• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Smecker
    taquine skrev 2014-08-26 12:29:44 följande:

Ja men eller hur? Stå vid spisen och föda barn (helst samtidigt ) är väl drömlivet för kvinnor...

Såklart, det är ju genetiskt. Det är därför alla kvinnor drömmer om en sådan tillvaro. Och särar de inte på benen tillräckligt ofta eller villigt så blir de väl utsparkade på bar backe. Mysigt värre.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Fjäril Vingad

Åh gud ja, himmel vad jag längtar tillbaka till livet som dygdig hustru, i det närmaste fastkedjad vid spisen och nertryckt i skorna...

Kräks

Sånt tar död på själen, det är vad det gör.

Som tur är finns det vettiga män därute också, som förstår att uppskatta en kvinna som vill och vågar vara sig själv. {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (anonym 2)
    BengtH skrev 2014-08-26 11:05:40 följande:
    Sverige är ett av feminismens starkaste fästen. Feminism och jämställdhet leder oss i fördärvet, vi får bara fler och fler skilsmässor, trasiga familjer med bonusbarn och styvmödrar som bara väntar på att "bonusarna" ska flytta hemifrån så att mannen ska ägna sig åt hennes barn istället. Kvinnor som lämnar sina män därför att de blivit ekonomiskt oberoende, de försvarar sig med klyschor som "vi växte ifrån varandra".

Feminismen leder även till att kvinnorna tar för sig sexuellt, de klär sig utmanande och ler åt okända män. Tyvärr finns det många rötägg till män som inte förstår att ett leende inte=fritt fram vilket kan sluta i våldtäkt och annat elände.

Tur som är så har jag en kärnfamilj och en fru som helst håller sig hemma, så jag slipper att oroa mig för feminismens framfart. 

Rösta nej till Gudrun Schyman den 14 September !
    Du menar att kvinnor inte får le mot okända män att män tolkar ett leende som fritt fram för våldtäkt?
    Män i dagens samhälle har alltså inte fått lära sig hemifrån vad ett leende betyder?
    Kan denna avsaknad av tolkning av leende mot främmande män bero på fruarna som håller sig hemma som inte träffar några vuxna utan sina män?
  • hemliga agenten

Två viktiga aspekter/åsikter:

Först och främst: Att din man bedömer några sådana här saker på intetsägande siffror säger mer om honom än nånting annat. (a.k.a. idiot)

För det andra: Individer får ligga runt så mycket eller lite de vill. Kön har inget med saken att göra.

Vill man ha/skapa ett bra och vettigt samhälle så är grunden frihet, frihet att få göra och tänka som man vill så länge det inte skadar någon annan. Din man är i mina ögon enbart en tönt.

• Anonym (Frågande)
    Anonym (man 2) skrev 2014-08-26 11:02:05 följande:

Hahahaha så typiskt FL där man inte på något sätt kan ifrågasätta den svenska kvinnans ofelbarhet utan att det blir kravaller. Att svenska kvinnor är överrepresentarade i världen på att knulla runt bakom ryggen på sina män är ointressant eftersom den svenska kvinnan alltid är ofelbar vad hon än gör.

Lite statistik från min omgivning.

Bland mina vänner och bekanta så har drygt 70% av de som är gifta med svenska kvinnor blivit blåsta (fruarna har knullat runt) , bara en av de som är gift med en utländsk kvinna har råkat ut för det. Det lustigaste i kråksången är ett flertal av dessa lättfotade damer haft en massa åsikter om de utlänska kvinnorna och har enligt vittnen uttalat sig om vissa av dem som invandrarhoror som bara är ute efter pengar eller bidrag.

Det är bara att inse fakta svenska kvinnor är inte trogna , vill man slippa bli blåst så gör man bäst i att försöka träffa en utländsk kvinna

de flesta som är otrogna i svenska förhållanden är väl männen? 
    inte kvinnorna. De flesta kvinnor dumpar sina män (=skiljer sig) innan de knullar vidare. men vad är det för fel med att göra det då? (ligga runt alltså) att ha flera partners.

män har varit otrogna till höger och vänster. det är inte mer fel att kvinnor gör detsamma. det är lika fel, men desto mindre vanligt. så det känns poänglöst att ta upp kvinnors otrohet. 

vill man slippa bli bedragen som kvinna, undvik män överhuvudtaget oavsett nationalitet. 
  • BengtH
    Anonym (Frågande) skrev 2014-08-28 15:31:07 följande:
    inte kvinnorna. De flesta kvinnor dumpar sina män (=skiljer sig) innan de knullar vidare. men vad är det för fel med att göra det då? (ligga runt alltså) att ha flera partners.

män har varit otrogna till höger och vänster. det är inte mer fel att kvinnor gör detsamma. det är lika fel, men desto mindre vanligt. så det känns poänglöst att ta upp kvinnors otrohet. 

vill man slippa bli bedragen som kvinna, undvik män överhuvudtaget oavsett nationalitet. 
    Männen är otrogna därför att de är djur, de har en stark könsdrift. Deras medelålders fruar har tröttnat på sex och ägnar sig åt heminredning istället.

