Inlägg från: FjärilVingad73 |Visa alla inlägg
  • FjärilVingad73

Är svenska kvinnor promiskuös?

engdahl skrev 2013-10-10 19:23:23 följande:
    Jag står verkligen på din sida, TS. Det är hemskt att en del män (och även en del kvinnor) använder ord som slampa och luder om kvinnor som tycker om sex och bejakar detta genom att ha sex om och när de vill det, för att sex är skönt och tillfredsställande.
    Alla ska få ha så mycket sex de vill, så ofta de vill och hur de vill och med hur många de vill utan att behöva utsättas för inskränkt moraliserande från omgivningen.
    Word!
    I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • FjärilVingad73
    cazh82 skrev 2013-10-10 20:51:16 följande:

En intelligent kvinna ligger inte med dig.

Typ så!
  • FjärilVingad73

Varför skulle man ens fråga sin motpart om hur många han eller hon har haft sex med? Jag förstår verkligen inte...

Det är väl inte dennes förflutna man blivit förälskad i? Utan personligheten, humorn, osv?

Jag har förmånen att umgås med människor som fattar att vi lever i år 2013 och inte på medeltiden. Och min pojkvän skulle aldrig komma på tanken att bry sig om vilka jag haft sex med. <3

• FjärilVingad73
    kk kk skrev 2013-10-11 13:44:02 följande:
    ok, så en fråga som så oladdad och odramatisk att den inte kan nämnas ens?

kan du se hur det antagligen inte är sant?

om du ska gå och köpa mjölk i affären, är det då nåt du inte kan nämna för din man eftersom det är så odramatiskt och oladdat att ni "inte förstår varför nån skulle pratat om det".

verkligt oladdade saker kan man prata fritt om. sånt man döljer, ljuger om, mörkar är per defintion laddat. 
    Den är totalt ointressant. För den går oavsett inte att ändra på.

Om någon som tonåring hamnade snett t.ex, och använde sex som nån slags ångestdämpande, men senare i livet kommit på fötter och inte har sex som tillflykt längre- varför skulle den personen behöva förklara sig, eller antalet sexualpartners. Det går ju ändå inte att ändra på.

Det förflutna är det förflutna.
  • FjärilVingad73
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 14:31:07 följande:

Tokword!

Vet du, jag har värsta konspirationsplanen här: om alla tjejer ligger med minst 30 karlar, så kommer dessa karlar som inte står ut med den sortens kvinnor inte att kunna bli ihop med någon, och därmed inte kunna yngla av sig, och vips så har de (och oskulds-memen med dem) dött ut!! {#emotions_dlg.djavulsk}  
    Bästa idén på väldigt länge! Demon
  • FjärilVingad73
    kk kk skrev 2013-10-11 14:40:35 följande:
    finns en tråd här på fl med en omröstning som visar på det också. skapa en ny tråd om du vill veta svaret, men du kommer att få samma resultat.
    *ASG* Och FL är ju statistiskt säkert vad gäller fakta!
  • FjärilVingad73
    kk kk skrev 2013-10-11 14:50:18 följande:
    ok, bra, du låter som en bra pappa för nån annan mans barn.
    Ehh, jaa, hellre Dorian jämfört med vissa andra dinosaurier som skriver i den här tråden!
  • FjärilVingad73
    EstherH skrev 2013-10-11 15:03:48 följande:
    Jag har haft flera riktiga förhållande. Jag har till och med varit förlovad och planerat ett bröllop. Jag kände bara att det inte riktigt var min grej.

Snubben som jag lämnade för att han hade för konservativa åsikter, han trodde också att alla hans polare var som honom. Det visade sig att nästintill ingen av hans manliga vänner höll med honom när det kom till hur många man borde ha legat med. De hade haft grabbkväll och diskuterat det och han hade fått sjukt mycket mothugg. Någon tyckte att det kanske fanns en gräns, men att den låg på typ 100+ personer. Han kunde inte fatta det, han hade levt hela livet och trott att alla människor tyckte som honom.
    Bryskt äro uppvaknandet för de enfaldiga! Drömmer
  • FjärilVingad73

Hela den här diskussionen utmynnar ju i vilka man umgås med.

Själv har jag förmånen att ha många nära vänner (både killar och tjejer) som är öppna vad gäller sex och att diskutera sex, och aldrig - och jag menar aldrig - har nån av dem yppat något om att det skulle vara en nackdel att ha legat med många. Och jag är övertygad om att om man kan diskutera intima detaljer om sitt sexliv med sina vänner så skulle man våga erkänna att man tycker att det är en viktig fråga om man nu skulle tycka så.

Så det gäller helt enkelt att dissa medeltidsidioterna och umgå med dem som lever i nutid, helt enkelt. Solig

• FjärilVingad73
    kk kk skrev 2013-10-11 15:15:43 följande:
    jag var inte ironisk, jag menade det på riktigt. jag skulle aldrig ta han dom nån annans barn själv, så jag tycker verkligen det är bra gjort.
    Tja... med tanke på hur många som skiljer sig idag och antagligen inte vill leva ensamma resten av sitt liv så är det ju TUR att de flesta killar tänker annorlunda än du.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?