• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 15:23:25 följande:
    mmm, det där bör du nog lösa på nåt sätt dorien, om du ska ha en relation med den här kvinnan. hur länge har ni varit ett par? är ni sambo?

Barnen har en pappa, de behöver troligen inte en till. Vilken relation jag får till barnen märker vi med tiden.  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 15:26:50 följande:
    Hon skrev att hon inte ville gifta sig för att hon ville annat med sitt liv.
    Det har ingenting med eventuellt sexliv att göra.

Du hann före, tänkte precis kommentera samma sak. Det var hon som bröt upp, inte han.
  • FjärilVingad73
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:29:50 följande:

Du hann före, tänkte precis kommentera samma sak. Det var hon som bröt upp, inte han.
    Vissa läser ju svaren som Fan läser Bibeln, tror jag... Obestämd
    I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:05:25 följande:

Nu kör du äpplen-jumbojets-jämförelser. Att könen inte har samma roll är inte samma sak som att de är sexuellt inkompatibla.

Just gorillor är ju intressant att du tog upp: gorillor är till vardags polygyna, dvs en silverrygg har ett gäng honor som han parar sig med då och då. De har ett sexliv som är något större än enkom för prokreation. Silverryggar jagar oftast bort rivaliserande hanar - men inte alltid! Ibland, speciellt när de blir äldre, tillåter de yngre hanar att vara "otrogna" med deras honor; detta för att om den yngre hanen en dag tar över, så vet han inte vilka barn som är hans och vilka som är den äldre silverryggens, och därför tar han hand om alla barnen väl istället för att ha ihjäl dem. Och nej, det är inte så att gorillahanar har mer sexdrift än gorillahonor.

Homo sapiens. Jadu. Våra "honor" har ju en lika stor sexdrift som männen, så exakt hur och varför skulle de hålla på sig för "den rätte"? Då borde ju deras sexualdrift vara avsevärt mindre. Och om honornas sexualdrift hade varit avsevärt mindre, hade hanarnas OCKSÅ varit avsevärt mindre, eftersom sexuell frustration annars hade lett till en massa onödiga bråk, våldtäkter och annat som på sikt hade skadat hela artens överlevnad.

Tittar man dessutom på våra närmaste släktingar, chimpanser och bonobos, så är hela "spara sig till den rätte"-grejen helt absurd. Båda arterna gillar sex, och om chimpanshonorna kan komma undan med det har de sex med andra än chimpansledaren. En del tar till och med risken att smyga till grannflockar för små romantiska (host harkel) dater. Bonobos ska vi inte ens gå in på - de har massor av sex. Hela tiden. De löser konlfikter med sex, de skapar ordning med sex, de roar sig med sex. De är den art som sexuellt är mest lik oss - de har också sex öga mot öga.

Så, vad var din poäng alltså?          
    min poäng som du så fint underströk, var att könen har olika roll i sexualiteten, vilket du påstod de inte hade. men då har vi klarlagt det.

på vilket sätt är det nu underligt om homo sapiens två olika kön har olika strategi med sin sexualitet? vilket de ju har.

för män blir det en vettig strategi med mate guarding eftersom kvinnans sexdrift som du mycket riktigt skriver är stark och inte i lenje med hennes mans nödvändigtvis.
  • kk kk
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 15:06:41 följande:
    Bryskt äro uppvaknandet för de enfaldiga! Drömmer
    mmm, fats hennes slampstrategi är ju inte heller riktigt ett under av framgång i det här kan man tycka
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:07:03 följande:

För dig kanske. Vare sig ålder eller vikt är av större relevans för mig. Och hur var det nu, kvinnor ljög ju för att norpa killar, hon kanske visst är 96 år och väger 138 kg, hon vill bara locka dig?? *notera den drypande sarkasmen*
    fast 96 år och 138 kilo är ju irrelevant för dig, eller hur dorian
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:08:24 följande:

Klart jag vet! Jag känner ju drösar med kvinnor som har haft många sexpartners. Och jag diskuterar ämnet vitt och brett, så jag är knappast oinformerad.

Som sagt, FL-omröstningars trovärdighet är nära noll.  
    mmm, så du menar att vi får lita på ditt rika inre då

har du fler infall när vi ändå har dig på tråden? skuldtaket i usa? syrien? strängteori?

kan begrunda de där och lösa lite snabbt när du ändå är inne i ditt flow

jag tror vi är fler som diskuterar saker med folk dorian. 
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 15:30:38 följande:
    min poäng som du så fint underströk, var att könen har olika roll i sexualiteten, vilket du påstod de inte hade. men då har vi klarlagt det.

på vilket sätt är det nu underligt om homo sapiens två olika kön har olika strategi med sin sexualitet? vilket de ju har.

för män blir det en vettig strategi med mate guarding eftersom kvinnans sexdrift som du mycket riktigt skriver är stark och inte i lenje med hennes mans nödvändigtvis.

Fast de har inte olika roller i den mening som du syftade på, att män vill knulla och kvinnor vill hålla på sig: tvärtom, vill männen i en art knulla, så vill kvinnorna i samma art också knulla. Vill kvinnorna i en art inte knulla, så vill männen heller inte det till vardags. Annat vore som sagt ett otroligt slöseri och en riskfaktor för artens överlevnad.
  • EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 15:26:00 följande:
    nya uppgifter kommer fram. jag tyckte du sa att män inte brydde sig, och nu har du ett förhållande bakom dig som gått i kras för att du var för slampig
    Nej, jag sa att alla män inte bryr sig. Och relationen gick i kras för att jag tyckte att han var för konservativ. Han tyckte att jag hade legat med alldeles lagom många människor, jag tyckte att han skulle skita i om jag legat med 300 till.

Om du syftade på min förlovning så gick den åt skogen för att jag inte ville leva det livet.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 15:32:57 följande:
    fast 96 år och 138 kilo är ju irrelevant för dig, eller hur dorian

96 år är väl litet utanför vad jag skulle finna vara i min smak, tror jag... Jag är inte helt utan åldersgränser (jag tänker på samma grund heller inte ragga på någon under arton, och det ska mycket till att jag ska ragga på någon som är under 25).
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?