• Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-09 20:58:59 följande:

Det tror jag stämmer. Att om man förbjuder något eller gör det till "tabu" så vill man ännu mer.

Finns nog en hel del folk i Sverige som tycker att "en tjej ska vara fiN"

Är nog inte bara min sambo ... finns nog många av denna åsikt. 

Finns det säkert, vi får hoppas att dom dör ut snart så vi får en mer jämnställd och modärnt tänkande befolkning.
  • Anonym (! 2)

Jag förstår inte problemet. Självklart får du som tjej ligga runt hur mycket du vill och självklart får killar tycka att du är en slampa/fnask precis hur mycket de vill. Sen vet jag nog i ärlighetens namn ingen kille, som jag diskuterat detta med, som vill ha en billig tjej. Inte bland killar runt 20-30 i alla fall. Hur kan detta över huvud taget komma som en överraskning?  

• Anonym (! 2)
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-09 20:58:59 följande:

Finns nog en hel del folk i Sverige som tycker att "en tjej ska vara fiN"

Är nog inte bara min sambo ... finns nog många av denna åsikt. 

De flesta skulle jag tro. Sen om de säger det högt till en tjej de skall ligga med är ju en annan sak. Vem vill ha en tjej som alla andra har legat med?
  • Pappa0509
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-09 23:09:35 följande:
    De flesta skulle jag tro. Sen om de säger det högt till en tjej de skall ligga med är ju en annan sak. Vem vill ha en tjej som alla andra har legat med?
    Tror helt klart detta har med ålder att göra. Jag är 40 år och skulle jag skaffa ny tjej i min ålder så vet jag (och hoppas) att hon har haft en hel del sex innan så hon vet vad hon gillar och kan sin sak. Men är man 20 så kanske det inte är lika kul om sin flickvän redan är "rutinerad"  och är inkörd å klar liksom.

Ålder på hen som "anklagar" och  ålder på hen som ligger runt är ju då ganska viktiga faktorer..

Det är skillnad att legat med 30 pers om man är 18 år eller 30 pers om man är 50.
    Det är skillnad att ha legat med 30 pers om man varit singel i tio år, 
    Det är skillnad att ha legat med 30 pers om du haft förhållande halva livet...
    Det är skillnad...

Ja ni fattar, en siffra säger egentligen ingenting och alla andra är horor utom morsan

• Ja varför
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-09 18:32:08 följande:
      Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

Fråga din man vem/vilka er son ska ligga med då? Tjejer eller killar?
    För om inga tjejer ska/vill/får ligga så blir det ju svårt även för killar att få ligga... om de inte ska ligga med andra killar då förstås.....

• Anonym (Frågande)
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-09 23:07:39 följande:
    Jag förstår inte problemet. Självklart får du som tjej ligga runt hur mycket du vill och självklart får killar tycka att du är en slampa/fnask precis hur mycket de vill. Sen vet jag nog i ärlighetens namn ingen kille, som jag diskuterat detta med, som vill ha en billig tjej. Inte bland killar runt 20-30 i alla fall. Hur kan detta över huvud taget komma som en överraskning?  
    Billig tjej?
    Så om man som tjej gillar att ha sex så är man per automatik billig?

Men om en kille vill ha 20 tjejer på en helg (om han kan få till detta) så är han inte billig utan cool/hingst ... förstår inte varför det är olika regler fortfarande. varför vissa killar fortfarande anser att en tjej inte ska ligga runt.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (kr) skrev 2013-10-09 20:59:12 följande:
    Kommer du från Norrland, ts?kr
    Stockholm.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-09 23:09:35 följande:

alla andra är väll att ta i?

men varför är det olika för tjejer och killar. det är ärttvist. tror inte killar är kåtare än tjejer bara att de spenderar mer hjärnkraft och tid att tänka på något som de har svårare att få än vad en tjej har.

I min värld så blir man inte slampa för att man har legat med många.

man blir inte mindre fin som tjej.

Det är en privat grej som ingen egentligen ska bry sig om .... om man väljer att ligga med någon så får man ta att det har varit andra innan. oavsätt om man är tjej eller kille.

detta diskuterade vi i min femteklass när jag var 11 år .... varför måste detta äns diskuteras idag -             
  • Anonym (Frågande)
    Ja varför skrev 2013-10-10 00:59:24 följande:
    Fråga din man vem/vilka er son ska ligga med då? Tjejer eller killar?
    För om inga tjejer ska/vill/får ligga så blir det ju svårt även för killar att få ligga... om de inte ska ligga med andra killar då förstås.....

Jo jag frågade det. Men det var inte relevanta.

I princip menar han att alla killar vill att tjejer ska vara slampor förutom den han sa stadga sig med . Eller ha ett förhållande med. Tjejer ska vara tillgängliga tills den dag man säger Ja och då ska man som man hitta någon som har hållit på sig.

Jag var chockad. Men tydligen finns det många som håller med honom ...
  • Anonym (Frågande)
    Pappa0509 skrev 2013-10-09 23:32:47 följande:
    Tror helt klart detta har med ålder att göra. Jag är 40 år och skulle jag skaffa ny tjej i min ålder så vet jag (och hoppas) att hon har haft en hel del sex innan så hon vet vad hon gillar och kan sin sak. Men är man 20 så kanske det inte är lika kul om sin flickvän redan är "rutinerad"  och är inkörd å klar liksom.

Ålder på hen som "anklagar" och  ålder på hen som ligger runt är ju då ganska viktiga faktorer..

Det är skillnad att legat med 30 pers om man är 18 år eller 30 pers om man är 50.
    Det är skillnad att ha legat med 30 pers om man varit singel i tio år, 
    Det är skillnad att ha legat med 30 pers om du haft förhållande halva livet...
    Det är skillnad...

Ja ni fattar, en siffra säger egentligen ingenting och alla andra är horor utom morsan

Men anser du att detta gäller även män?

Problemet jag har är inte hans åsikt om hur många man ska ha varit med eller får ha varit med... utan att han ansåg det olika för män och kvinnor. 

Jag anser att vi borde ha kommit så långt i Sverige 2013 att en kvinna och en man inte ska leva efter olika regler. 

Jag skulle nog inte  vilja vara tillsammans med en man som haft 50 partners innan mig och jag förstår om min partner inte vill att jag har haft 50 partners innan honom. men det ska vara rättvist. 

Bara för att könet hänger på utsidan ger en man inte honom mer rätt att använda det än en kvinna har rätt att använda sitt....          
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?