• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Smecker
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-17 11:40:10 följande:
    Ingen idé att argumentera med damerna på denna tråd , de verkar vara fullständigt övertygade om den svenska kvinnans ofelbarhet och bekräftar gång på gång varför många svenska män väljer bort svenska kvinnor

Många är som sagt ett relativt begrepp. Personligen tycker jag inte att max 5% är "många", men hey, whatever tickles your muffin..
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Knall
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-17 11:40:10 följande:
    Ingen idé att argumentera med damerna på denna tråd , de verkar vara fullständigt övertygade om den svenska kvinnans ofelbarhet och bekräftar gång på gång varför många svenska män väljer bort svenska kvinnor

Vilka påstår att svenska kvinnor är ofelbara? Mig veterligen finns det ingen som är det. Vad jag motsätter mig är generaliseringen av att "svenska kvinnor är si, svenska kvinnor är så"..

Jag har själv blivit bedragen, sårad och lurad.. Inte drar jag alla svenska män över en kant för det?
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Anonym (retarded)
    Knall skrev 2013-10-17 14:21:01 följande:

Vilka påstår att svenska kvinnor är ofelbara? Mig veterligen finns det ingen som är det. Vad jag motsätter mig är generaliseringen av att "svenska kvinnor är si, svenska kvinnor är så"..
    Jag har själv blivit bedragen, sårad och lurad.. Inte drar jag alla svenska män över en kant för det?

Precis,
    Jag har blivit slagen, psykiskt misshandlad, män har varit otrogna mot mig, ljugit för mig, jag har blivit överfallen av män, jag har blivit hotad av män, jag har blivit utsatt för sexuellt övergrepp av män.
    Men jag är inte så korkad att jag tror att detta gäller för alla män, för att några är svin. 

Jag ägnar mig inte åt sex idag,men jag är inte så dum så jag tror att min sanning är allas sanning, att det som passar mig är det enda rätta.
    Och jag kommer alltid slåss mot när människor försöker trycka ner och begränsa andra genom sina ord och sina handlingar som i den här tråden.
    Vad andra gör eller inte gör sexuellt angår ingen annan sålänge alla som deltar gör det för att dom vill.
    Resten har vi andra inte med att göra.
    Punkt.          
  • Dorian Ertymexx
    Smecker skrev 2013-10-16 21:14:30 följande:
    Män får bekräftelsen i omklädningsrummet, när de skryter om sina erövringar. Det vet du väl?

Ja just det, så var det ja. Hur kunde jag glömma... (kanske för att jag aldrig skrutit!?)
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 21:40:00 följande:

Nu är jag inte lagd åt det hållet, jag är tjej. ;)

Munkkloster då. Tungan ute
  • Dorian Ertymexx
    Knall skrev 2013-10-16 21:47:33 följande:

När jag ligger i stolen hos gynekologen samtidigt som hon klämmer på min livmoder.. Vi diskuterar även vilken kukstorlek som skulle skulle vara optimal för mig (även böjning, färg etc) och skriver detta på twitter..

*skrattar* "Du, jag fyllelåg med en snubbe i stan, Konrad hette han visst, testa hans kuk någon gång!" {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 21:49:02 följande:

Han tillhör. Majoriteten av män, dorian vill bara få ligg här. ;)

Meh. Jag har redan ligg här. Och mer därtill. *rycker på axlarna*

Men ja, du har en poäng - att vara jämställd, respektfull och inte döma kvinnor efter 1800-talsnormer är klart mer poppis än att leka taliban. Är det konstigt eller? 
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:10:02 följande:

Nope, du vet väl att man inte behöver vara frikyrklig för att inte ha sex med allt som har två ben. Varför tror du att Sverige ligger så högt i abort eller varför vi har en egen dag kallad klamydiadagen? Varför leder Sverige i våldtäktsstatestiken?

För att vi har laglig abort och inte har satt en massa synd och skam kring abort. I andra länder är det vanligare med "spontana" aborter, kvinnor som "råkar" ramla i trappan (så till den grad att man i USA funderade på lagar mot "trappolyckor"), nyfödda som hittas i soptunnor... MYCKET bättre, eller hur?

Vi har klamydiadagen eftersom klamydia sprider sig. Vill du veta något roligt? Könssjukdomar var inte ovanligare förr, tvärtom, det var bara skämmigare att tala om det. Så det du förespråkar är inte mindre sex egentligen, utan mindre öppenhet och mer ljug och skam.

Vi leder i våldtäktsstatistiken för att vi för några år sedan breddade begreppet våldtäkt, vilket gjorde att antalet brott som kom att hamna under våldtäkt ökade markant. Utöver det har vi också hög anmälningsbenägenhet, vilket beror på att vi just INTE skuld- och skambelägger kvinnor lika mycket som i andra länder (vilket säger mer om hur illa det är i andra länder än om hur jämställda vi är här). Det har tagit lång tid att nå den nivån att kvinnor faktiskt vågar anmäla utan att ses som medbrottslingar och luder - och det är fan långtifrån bra ändå idag.

Var det något mer du undrade?        
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Ärlig) skrev 2013-10-16 22:16:49 följande:

Ja, vi leder statistiken, måste bero på alla kvinnor som efter fyllan vaknar upp med en främmande man bredvid sig och känner sig så genomrutten eller kanske mannen inte ens är kvar, ja men då måste han ju ha våldtagit mig eftersom jag aldrig skulle göra nåt sånt...

Hm, låt oss se vad en läkare säger om din teori:

">

• Knall
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-17 15:32:35 följande:
    För att vi har laglig abort och inte har satt en massa synd och skam kring abort. I andra länder är det vanligare med "spontana" aborter, kvinnor som "råkar" ramla i trappan (så till den grad att man i USA funderade på lagar mot "trappolyckor"), nyfödda som hittas i soptunnor... MYCKET bättre, eller hur?

Vi har klamydiadagen eftersom klamydia sprider sig. Vill du veta något roligt? Könssjukdomar var inte ovanligare förr, tvärtom, det var bara skämmigare att tala om det. Så det du förespråkar är inte mindre sex egentligen, utan mindre öppenhet och mer ljug och skam.

Vi leder i våldtäktsstatistiken för att vi för några år sedan breddade begreppet våldtäkt, vilket gjorde att antalet brott som kom att hamna under våldtäkt ökade markant. Utöver det har vi också hög anmälningsbenägenhet, vilket beror på att vi just INTE skuld- och skambelägger kvinnor lika mycket som i andra länder (vilket säger mer om hur illa det är i andra länder än om hur jämställda vi är här). Det har tagit lång tid att nå den nivån att kvinnor faktiskt vågar anmäla utan att ses som medbrottslingar och luder - och det är fan långtifrån bra ändå idag.

Var det något mer du undrade?        

Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?