Inlägg från: Anonym (Frågande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frågande)

Är svenska kvinnor promiskuös?

Hej Alla!

Vi hade en diskussion igår kväll jag och min man om svenska kvinnor och dess "frisläppthet" . 
    Enligt min man så SKA en (fin) kvinna/tjej inte ha fler än 10 sexpartner (max) i sitt liv om hon inte vill klassas som ett luder (slampa). Har man fler än 20 sexpartners innan man stadgar sig så är man på gränsen till prostituerad.  Män kan däremot leka loss tills de skaffar villa och vovve och fru och allt det där för det ligger ju i deras natur att göra så - ju fler desto bättre.

Nu har vi två småbarn. En tjej och en kille med 16 månader emellan de.  Han menar alltså att tjejen ska vara fin tjej och vänta och han blir stolt om pojken förlorar oskulden vid 13 och är skolans hingst.
    Är detta verkligen så som män och kvinnor ser på kvinnors sexualitet idag 2013?

• Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (!) skrev 2013-10-09 19:55:39 följande:

Valde du honom som partner och far till dina barn trots hans märkliga syn eller kände du honom inte när ni skaffade barnen? 

Dessa åsikter har kommit fram senaste åren. Inget vi egentligen diskuterade innan.
    Jag antog att det var självklart att man fick ligga runt om man kände för det oavsätt kön. Men tydligen var detta ingenting man kan ta för givet . Han är ju bara 26 år! Trodde inte unga mäniskor tänkte som han. kanske om jag hade frågat min gammelmormor hade jag förväntat mig ett sådant svar... men icke. 
  • Anonym (Frågande)
    Surpuppan skrev 2013-10-09 20:31:35 följande:
    Jag har bott flera perioder i USA och om jag jämför med hur det är där är svenska tjejer definitivt inte promiskuösa. Detta skulle jag påstå beror på två saker. Det ena är att sex inte är ett sånt tabu här som där. Sex är så upp-haussat av alla religionsfanatiker där att det verkar så mycket mer spännande och fantastiskt än vad det egentligen är. En annan anledning är att svenska tjejer oftare värdesätter sig själva för den de är. De behöver inte uppmärksamhet från en massa män för att känna att de är värda något.    

Jag har läst intervjuer med flera hårdrocksstjärnor som gnäller på tjejerna i Sverige för att det är mycket svårare för stjärnorna att få sig ett ligg när dom kommer hit. Och som ett annat exempel har rocktrummisen Tommy Lee slutat skicka ut sin "titty cam" när han är i Sverige för inga tjejer visade brösten under konserterna. Gissar att svenskarna är på konsert för att höra musiken och inte för att flera tusen pers ska få se deras bröst...

Det tror jag stämmer. Att om man förbjuder något eller gör det till "tabu" så vill man ännu mer.

Finns nog en hel del folk i Sverige som tycker att "en tjej ska vara fiN"

Är nog inte bara min sambo ... finns nog många av denna åsikt. 

• Anonym (Frågande)
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-09 23:07:39 följande:
    Jag förstår inte problemet. Självklart får du som tjej ligga runt hur mycket du vill och självklart får killar tycka att du är en slampa/fnask precis hur mycket de vill. Sen vet jag nog i ärlighetens namn ingen kille, som jag diskuterat detta med, som vill ha en billig tjej. Inte bland killar runt 20-30 i alla fall. Hur kan detta över huvud taget komma som en överraskning?  
    Billig tjej?
    Så om man som tjej gillar att ha sex så är man per automatik billig?

Men om en kille vill ha 20 tjejer på en helg (om han kan få till detta) så är han inte billig utan cool/hingst ... förstår inte varför det är olika regler fortfarande. varför vissa killar fortfarande anser att en tjej inte ska ligga runt.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (kr) skrev 2013-10-09 20:59:12 följande:
    Kommer du från Norrland, ts?kr
    Stockholm.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-09 23:09:35 följande:
    De flesta skulle jag tro. Sen om de säger det högt till en tjej de skall ligga med är ju en annan sak. Vem vill ha en tjej som alla andra har legat med?

alla andra är väll att ta i?

men varför är det olika för tjejer och killar. det är ärttvist. tror inte killar är kåtare än tjejer bara att de spenderar mer hjärnkraft och tid att tänka på något som de har svårare att få än vad en tjej har.

