• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • FjärilVingad73
    kk kk skrev 2013-10-11 15:43:44 följande:
    hur ska du ha det?

du hade ju aldrig nånsin diskuterat ditt sexliv med din man. så så öppet var det.  
    Att diskutera sitt sexliv är en sak. Att diskutera antal sexpartners en annan.
    I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • kk kk
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 15:18:47 följande:
    Tja... med tanke på hur många som skiljer sig idag och antagligen inte vill leva ensamma resten av sitt liv så är det ju TUR att de flesta killar tänker annorlunda än du.
    håller med, verkligen tur.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 15:36:10 följande:
    mmm, så du menar att vi får lita på ditt rika inre då

har du fler infall när vi ändå har dig på tråden? skuldtaket i usa? syrien? strängteori?

kan begrunda de där och lösa lite snabbt när du ändå är inne i ditt flow

jag tror vi är fler som diskuterar saker med folk dorian. 

Japp. Precis som vi måste lita till ditt om dina åsikter. Vi har haft alla chanser att ifrågasätta dig på samma vis, men vi har (i alla fall de inlägg jag läst) valt att inte ta den vägen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:20:56 följande:

Jag ser fet ut i det mesta. So what? Jag gör som den därna franska filosofen (Voltaire troligen): "Give me 10 minutes to talk away my ugly face and I'll bed the Queen of France". Drömmer
    aha, det är därför tror Q är het för kvinnor

det var inte för att kalla dig fet, det var en travesti på "ser jag fet ut i de här jeansen?" som ett exempel på en fråga kvinnor ställer och där män gärna fibblar med svaret. 
  • kk kk
    EstherH skrev 2013-10-11 15:22:47 följande:
    Jag upprepar det jag tidigare skrev;
    Jag har haft flera riktiga förhållande. Jag har till och med varit förlovad och planerat ett bröllop. Jag kände bara att det inte riktigt var min grej.

Snubben som jag lämnade för att han hade för konservativa åsikter, han trodde också att alla hans polare var som honom. Det visade sig att nästintill ingen av hans manliga vänner höll med honom när det kom till hur många man borde ha legat med. De hade haft grabbkväll och diskuterat det och han hade fått sjukt mycket mothugg. Någon tyckte att det kanske fanns en gräns, men att den låg på typ 100+ personer. Han kunde inte fatta det, han hade levt hela livet och trott att alla människor tyckte som honom.

Vad säger du om det? Under grabbkvällen fanns inga kvinnor att imponera på. Under mina relationer var det ingen som hade dessa åsikter.
    jag vet att de här killarna ljuger. dessutom fick du u reda på vad som sas, så speceillt tajt är ju inte det där gänget.
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 15:45:44 följande:
    jo sexet var det primära. och som det heter "döda män knullar inte"

Nope. Sex är inte att slå ihjäl konkurrenter för att göra någon preggo. Det är fortplantning. Sex är raka motsatsen, ett socialt medium.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • kk kk
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 15:25:49 följande:
    Är samboskap nån slags måste i en relation menar du? Långt ifrån alla vill vara sambo eller gifta sig, vettu.
    nja, om man ska leva ett långt liv tillsammans så är det praktiskt om man är i samma kommun
  • FjärilVingad73
    kk kk skrev 2013-10-11 15:50:46 följande:
    nja, om man ska leva ett långt liv tillsammans så är det praktiskt om man är i samma kommun
    Det finns färdmedel att ta sig med från punkt A till punkt B. Och allt går att lösa med lite vilja.
    I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:26:34 följande:

Varför skulle jag ljuga? Jag är inte en kvinna som vill starta relation med dig, så jag har ingen anledning att fara med osanning. Tungan ute  
    göran person säger att han feminist
  • puss

vissa män gillar inte att bli jämförda. de vet att de förlorar. därför vill de inte ha konkurrens.

Sluta tjafsa din dumma fan.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?