Därför har jag större förståelse för otrogna män än för otrogna kvinnor.
  • Anonym (anonym 2)
    BengtH skrev 2014-08-28 15:51:51 följande:
    Männen är otrogna därför att de är djur, de har en stark könsdrift. Deras medelålders fruar har tröttnat på sex och ägnar sig åt heminredning istället.

Därför har jag större förståelse för otrogna män än för otrogna kvinnor.
    Fast du har ju helt fel medelålders män har mindre sexdrift än medelålders kvinnor, medelålders kvinnor har mer sexdrift än unga kvinnor män har mer sexdrift som yngre än som medelålders redan kring 40 år har män minskad potens.
    Den bästa matchningen är medelålderskvinnor och unga män eller unga kvinnor och medelålders män när det gäller sex.
  • BengtH
    Anonym (anonym 2) skrev 2014-08-28 16:01:35 följande:
    Fast du har ju helt fel medelålders män har mindre sexdrift än medelålders kvinnor, medelålders kvinnor har mer sexdrift än unga kvinnor män har mer sexdrift som yngre än som medelålders redan kring 40 år har män minskad potens.
    Den bästa matchningen är medelålderskvinnor och unga män eller unga kvinnor och medelålders män när det gäller sex.
    Svensk medelålder = 41 år.

Med tanke på de trådarna jag har läst här, så avtar kvinnornas sexlust drastiskt efter barnafödandet. Skrikiga ungar är värsta sortens erotikdödare. Männen är inte lika engagerade i barnen och hemmet därför behåller de sin sexlust.

Männen är alltid kåta, kvinnorna har sin mens, ansvar för barnen och hemmet vilket gör att de har tankarna på annat håll.

Unga tjejer utan barn däremot kan fokusera på sex i större utsträckning.
  • Anonym (anonym 2)
    BengtH skrev 2014-08-28 16:13:16 följande:
    Svensk medelålder = 41 år.

Med tanke på de trådarna jag har läst här, så avtar kvinnornas sexlust drastiskt efter barnafödandet. Skrikiga ungar är värsta sortens erotikdödare. Männen är inte lika engagerade i barnen och hemmet därför behåller de sin sexlust.

Männen är alltid kåta, kvinnorna har sin mens, ansvar för barnen och hemmet vilket gör att de har tankarna på annat håll.

Unga tjejer utan barn däremot kan fokusera på sex i större utsträckning.
    Fast det när kvinnan är i medelåldern har de inte skrikiga småbarn med tanke på att kvinnor får sitt första barn kring 29 år.
    Sexlusten har med testosteron att göra medelålders män har mindre testosteron än unga män, kvinnor däremot har lika stor mängd när de är unga som när de är medelålders däremot har en medelålders kvinna lägre östrogen och därför mer sexlust. Feta medelålders män har lägre sexdrift än magra eftersom fettet ökar östrogenhalten.
  • Mary2940

Hoppsan! Här vaknar man i godan ro på lördagsmorgonen och läser att man hamnar i kategorin "luder"????Vilket fult ord om kvinnlig sexualitet!

Jag tycker, hoppas och tror att de flesta inte tycker så om kvinnor som haft fler än 10 partners..

• Jonte71

Jag ser sexuell njutning som något trevligt och härligt, gissar de flesta håller med. Jag förstår inte varför det finns folk som kan klassa det som fult att njuta och folk är ju både män och kvinnor.

Om din man vill att er son ska bli en hingst, lät som det var positivt hos honom, hur ska han kunna bli det om inte tjejer också får ha sex? I och för sig så kanske det bara är gaykillar som ska kunna vara hingstar!

Nej fram för mer njutning åt folket!

• Anonym
    Anonym (Frågande) skrev 2014-08-28 15:31:07 följande:

Tråkigt att du har så negativ syn på män. Visst finns det många män som inte är trogna men med ditt resonemang innebär det att singeltjejer är mycket aktiva då tjejer inte är otrogna.
  • Jonte71
    Anonym skrev 2014-08-30 12:22:24 följande:
    Tråkigt att du har så negativ syn på män. Visst finns det många män som inte är trogna men med ditt resonemang innebär det att singeltjejer är mycket aktiva då tjejer inte är otrogna.
    Var jag som skrev, har tydligen svårt att klicka i mitt nick!
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?