I min värld så blir man inte slampa för att man har legat med många.

man blir inte mindre fin som tjej.

Det är en privat grej som ingen egentligen ska bry sig om .... om man väljer att ligga med någon så får man ta att det har varit andra innan. oavsätt om man är tjej eller kille.

detta diskuterade vi i min femteklass när jag var 11 år .... varför måste detta äns diskuteras idag -             
  • Anonym (Frågande)
    Ja varför skrev 2013-10-10 00:59:24 följande:
    Fråga din man vem/vilka er son ska ligga med då? Tjejer eller killar?
    För om inga tjejer ska/vill/får ligga så blir det ju svårt även för killar att få ligga... om de inte ska ligga med andra killar då förstås.....

Jo jag frågade det. Men det var inte relevanta.

I princip menar han att alla killar vill att tjejer ska vara slampor förutom den han sa stadga sig med . Eller ha ett förhållande med. Tjejer ska vara tillgängliga tills den dag man säger Ja och då ska man som man hitta någon som har hållit på sig.

Jag var chockad. Men tydligen finns det många som håller med honom ...
  • Anonym (Frågande)
    Pappa0509 skrev 2013-10-09 23:32:47 följande:
    Tror helt klart detta har med ålder att göra. Jag är 40 år och skulle jag skaffa ny tjej i min ålder så vet jag (och hoppas) att hon har haft en hel del sex innan så hon vet vad hon gillar och kan sin sak. Men är man 20 så kanske det inte är lika kul om sin flickvän redan är "rutinerad"  och är inkörd å klar liksom.

Ålder på hen som "anklagar" och  ålder på hen som ligger runt är ju då ganska viktiga faktorer..

Det är skillnad att legat med 30 pers om man är 18 år eller 30 pers om man är 50.
    Det är skillnad att ha legat med 30 pers om man varit singel i tio år, 
    Det är skillnad att ha legat med 30 pers om du haft förhållande halva livet...
    Det är skillnad...

Ja ni fattar, en siffra säger egentligen ingenting och alla andra är horor utom morsan

Men anser du att detta gäller även män?

Problemet jag har är inte hans åsikt om hur många man ska ha varit med eller får ha varit med... utan att han ansåg det olika för män och kvinnor. 

Jag anser att vi borde ha kommit så långt i Sverige 2013 att en kvinna och en man inte ska leva efter olika regler. 

Jag skulle nog inte  vilja vara tillsammans med en man som haft 50 partners innan mig och jag förstår om min partner inte vill att jag har haft 50 partners innan honom. men det ska vara rättvist. 

Bara för att könet hänger på utsidan ger en man inte honom mer rätt att använda det än en kvinna har rätt att använda sitt....          
  • Anonym (Frågande)
    Ja varför skrev 2013-10-10 10:08:18 följande:

Joo så är det ju, ingen hemlighet eller nåt chockerande.
    Men det gäller nog alla - ingen av mina singelvänner vill inleda nåt seriöst med någon som ligger med allt o alla, så det gäller även killar.
    En kille som ligger runt för mycket är inte heller intressant att inleda nåt seriöst med - inte bland mej och mina tjejkompisar

men allt och alla är ju ganska stor skillnad från 10-15 - 20 st under 15 år av att vara sexuellt aktiv. Allt och alla är ju vansinne. Då har man mentala problem om man ligger med allt och alla enligt mig.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-10 10:49:05 följande:
    Nej, vem har sagt det? Det är väl utmärkt om en kvinna gillar sex. Termen billig syftar på om hon blir knullad av mängder av män utan, i brist på bättre ord, värdighet. Oftast har detta inget med att "gilla sex" att göra utan hör ofta ihop med dålig självkänsla, osäkerhet etc.

