Anonym (! 2) skrev 2013-10-10 11:00:00 följande:
Jag förklarade det i inlägget ovan. Nja, killar har en starkare sexualdrift än kvinnor generellt och en större preferens för tillfälliga sexuella förbindelser. När du väljer partner däremot så är det flera saker som spelar in men bland annat risken för att hon är otrogen (något som varit ett evolutionärt problem historiskt och idag) och många sexpartners korrelerar ju föga förvånande ökad risk att vara otrogen. Sen vill man som kille inte gå på stan och springa på mängder med andra killar som knullat ens tjej. Det känns rätt smutsigt.
Du får gärna tycka att du inte blir mindre fin precis som andra får tycka att du blir det. Det är nämligen ett fritt land.
Nu fungerar ju världen inte så. Självklart spelar det roll vad du gjort innan. För att ta ett exempel. För länge sedan fanns det en person som kallades "bajsmannen" som hade som sin grej att bada i avföring på festivaler. Vi säger att du träffar honom nu, han har slutat med detta och det är ju också en privat grej som ingen egentligen skall bry sig om, så skulle jag gissa att du kommer känna ett lätt obehag inför honom på grund av hans förflutna. Nu gör jag ingen jämförelse mellan de två aktiviteterna i övrigt men är du med? Sen tror jag de flesta inte har något problem med att ens partner träffat någon innan men antalet, sättet de gått till, ryktet etc. spelar ju givetvis in.
Det får du ju fråga dig själv om eftersom det var du som tog upp det till diskussion.
ja. men med din logik ska man ju inte ifrågsätta några åsikter alls då. jag har inte sagt att män inte får tycka att kvinnor som knullar runt är slampor , men jag ifrågsätter deras motiv och varför de tycker så ... jag är främmande för denna åsikt och då måste jagfå ifrågsätta det och förhoppningsvis finns ingen man kvar som anser detta om fler ifrågsätter denna åsikt. precis som med rasism. eller nazism. hade någon i tyskland ställt sig upp å ifrågsatt judeutrotningen innan det hände så hade man sparat några liv. men folk valde att skita i och hade samma logik som du "folk får väll tycka som de vill även om du anser det är fel". man ska kunna diskutera allt....