• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Anonym (Frågande)
    Ja varför skrev 2013-10-10 10:08:18 följande:

Joo så är det ju, ingen hemlighet eller nåt chockerande.
    Men det gäller nog alla - ingen av mina singelvänner vill inleda nåt seriöst med någon som ligger med allt o alla, så det gäller även killar.
    En kille som ligger runt för mycket är inte heller intressant att inleda nåt seriöst med - inte bland mej och mina tjejkompisar

men allt och alla är ju ganska stor skillnad från 10-15 - 20 st under 15 år av att vara sexuellt aktiv. Allt och alla är ju vansinne. Då har man mentala problem om man ligger med allt och alla enligt mig.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-10 10:49:05 följande:
    Nej, vem har sagt det? Det är väl utmärkt om en kvinna gillar sex. Termen billig syftar på om hon blir knullad av mängder av män utan, i brist på bättre ord, värdighet. Oftast har detta inget med att "gilla sex" att göra utan hör ofta ihop med dålig självkänsla, osäkerhet etc.

Ja, för det är svårt för en kille att få ligga med många tjejer. Det krävs bra egenskaper. De allra flesta män vill gärna ligga med många tjejer men få klarar av att göra det. Alla tjejer kan däremot ligga med många killar om de vill ex. är det inte svårt för en tjej att ligga med 20 killar på en helg. Det är däremot billig eftersom det enda som krävs är ju att vara just billig. Något som varken män eller kvinnor gillar. Detta vet kvinnor därför brukar kvinnor som vill förstöra för andra kvinnor klanka ner på hennes sexuella rykte och kvinnor försöker upprätthålla ett gott ryckte eftersom de vet att män av kvalité inte gillar billiga tjejer.
    min fundering var ju kring det faktum att om en tjej har haft 20 sexparnters i sitt liv och träffar en kille som har haft 20 sexpartners i sitt liv så anses hon vara slampig/billig ... och en kille anses fullt normal eftersom han endast utgår ifrån sin natur. detta är komplett idioti i min mening. 

ingen har sagt , inte jag i alla fall, att man inte är slampig eller billig om man knullar med 20 killar varje helg.
    detta är nog något för en psykolog att ta tag i.

men tråden handlade ju om 15-20 sexpartners under en livstid. då är det ju onödigt att dra in de fåtalet kvinnor/tjejer som ligger runt med 20 killar påen helg. det hör liksom inte till tråden.      
  • Dorian Ertymexx
    Frogo skrev 2013-10-10 07:40:19 följande:
    Jag kan inte inse vad det skulle spela för roll hur många nån har haft före mig. Har de bara skyddat sig kan det väl kvitta?? Att män inte vill att tjejen ska ha för mycket erfarenhet handlar nog många gånger om att då kanske hon haft nån bättre/större kuk eller nåt. Många män har väldigt sköra egon vilket man kan se i alla kuktrådar här. Är hon bara oskuld är han safe. Då är han den bäste hon haft.

Precis. Och det är så sköra egon att de inte ens begriper enkel logik: om de valt dig duger du uppenbarligen. Glad
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-10 10:49:05 följande:
    Nej, vem har sagt det? Det är väl utmärkt om en kvinna gillar sex. Termen billig syftar på om hon blir knullad av mängder av män utan, i brist på bättre ord, värdighet. Oftast har detta inget med att "gilla sex" att göra utan hör ofta ihop med dålig självkänsla, osäkerhet etc.

Ja, för det är svårt för en kille att få ligga med många tjejer. Det krävs bra egenskaper. De allra flesta män vill gärna ligga med många tjejer men få klarar av att göra det. Alla tjejer kan däremot ligga med många killar om de vill ex. är det inte svårt för en tjej att ligga med 20 killar på en helg. Det är däremot billig eftersom det enda som krävs är ju att vara just billig. Något som varken män eller kvinnor gillar. Detta vet kvinnor därför brukar kvinnor som vill förstöra för andra kvinnor klanka ner på hennes sexuella rykte och kvinnor försöker upprätthålla ett gott ryckte eftersom de vet att män av kvalité inte gillar billiga tjejer.

