• kk kk

Är svenska kvinnor promiskuös?

Anonym (! 2) skrev 2013-10-09 23:07:39 följande:
    Jag förstår inte problemet. Självklart får du som tjej ligga runt hur mycket du vill och självklart får killar tycka att du är en slampa/fnask precis hur mycket de vill. Sen vet jag nog i ärlighetens namn ingen kille, som jag diskuterat detta med, som vill ha en billig tjej. Inte bland killar runt 20-30 i alla fall. Hur kan detta över huvud taget komma som en överraskning?  
    ja det är verkligen otroligt, det är som att de här kvinnorna inte gått i högstadiet. eller att de levt i något slags parallellt universum, där de knullat runt massor framför sin pappa och visat filmerna för sina pojkvänner efteråt.

vi vet alla att pappor och äkta män inte gillar att tjejen låter en hel skvadron män knulla henne. det här kan ju inte vara en överaskning för nån.

är det verkligen nån kvinna här som på allvar tror att män inte bryr sig? alltså på riktigt? 
  • kk kk
    Anonym (! 2) skrev 2013-10-09 23:09:35 följande:
    De flesta skulle jag tro. Sen om de säger det högt till en tjej de skall ligga med är ju en annan sak. Vem vill ha en tjej som alla andra har legat med?
    ingen vill ha en tjej som legat med alla andra män.

och ja, de flesta, och exakt, ingen säger nåt, men alla vet det. 
  • kk kk
    Ja varför skrev 2013-10-10 00:59:24 följande:
    Fråga din man vem/vilka er son ska ligga med då? Tjejer eller killar?
    För om inga tjejer ska/vill/får ligga så blir det ju svårt även för killar att få ligga... om de inte ska ligga med andra killar då förstås.....

tja, han kan ju ligga med din dotter till exempel, eftersom du anser det bara är bra om hon blir inknullad ordentligt
  • kk kk
    Anonym (man 2) skrev 2013-10-10 11:02:20 följande:
    Finns nog en hel del dubbelmoral kring den frågan , många killar kanske rent teoreteiskt försvarar kvinnans rätt att ligga med vem hon vill när hon vill , men skulle inte ens tänka tanken att själv leva med en kvinna som haft 120 sexpartners , eller att deras dotter ligger med halva stan , går alltid bra att snacka mänskliga rätteigheter i teorin men en helt annan grej att leva som man lär.

Dessutom är tjejer själva minst lika fördömmande mot andra kvinnor som männen , tom snäppet värre skulle jag vilja påstå. 
    jag kan inte se dubbelmoralen i att vilja ha sex med nån som gillar sex, och vilja ha ett förhållande med nån som verkar seriös. 

hur är det dubbelmoral? 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-10 12:39:40 följande:

Om hon är fin, charmig, gillar mig... jag. Skiter väl i vilka andra hon legat med. Bara glad om hon njuter av livet. Dessutom - om hon av alla dessa "alla" väljer att hänga med mig, är inte det sjukt mycket bättre betyg än "jag ligger med dig för jag vet inget bättre"?
    att en kvinna blivit påsatt av många män säger absolut nada om hennes förmåga att faktiskt få till en relation med de männen.

en prositutuerad kvinna är väl just precis ett bra exempel här. hon kan ligga med väldigt mäktiga män och en hel drös andra män också, men hennes chanser att bli married and babied är lika med noll i de relationerna.  
  • kk kk
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-10 12:45:55 följande:

men allt och alla är ju ganska stor skillnad från 10-15 - 20 st under 15 år av att vara sexuellt aktiv. Allt och alla är ju vansinne. Då har man mentala problem om man ligger med allt och alla enligt mig.
    så du kritiserar exakt samma fenomen som din man, du har bara lite andra siffror i huvudet.

när ska folk få ligga med vem dom vill utan att det spelar nån roll då? 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-10 12:55:02 följande:

Hahaha, så att gilla sex och vara nyfiken och bejaka sin lust är att sakna värdighet? Åfan!

Lägg ner. Det där är så mycket gammalt dammigt struntprat så det finns inte. Nej, kvinnor kan inte ligga med vem de vill bara för att de är kvinnor. Tror du att Agda, 57, 132 kg kan få ligga med lätthet bara för att hon har vagina? Eller Stina, 22, 47 kg med autistiska drag? Det där är så mycket manligt mytologiserande av kvinnor att det borde skrivas barnböcker om det. Eller inte, då det skulle sprida den usla bilden om kvinnors tillgång till sex.  
    har du stinas telefonnummer? är hon het?
  • kk kk
    Anonym (va) skrev 2013-10-10 13:02:00 följande:

detta kan ju bli problematiskt om han ska ha den här antika inställningen när ni nu har barn. Inte bra för dom att växa upp med dessa värderingarna. Alla har ett lika värde oavsett kön. Din sambo har onekligen en snevriden syn på saken
    exakt, hon borde göra slut med sin man och skaffa en bunt kks som kan tillfredställa henne
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-10 23:41:11 följande:

Jag är man och jag bryr mig inte. Och vet ni vad, jag är långtifrån ensam.
    vi har haft den här diskussionen redan dorian, du är i minoritet.
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-10 23:42:09 följande:

Ingen tjej vill ha en kille som dömer dem efter hur många de haft sex med.

Och ja, de flesta, och exakt, ingen säger något, men alla vet det.  
    det har du helt rätt i, vilket är skälet till att män aldrig berättar det där, en del internaliserar känslan och tror det är deras egna till och med. jag vet en sån person, hans namn börjar på d

Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?