Ja, för det är svårt för en kille att få ligga med många tjejer. Det krävs bra egenskaper. De allra flesta män vill gärna ligga med många tjejer men få klarar av att göra det. Alla tjejer kan däremot ligga med många killar om de vill ex. är det inte svårt för en tjej att ligga med 20 killar på en helg. Det är däremot billig eftersom det enda som krävs är ju att vara just billig. Något som varken män eller kvinnor gillar. Detta vet kvinnor därför brukar kvinnor som vill förstöra för andra kvinnor klanka ner på hennes sexuella rykte och kvinnor försöker upprätthålla ett gott ryckte eftersom de vet att män av kvalité inte gillar billiga tjejer.
    min fundering var ju kring det faktum att om en tjej har haft 20 sexparnters i sitt liv och träffar en kille som har haft 20 sexpartners i sitt liv så anses hon vara slampig/billig ... och en kille anses fullt normal eftersom han endast utgår ifrån sin natur. detta är komplett idioti i min mening. 

ingen har sagt , inte jag i alla fall, att man inte är slampig eller billig om man knullar med 20 killar varje helg.
    detta är nog något för en psykolog att ta tag i.

men tråden handlade ju om 15-20 sexpartners under en livstid. då är det ju onödigt att dra in de fåtalet kvinnor/tjejer som ligger runt med 20 killar påen helg. det hör liksom inte till tråden.      
  • Anonym (Frågande)
    Monte skrev 2013-10-10 16:50:45 följande:
    Bra val av man att avla på, TS. Han låter fullt frisk.

hehehe.... man hoppas ju att denna kvinnosyn inte sitter i DNA:t.

• Anonym (Frågande)
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-10 11:00:00 följande:
    Jag förklarade det i inlägget ovan. Nja, killar har en starkare sexualdrift än kvinnor generellt och en större preferens för tillfälliga sexuella förbindelser. När du väljer partner däremot så är det flera saker som spelar in men bland annat risken för att hon är otrogen (något som varit ett evolutionärt problem historiskt och idag) och många sexpartners korrelerar ju föga förvånande ökad risk att vara otrogen. Sen vill man som kille inte gå på stan och springa på mängder med andra killar som knullat ens tjej. Det känns rätt smutsigt.

Du får gärna tycka att du inte blir mindre fin precis som andra får tycka att du blir det. Det är nämligen ett fritt land.

Nu fungerar ju världen inte så. Självklart spelar det roll vad du gjort innan. För att ta ett exempel. För länge sedan fanns det en person som kallades "bajsmannen" som hade som sin grej att bada i avföring på festivaler. Vi säger att du träffar honom nu, han har slutat med detta och det är ju också en privat grej som ingen egentligen skall bry sig om, så skulle jag gissa att du kommer känna ett lätt obehag inför honom på grund av hans förflutna. Nu gör jag ingen jämförelse mellan de två aktiviteterna i övrigt men är du med? Sen tror jag de flesta inte har något problem med att ens partner träffat någon innan men antalet, sättet de gått till, ryktet etc. spelar ju givetvis in.

Det får du ju fråga dig själv om eftersom det var du som tog upp det till diskussion.
    ja. men med din logik ska man ju inte ifrågsätta några åsikter alls då. jag har inte sagt att män inte får tycka att kvinnor som knullar runt är slampor , men jag ifrågsätter deras motiv och varför de tycker så ... jag är främmande för denna åsikt och då måste jagfå ifrågsätta det och förhoppningsvis finns ingen man kvar som anser detta om fler ifrågsätter denna åsikt. precis som med rasism. eller nazism. hade någon i tyskland ställt sig upp å ifrågsatt judeutrotningen innan det hände så hade man sparat några liv. men folk valde att skita i och hade samma logik som du "folk får väll tycka som de vill även om du anser det är fel". man ska kunna diskutera allt....
  • Anonym (Frågande)
    kk kk skrev 2013-10-10 21:24:41 följande:
    så du kritiserar exakt samma fenomen som din man, du har bara lite andra siffror i huvudet.

när ska folk få ligga med vem dom vill utan att det spelar nån roll då? 

Det jag är kritisk till är att folk tycker att det är skillnad på mäns och kvinnors rätt att ligga runt. 
    400 på ett år anser jag vara väldigt mycket f ör både en man och en kvinna. jag har aldrig kallat någon för slampa eller billig.

