• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Knall
    Anonym (hujedamej) skrev 2013-10-19 01:34:09 följande:
    Är det ok ifall de är gifta med varandra? 

Ja, så länge de är oskulder så..
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Knall
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-19 01:43:27 följande:
    Ja, då är det tydligen okey att inte känna varandra innan man knullar. Märkligt det där, försöker förstå logiken, men den verkar inte finnas alls...

Logik? L o g i k.. Lo- gik.... Går det att äta?
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Dorian Ertymexx
    Knall skrev 2013-10-19 08:04:38 följande:

Logik? L o g i k.. Lo- gik.... Går det att äta?

I wish, en del skulle behöva mycket mer sådant.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (Anonym)
    Jan Banan01 skrev 2013-11-09 23:28:16 följande:
    Egentligen borde/ska jag inte bry mig eftersom jag idag är lyckligt gift med en utländska och aldrig i helvete skulle ge mig in i ett förhållande med en svenska igen. Men ja. Svenskan är en opålitlig, icke jordnära, runtknullande varelse. Slutord från mig i denna tråd. Tack och hej leverpastej!!!

Rasist.
  • Jan Banan01
    Anonym (Anonym) skrev 2013-11-09 23:32:36 följande:

Rasist.
    SkrattandeGladFlört
  • Girlygirl101

Vad tråkigt att din man har olika syn på hur din dotter och din son ska få vara, uppfostras och växa upp. Lite sorgligt att din man inte tillåter sin dotter att vara en fri människa, utan att behöva känna skam och fri att göra det hon själv vill. Att medvetet diskriminera (dvs att inte ge lika behandling) sin dotter jämfört med sin son är dessvärre ganska vanligt även i ickereligiösa familjer. Sedan är givetvis sådan här könsdiskriminering mer vanlig i religiösa familjer, oavsett om det handlar om kristendom, islam eller någon annan trosinriktning.

Generellt sett brukar killar alltför ofta tycka att tjejer inte ska "ligga runt" vilket är en gammal partriarkal uppfattning som inte hör hemma i ett modernt samhälle. Personligen skulle jag aldrig acceptera att min man och livspartner diskriminerade min dotter i vår familj.

Ps. Kommer din man från en konservativ och religiös familj?

• Anonym (man 2)

Hahahaha så typiskt FL där man inte på något sätt kan ifrågasätta den svenska kvinnans ofelbarhet utan att det blir kravaller. Att svenska kvinnor är överrepresentarade i världen på att knulla runt bakom ryggen på sina män är ointressant eftersom den svenska kvinnan alltid är ofelbar vad hon än gör.

Lite statistik från min omgivning.

Bland mina vänner och bekanta så har drygt 70% av de som är gifta med svenska kvinnor blivit blåsta (fruarna har knullat runt) , bara en av de som är gift med en utländsk kvinna har råkat ut för det. Det lustigaste i kråksången är ett flertal av dessa lättfotade damer haft en massa åsikter om de utlänska kvinnorna och har enligt vittnen uttalat sig om vissa av dem som invandrarhoror som bara är ute efter pengar eller bidrag.

Det är bara att inse fakta svenska kvinnor är inte trogna , vill man slippa bli blåst så gör man bäst i att försöka träffa en utländsk kvinna

• BengtH

Sverige är ett av feminismens starkaste fästen. Feminism och jämställdhet leder oss i fördärvet, vi får bara fler och fler skilsmässor, trasiga familjer med bonusbarn och styvmödrar som bara väntar på att "bonusarna" ska flytta hemifrån så att mannen ska ägna sig åt hennes barn istället. Kvinnor som lämnar sina män därför att de blivit ekonomiskt oberoende, de försvarar sig med klyschor som "vi växte ifrån varandra".

Feminismen leder även till att kvinnorna tar för sig sexuellt, de klär sig utmanande och ler åt okända män. Tyvärr finns det många rötägg till män som inte förstår att ett leende inte=fritt fram vilket kan sluta i våldtäkt och annat elände.

Tur som är så har jag en kärnfamilj och en fru som helst håller sig hemma, så jag slipper att oroa mig för feminismens framfart. 

Rösta nej till Gudrun Schyman den 14 September !

• Smecker

Ja det var mycket bättre förr när kvinnorna var beroende av mannen för sin försörjning. Det var ett fritt och lyckligt liv.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • taquine
    Smecker skrev 2014-08-26 11:54:49 följande:
    Ja det var mycket bättre förr när kvinnorna var beroende av mannen för sin försörjning. Det var ett fritt och lyckligt liv.
    Ja men eller hur? Stå vid spisen och föda barn (helst samtidigt ) är väl drömlivet för kvinnor...Drömmer
    Goodness me
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?