• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:36:18 följande:
    jag vte bättre än du vad e pratar om eftersom de inte säger samma saker när du är med. på samma sätt som kvinnor kan prata om nadra saer på tjejmiddagen efter stora mängder vin än de gör med sina föräldrar hemma i tv soffan.

Lustigt då att jag som man aldrig hört det sägas heller. Ingen har i min närhet, så långt jag kan minnas, någonsin sagt att antalet tidigare sexpartners är en viktig sak för en potentiell relation. Inte en endaste person! Bara här på fejjan jag läser om den sortens moralism (för ja, moralism är det).
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:19:39 följande:

Jag bryr mig inte ens när jag känner något. Vilket jag gör - jag datear inte kvinnor jag inte är intresserad av på något plan (nej, enkom sexuellt fungerar inte så bra för mig).

Det har inget med naturlighet att göra, hennes barn och förflutna hade inget att göra med att vi inte blev ihop. Vi hade olika framtidsdrömmar, olika livssyn. Väldigt olika sorters humor. DET gjorde att vi inte blev ihop, inte att hon sålt sex eller att hon hade barn. Min nuvarande flickvän har barn, och såvitt jag förstått haft en del sex före mig (har inte ens brytt mig om att fråga hur mycket, för det är inte relevant för mig), och vet du vad, vi är ihop i alla fall. För sådant är inte relevant för mig. Mitt ego störs inte av att hon haft andra före mig, oavsett om det är fem, femtio eller femhundra. Hon vill vara med mig nu, och det är vad som räknas för mig.  
    ok, bra, du låter som en bra pappa för nån annan mans barn.
  • FjärilVingad73
    kk kk skrev 2013-10-11 14:50:18 följande:
    Ehh, jaa, hellre Dorian jämfört med vissa andra dinosaurier som skriver i den här tråden!
    I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:37:26 följande:
    varför det? om du anser att sex inte spelar nån roll måste ju slampa vara ett värdeneutralt ord.

Vad hon anser är ju inte det relevanta. Det är konnotationen i när andra använder ordet som spelar roll.

I mina kretsar så används slampa rentav som ett positivt ord. Det gör det liksom sällan i kretsar där man anser att kvinnor ska vara kyska för att duga som partners va. 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:22:36 följande:

Vore ju milt sagt stört av "naturen" att "ordna det så" att det sexuella beteendet mellan två grupper, baserat på könstillhörighet, har helt olika sexuella beteenden. Faktiskt helt unikt rentav.
    det måste vara det underligaste du sagt dorian.

nämn en enda art, där de två könen har exakt samma roll i sexulaiteten.

låt oss ha en tävling, jag nämner arter där de har oika roller, så nämner du de där rollerna är identiska. jag ska ge dig ett handikapp och nämna två för alla du kommer ipp med. här är en början.

gräsänder
    bergsgorillor
    homo sapiens
    bin 
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:40:35 följande:
    finns en tråd här på fl med en omröstning som visar på det också. skapa en ny tråd om du vill veta svaret, men du kommer att få samma resultat.

Finns en drös trådar som visar att SD kommer få 30-40% av rösterna i riksdagsvalet också. Märkligt nog stämmer det uselt med seriösa statistiska undersökningar. Så vad folk röstar här på Fl ger jag inte mycket för.
  • kk kk
    Anonym (.....) skrev 2013-10-11 14:23:40 följande:
    Ville höra vad en man tyckte om det därför jag frågade jag vad han tyckte...
    fråga honom om din rumpa ser fet ut i dina jeans
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:42:55 följande:
    vi får båda ligga. men om du har en uppfattning för att få ligga är du lite tragisk, man bör veta vem man är.

nej jag vet int ehur du funkar, du kan funka som du säger. 

ingen har sagt att alla är precis likadana.

Nej, jag har inte en uppfattning "för att få ligga" jag har en uppfattning för jag tycker att den är rätt.

Ändå ifrågasätter du min trovärdighet, min övertygelse. 
  • Dorian Ertymexx
    kk kk skrev 2013-10-11 14:50:18 följande:

Jag är nog ingen vidare pappa till NÅGONS barn, men det har inte med saken att göra. Poängen är att barn inte är ett hinder för en relation för min del.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:24:39 följande:

Jasså? Tänk om Esther är, säg, Agda, 98? Tror du verkligen att alla män bara vill knulla oavsett vem som fläker upp sig? Finns måååååååååååååååååååååååånga kvinnor jag inte skulle knulla hazmat-dräkt, och då inte bara baserat på ålder och utseende, utan på personlighet, utstrålning, humor, åsikter, etc etc etc. Vet inte hur desperat du är, men jag är jäkligt kräsen med vilka jag har sex med. Även om mina kriterier uppenbarligen är rätt annorlunda från dina.
    om du läser innan du skriver trams så ska du se att esther skrev ut både ålder och vikt, alltså två bra indikatorer på liggstatus, de två största antagligen
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?