Det jag inte gillar i min mans inställning är att kvinnor inte får men män får.... för att det ligger i mäns natur att knulla runt och det ligger i kvinnors natur att vara "oskulder" och ta hand om en man.

trust me... jag är ingen som dömer. jag är extremt liberal. vill någon knulla runt med 10000 män så får hon det utan ett pip från min sida.

• Anonym (Frågande)
    EstherH skrev 2013-10-11 09:54:10 följande:
    Jag vet ärligt talat inte i vilken värld somliga i den här tråden lever i, eller ens vem de umgås med. Jag är 23 år, väger 48 kg, har en hyfsat ansikte och jag har knullat med exakt 15 personer. Ingen, och jag menar verkligen ingen, som jag har legat med eller haft en relation med har reagerat på det antalet. Många kvinnor i min närhet har legat med bra många fler, och somliga av dessa är gifta med barn idag. Nej, ingen man har backat från att gå in i en relation med mig på grund av mitt sexuella förflutna. Jag har däremot backat, för jag är ett fruntimmer som vill vara fri att göra som jag vill. Supa, knarka, tatuera mig. Och knulla. Jag vill inte gifta mig, inte ha några barn. Jag vill leva ett liv jag finner tillfredsställande, som gör mig glad.

Jag hänger mestadels med grabbar, stiliga och välutbildade grabbar, och ingen av dessa har haft problem med sina tjejers förflutna. De tycker liksom inte att det spelar någon roll. Ett antal är ett antal. Man kan ha legat med 2 pers och vara världens svin och man kan ha legat med 222 personer och vara en god och fin människa. Hur du behandlar dina medmänniskor är bra mycket viktigare än hur många du satt på. I min värld.

Tror att män med utbildning och god ekonomi har en sundare inställning och har mer sunt förnuft. De män som hävdar att tjejer inte får ha fler än 10-15 partners under ett liv och helst ska vara oskulder när de gifter sig.... de är oftast lågutbildade och jobbar inom hantverksyrket/industri.... 

en intelligent man bryr sig inte om hur många en tjej han gillar har varit med innan.
  • Anonym (Frågande)
    hata skrev 2013-10-11 10:35:50 följande:
    Ja svenska "kvinnor" är slampor.

Varför? 

för att de gör som de vill
    för att de inte styrs av män

varför?    

• Anonym (Frågande)
    Anonym (man 2) skrev 2014-08-26 11:02:05 följande:

Hahahaha så typiskt FL där man inte på något sätt kan ifrågasätta den svenska kvinnans ofelbarhet utan att det blir kravaller. Att svenska kvinnor är överrepresentarade i världen på att knulla runt bakom ryggen på sina män är ointressant eftersom den svenska kvinnan alltid är ofelbar vad hon än gör.

Lite statistik från min omgivning.

Bland mina vänner och bekanta så har drygt 70% av de som är gifta med svenska kvinnor blivit blåsta (fruarna har knullat runt) , bara en av de som är gift med en utländsk kvinna har råkat ut för det. Det lustigaste i kråksången är ett flertal av dessa lättfotade damer haft en massa åsikter om de utlänska kvinnorna och har enligt vittnen uttalat sig om vissa av dem som invandrarhoror som bara är ute efter pengar eller bidrag.

Det är bara att inse fakta svenska kvinnor är inte trogna , vill man slippa bli blåst så gör man bäst i att försöka träffa en utländsk kvinna

de flesta som är otrogna i svenska förhållanden är väl männen? 
    inte kvinnorna. De flesta kvinnor dumpar sina män (=skiljer sig) innan de knullar vidare. men vad är det för fel med att göra det då? (ligga runt alltså) att ha flera partners.

män har varit otrogna till höger och vänster. det är inte mer fel att kvinnor gör detsamma. det är lika fel, men desto mindre vanligt. så det känns poänglöst att ta upp kvinnors otrohet. 

vill man slippa bli bedragen som kvinna, undvik män överhuvudtaget oavsett nationalitet. 
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?