• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 15:31:49 följande:
    mmm, fats hennes slampstrategi är ju inte heller riktigt ett under av framgång i det här kan man tycka
    Återigen. Han ville vara med mig, jag stack. Jag trivs inte med människor som har den typen av åsikter.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:10:14 följande:

Med andra ord är det alltså så, att det inte är män som ska akta sig för kvinnor som legat mycket, utan KVINNOR som ska akta sig för MÄN som knullat mycket? Du inte bara motbevisar din egen tes, du bevisar raka motsatsen!! :-P

Noll, det är ett medvetet och aktivt val.  
    om du läste noggrannt skulle du se att jag inte rekommenderar nån att göra nåt. jag ahr inte lagt några moraliska krav på nån, utan bara skrivit en enda enkel sak. män, när de blir kära, vill ofta att kvinnan som är föremål för deras kärlek har knullat runt så lite som möjligt. det är det jag säger. ocj jag lämnar till och med därhän om det är bra eller dåligt för nån.

men ja, antagligen är det inte helt smart att kära ner sig i hopplös player som kvinna, så om jag ska våga mig på en fatiskt bedömning så blir det nog att välja andra män för förhållanden. inte för att kvinnor nånsin skluue följa det eller ngåtgot annat råd vad gäller män. så mycket vet jag, jag är inte född igår  
  • kk kk
    Tom Araya skrev 2013-10-11 15:13:39 följande:
    Det finns män som bryr sig och män som inte bryr sig, kvinnor som bryr sig och kvinnor som inte bryr sig.
    Räcker det inte att var och en får välja för egen del?
    Vad är det du försöker komma fram till?
    jo det räcker.

kvinnor blir sura för att män väljer bort slampor det var så det började. 
  • kk kk
    Knall skrev 2013-10-11 15:14:14 följande:
    Varför är det mannens rätt att välja typ av relation?
    tja hur ska du annars ha en reltion med en man? ska du tvinga honom?
  • Dorian Ertymexx
    EstherH skrev 2013-10-11 15:39:07 följande:
    Nej, jag sa att alla män inte bryr sig. Och relationen gick i kras för att jag tyckte att han var för konservativ. Han tyckte att jag hade legat med alldeles lagom många människor, jag tyckte att han skulle skita i om jag legat med 300 till.

Om du syftade på min förlovning så gick den åt skogen för att jag inte ville leva det livet.

Skål
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • EstherH
    EstherH skrev 2013-10-11 15:39:07 följande:
    Nej, jag sa att alla män inte bryr sig.
    Alltså - alla män är inte sådana som bryr sig. Män är olika. Alla män ljuger inte, alla män tycker inte att kvinnor är slampor om de legat med många personer. Män är inte en homogen grupp av likatänkande.
  • kk kk
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 15:15:05 följande:
    Hela den här diskussionen utmynnar ju i vilka man umgås med.

Själv har jag förmånen att ha många nära vänner (både killar och tjejer) som är öppna vad gäller sex och att diskutera sex, och aldrig - och jag menar aldrig - har nån av dem yppat något om att det skulle vara en nackdel att ha legat med många. Och jag är övertygad om att om man kan diskutera intima detaljer om sitt sexliv med sina vänner så skulle man våga erkänna att man tycker att det är en viktig fråga om man nu skulle tycka så.

Så det gäller helt enkelt att dissa medeltidsidioterna och umgå med dem som lever i nutid, helt enkelt. Solig
    hur ska du ha det?

du hade ju aldrig nånsin diskuterat ditt sexliv med din man. så så öppet var det.  
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:16:09 följande:

Word. Jag känner bokstavligen drösar med vackra, fantastiska kvinnor. Jag vill inte ligga med alla dem för det. En del ja, men inte alla. Vissa känns det bara vänskap med, åter andra vet jag är väldigt olika mig på relevanta plan, och åter andra är upptagna och monogama (eller bara monogama).
    nu tror jag inte på dig längre
  • Knall
    kk kk skrev 2013-10-11 15:42:33 följande:
    tja hur ska du annars ha en reltion med en man? ska du tvinga honom?
    Jag som kvinna ska bara tacka och ta emot om en man vill ha en relation med mig? Han har rätt att tvinga mig?
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:17:48 följande:

Mhm. Så då är det alltså inte sexet som är det primära (ety båda männen hade kunnat gangbanga kvinnan), utan våldsdriften och makthungern.

Det vet du inte. Q kanske har värsta sexorgierna medan Bond är ute på uppdrag. 
    jo sexet var det primära. och som det heter "döda män knullar inte"
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?