ när jag sitter ner :p

• Högskola
    lillarnold skrev 2014-02-05 18:25:13 följande:
    V 24+2 + ca 5kg.. Ser så nätt ut på bilden men känner mig gigantisk haha.. Det är skönt att det iaf framgår att det är bebis och inte för många semlor i magen. Ser nog större ut i kläder tror jag. Och typ när jag sitter ner :p
    Iaf för egen del och för många anda å så har vi ju både mage och "mage" eller va man ska säga, så de kanske inte är så konstigt att din ser mindre ut när de bara är "en". Flört

Förvisso ser min liten ut å men de är nog mer för att knoddis har pressat in sig väldigt långt bak mot ryggen, så det som syns utåt är nästan mer den "vanliga magen" som tryckts ut Tungan ute
  • lillarnold
    Högskola skrev 2014-02-10 10:51:02 följande:
    Iaf för egen del och för många anda å så har vi ju både mage och "mage" eller va man ska säga, så de kanske inte är så konstigt att din ser mindre ut när de bara är "en". Flört

Förvisso ser min liten ut å men de är nog mer för att knoddis har pressat in sig väldigt långt bak mot ryggen, så det som syns utåt är nästan mer den "vanliga magen" som tryckts ut Tungan ute
    Ja precis, jag har verkligen mått superdåligt fram tills några veckor sedan pga av att folk inte kunnat se om det är semlor eller bebis i magen. Men nu så klär jag mig så uppenbart så om någon missar det så tänker jag inte ens blir sur. Det känns som att magen varierar supermycket i storlek från dag till dag. Men jag är inte orolig för det är fullt ös inuti den och den lille har även lyckats hitta några sköna punkter när det känns som kroppen ska gå i två delar haha.. Sambon brukar ligga med huvudet på magen på kvällarna och för nån dag sedan fick han en rejäl kick mot örat, så nu är det ju kul på riktigt Skrattande
  • Sidnye

Sist låg hon på tvären, det kände barnmorskan när hon skulle uppskatta var hjärtat låg (innan hon började lyssna efter hjärtljud). Men det är först i vecka 35 barnmorskan börjar anteckna läge.
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!