Hahaha, så att gilla sex och vara nyfiken och bejaka sin lust är att sakna värdighet? Åfan!

Lägg ner. Det där är så mycket gammalt dammigt struntprat så det finns inte. Nej, kvinnor kan inte ligga med vem de vill bara för att de är kvinnor. Tror du att Agda, 57, 132 kg kan få ligga med lätthet bara för att hon har vagina? Eller Stina, 22, 47 kg med autistiska drag? Det där är så mycket manligt mytologiserande av kvinnor att det borde skrivas barnböcker om det. Eller inte, då det skulle sprida den usla bilden om kvinnors tillgång till sex.  
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-10 11:00:00 följande:
    Jag förklarade det i inlägget ovan. Nja, killar har en starkare sexualdrift än kvinnor generellt och en större preferens för tillfälliga sexuella förbindelser. När du väljer partner däremot så är det flera saker som spelar in men bland annat risken för att hon är otrogen (något som varit ett evolutionärt problem historiskt och idag) och många sexpartners korrelerar ju föga förvånande ökad risk att vara otrogen. Sen vill man som kille inte gå på stan och springa på mängder med andra killar som knullat ens tjej. Det känns rätt smutsigt.

Du får gärna tycka att du inte blir mindre fin precis som andra får tycka att du blir det. Det är nämligen ett fritt land.

Nu fungerar ju världen inte så. Självklart spelar det roll vad du gjort innan. För att ta ett exempel. För länge sedan fanns det en person som kallades "bajsmannen" som hade som sin grej att bada i avföring på festivaler. Vi säger att du träffar honom nu, han har slutat med detta och det är ju också en privat grej som ingen egentligen skall bry sig om, så skulle jag gissa att du kommer känna ett lätt obehag inför honom på grund av hans förflutna. Nu gör jag ingen jämförelse mellan de två aktiviteterna i övrigt men är du med? Sen tror jag de flesta inte har något problem med att ens partner träffat någon innan men antalet, sättet de gått till, ryktet etc. spelar ju givetvis in.

Det får du ju fråga dig själv om eftersom det var du som tog upp det till diskussion.
    Hmm, låt oss se vad en läkare säger om saken:

">

• Anonym (va)
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-09 18:32:08 följande:
    Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.

detta kan ju bli problematiskt om han ska ha den här antika inställningen när ni nu har barn. Inte bra för dom att växa upp med dessa värderingarna. Alla har ett lika värde oavsett kön. Din sambo har onekligen en snevriden syn på saken
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-10 12:50:24 följande:

Jag är inte otrogen och det var inte det tråden handlade om. Klart jag fokuserar på en man i taget och sedan fem år har det varit en och samma man.

Men det är ju löjligt att vissa hävdar att en tjej inte får ha fler än 15 sexpartners i sitt liv.Det är högst normalt anser jag.

om man förlorar oskulden vid 15 och stadgar sig vid 30 så har man alltså varit sexuellt aktiv i 15 år. Är man slampig då om man har haft fler än 15 partners ? absurdum.   

Precis.
  • Tom Araya
    Hej Alla!

Ja, om man har en medeltida inställning till detta.

Vi som LEVER i 2013 har inte den inställningen.
  • YummyMami
    Hej Alla!

Så männen ska vara bisexuella för att få ihop matematiken?

Trist att han anser äga dotterns kropp och hennes rätt till hur många hon ska få vara med, tror det kan klassas för att vara halik.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Anonym (va)
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-09 20:56:28 följande:
    Dessa åsikter har kommit fram senaste åren. Inget vi egentligen diskuterade innan.
    Jag antog att det var självklart att man fick ligga runt om man kände för det oavsätt kön. Men tydligen var detta ingenting man kan ta för givet . Han är ju bara 26 år! Trodde inte unga mäniskor tänkte som han. kanske om jag hade frågat min gammelmormor hade jag förväntat mig ett sådant svar... men icke. 

Är du säker på att han är 26? Glad
    Äsch skojar bara! 
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?