• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • kk kk
    Rosa Fluff skrev 2013-10-11 14:34:50 följande:
    Hahaha. Klockrent, det måste vi testa! {#emotions_dlg.djavulsk}
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 14:35:20 följande:
    Bästa idén på väldigt länge! Demon
    jippi mer slampor och mer sex

• Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:58:43 följande:
    det första opåståndet vet du inget om, inte jag heller. men det du skriver kan du inte backa upp.

det andra har du fel i. vi har redan röstat om det här en gång. bedhead har nog tråden nånstans.

Klart jag vet! Jag känner ju drösar med kvinnor som har haft många sexpartners. Och jag diskuterar ämnet vitt och brett, så jag är knappast oinformerad.

Som sagt, FL-omröstningars trovärdighet är nära noll.  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:35:23 följande:

DU fungerar så. Förutsett inte att alla gör det. Jag gör det till exempel inte. Många, troligen majoriteten (om inte rentav alla) män jag känner är på min sida här. Som sagt, det är inget nytt med att kvinnor ligger med många män, ändå finns det ingen stor "komposthög" med "ratade kvinnor" som haft för mycket sex, tvärtom verkar de vara lika väl upptagna och barnbeskaffade som de som hållit på sig. Men klart, det lär du inte vilja försöka förklara, eftersom det strider mot din uppfattning om hur "män" fungerar.
    förklara vad jag ska förklara för jag förstod inte det.

ska jag förklara varför män föredrar slampor som flickvänner ?
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 15:02:18 följande:
    hehe, tills det visar sig att de männen som helt enkelt knullar och lämnar får fler barn än de som sen blir kvar och uppfostrar dem.

hur många egna barn har du dorian? 

Med andra ord är det alltså så, att det inte är män som ska akta sig för kvinnor som legat mycket, utan KVINNOR som ska akta sig för MÄN som knullat mycket? Du inte bara motbevisar din egen tes, du bevisar raka motsatsen!! :-P

Noll, det är ett medvetet och aktivt val.  
  • EstherH
    Eterisk skrev 2013-10-11 14:27:19 följande:
    Vad har 48 kg med saken att göra? Berättar du det för att det har varit ansträngande att ligga med femton killar och väga 48 kg eller för att du tycker dig representera någon särskild sorts kvinna där attributen "hyfsat ansikte" och "48 kilo" är av stort värde? Vad ska man se framför sig efter den inledande informationen? Jag fattar inte.

Ber om ursäkt för off topic, ibland måste jag försöka stilla min nyfikenhet.  
    För att när jag skriver i liknande trådar så är det alltid någon som börjar fråga "Ja, men du kanske är ful/tjock/gammal och då dejtar du killar som ändå inte bryr sig?", så jag tänkte vara lite snabb och slippa svara på det i efterhand ;) Det verkar vara lättare för somliga att fatta när man ba "NEJ. Jag är inte ful. Jag umgås bara med fantastiska människor."
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:43:13 följande:

Meh, det fattar du väl att alla män ljuger, för att få sex, men inte i en relation... fast är man i en relation så kanske han ljuger ändå, för att få sex... men det är ingen riktig relation då, så han kommer dumpa dig nääääääääääär som helst, minsann!! Inte som med kyska kvinnor, som aldrig blir dumpade!! Drömmer
    jag tycker du ser fet ut i de där byxorna dorian
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:47:00 följande:

Behöver inte vara en majoritetsuppfattning för att du tycker så.
    det är nog det första du sagt idag som stämmer
  • kk kk
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 14:47:02 följande:
    *ASG* Och FL är ju statistiskt säkert vad gäller fakta!
    wisdom of the crowd baby. annars kan man ju fråga närmaste slampa vad hon tycker så man får sanningen
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:48:05 följande:

Och vem faen håller reda på "lösa damer"?
    han som skrev inägget.
  • Dorian Ertymexx
    EstherH skrev 2013-10-11 15:03:48 följande:
    Jag har haft flera riktiga förhållande. Jag har till och med varit förlovad och planerat ett bröllop. Jag kände bara att det inte riktigt var min grej.

Snubben som jag lämnade för att han hade för konservativa åsikter, han trodde också att alla hans polare var som honom. Det visade sig att nästintill ingen av hans manliga vänner höll med honom när det kom till hur många man borde ha legat med. De hade haft grabbkväll och diskuterat det och han hade fått sjukt mycket mothugg. Någon tyckte att det kanske fanns en gräns, men att den låg på typ 100+ personer. Han kunde inte fatta det, han hade levt hela livet och trott att alla människor tyckte som honom.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?