• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Rosa Fluff

Hälsa din man att vi lever på 2000-talet och att han ska krypa fram ur skogen han lever i! Kvinnor får ha sex med precis så många de vill så länge det är hennes vilja. Män som tror sig kunna bestämma annat borde skämmas!

• engdahl

Jag kan bara hålla med Rosa Fluff - din man har en fundamentalistisk sexistisk moral som hör hemma på medeltiden och inte i ett modernt och jämställt samhälle.

• Anonym (Man)
    Rosa Fluff skrev 2013-10-09 19:11:02 följande:
    Hälsa din man att vi lever på 2000-talet och att han ska krypa fram ur skogen han lever i! Kvinnor får ha sex med precis så många de vill så länge det är hennes vilja. Män som tror sig kunna bestämma annat borde skämmas!
    Så sant!

TS du kan tala om för din man att hans sätt att tänka är föråldrat. Kvinnor har precis samma rätt att ta för sig av det dom vill ha såklart.
  • Anonym (!)

Valde du honom som partner och far till dina barn trots hans märkliga syn eller kände du honom inte när ni skaffade barnen? 

• jfsebastianigen
    Anonym (!) skrev 2013-10-09 19:55:39 följande:

Valde du honom som partner och far till dina barn trots hans märkliga syn eller kände du honom inte när ni skaffade barnen? 

• Surpuppan

Jag har bott flera perioder i USA och om jag jämför med hur det är där är svenska tjejer definitivt inte promiskuösa. Detta skulle jag påstå beror på två saker. Det ena är att sex inte är ett sånt tabu här som där. Sex är så upp-haussat av alla religionsfanatiker där att det verkar så mycket mer spännande och fantastiskt än vad det egentligen är. En annan anledning är att svenska tjejer oftare värdesätter sig själva för den de är. De behöver inte uppmärksamhet från en massa män för att känna att de är värda något.    

Jag har läst intervjuer med flera hårdrocksstjärnor som gnäller på tjejerna i Sverige för att det är mycket svårare för stjärnorna att få sig ett ligg när dom kommer hit. Och som ett annat exempel har rocktrummisen Tommy Lee slutat skicka ut sin "titty cam" när han är i Sverige för inga tjejer visade brösten under konserterna. Gissar att svenskarna är på konsert för att höra musiken och inte för att flera tusen pers ska få se deras bröst...

• Anonym (Frågande)
    Anonym (!) skrev 2013-10-09 19:55:39 följande:

Dessa åsikter har kommit fram senaste åren. Inget vi egentligen diskuterade innan.
    Jag antog att det var självklart att man fick ligga runt om man kände för det oavsätt kön. Men tydligen var detta ingenting man kan ta för givet . Han är ju bara 26 år! Trodde inte unga mäniskor tänkte som han. kanske om jag hade frågat min gammelmormor hade jag förväntat mig ett sådant svar... men icke. 
  • Anonym (Frågande)
    Surpuppan skrev 2013-10-09 20:31:35 följande:
    Jag har bott flera perioder i USA och om jag jämför med hur det är där är svenska tjejer definitivt inte promiskuösa. Detta skulle jag påstå beror på två saker. Det ena är att sex inte är ett sånt tabu här som där. Sex är så upp-haussat av alla religionsfanatiker där att det verkar så mycket mer spännande och fantastiskt än vad det egentligen är. En annan anledning är att svenska tjejer oftare värdesätter sig själva för den de är. De behöver inte uppmärksamhet från en massa män för att känna att de är värda något.    

Jag har läst intervjuer med flera hårdrocksstjärnor som gnäller på tjejerna i Sverige för att det är mycket svårare för stjärnorna att få sig ett ligg när dom kommer hit. Och som ett annat exempel har rocktrummisen Tommy Lee slutat skicka ut sin "titty cam" när han är i Sverige för inga tjejer visade brösten under konserterna. Gissar att svenskarna är på konsert för att höra musiken och inte för att flera tusen pers ska få se deras bröst...

Det tror jag stämmer. Att om man förbjuder något eller gör det till "tabu" så vill man ännu mer.

Finns nog en hel del folk i Sverige som tycker att "en tjej ska vara fiN"

Är nog inte bara min sambo ... finns nog många av denna åsikt. 

• Anonym (kr)

Kommer du från Norrland, ts?kr

• Ounn

Det där att svenska kvinnor skulle vara värre än kvinnor i många andra länder är inget annat än en myt. Enda skillnaden är att det sker mer öppet här.

Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?