Anonym (Sviken) skrev 2013-10-16 16:16:29 följande:
Låt oss anta att svenskan är mer frigjord än andra kvinnor. Vad beror detta på i så fall? Kan det vara en konsekvens av jämlikhetssamhället? Att decenniers jämlikhetsbombardemang har förändrat synen på vad som är passande, manligt och kvinnligt, könsrollerna, beteende o.s.v? Vi ska ju vara så jämlika i allt. I Sverige är det ingen större skam för kvinnor att knulla runt, vänstra o dyl. Det märkte jag själv i samband med uppbrottet från mitt ex, som jag varit inne på i ett tidigare inlägg. Hennes väninnor gav henne full uppbackning och ansåg på fullt allvar att hon inte hade gjort fel. Hon var i sin fulla rätt att knulla runt, vilket hon var i och för sig. Någon lag mot otrohet har vi ju inte i Sverige. Hur som helst. I länderna runt Medelhavet är det annorlunda, även om jämlikheten gått framåt där med. En kvinna som knullar runt därnere får mer eller mindre än horstämpel på sig därnere fortfarande och ses även med oblida ögon av familjen. Familjehedern är fortfarande viktig därnere. INNAN NI PISSAR PÅ MIG: Jag påstår inte inte att det är så här och jag är för könsjämlikhet, även om den ibland får lite dråpliga konsekvenser (syftar ej på det jag var med om). Jag bara lägger fram en fundering för er att fundera över och lägga fram åsikter om. Till sign JanBanan: Jag vet inte varför du är så kategorisk när det gäller svenskan. Har du fastnat för hörsägen eller har du varit om något liknande som jag? Hur som helst. Det kanske finns goda skäl för din bitterhet mot svenskan, men ta det lite lugnare. Din sätt argumentera stjälper snarare än hjälper.
svenskor är inte mer frigjorda alls. det är bara trams som ni fått för er.
kvinnor är ganska lika överallt, även om det finns lokala och kulturella skillander. men efter att ha bott i expat communities större delen av mitt liv så kan jag säga att kvinnor beter sig ungefär likadant, oavsett kultur, med vissa undantag. det finns variationer inom kulturer och mellan kulturer men oftast är det nadra saker som styr.
kvinnor har mycket sex när hotet mot deras rykte är lågt, samt de behöver fylla på med självkänsla och tror man kan det genom att fylla på med kuk
kvinnor har mycket sex när
1) de precis kommit ur ett dåligt förhållande. massor av kvinnor blir crazy här, för de behöver känna sig fria känslomässigt och attraktiva som kvinnor, och manlig uppvaktning får dem att känna det. efter ett tag vaknar de ofta upp eftersom de inser att är de försöker få hop det med nån av männen som knullar dom så vill han inte, för han är bara ute efter hennes vagina.
2) när hotet mot kvinnans rykte kraftigt sjunker och de är i en sexuellt frigjord miljö. om given av tjejgänget där ett knull över en toalettstol på en nattklubb ger bragging rights på nästa tjejmiddag så agerar kvinnor ut mer sexuellt. det kräver dock att det sker utan hot mot hennes rykte, så det där sker på resor eller i stora städer. det som gjort mest för kvinnlig sexuell utlevelse är kraftig urbanisering i rejält stora städer eller universtitetsstäder samt low--fair airlines.
det finns en anledning till att showen heter sex-and-the city och inte sex-and-the-village, det senare är nämligen nästan alltid omöjligt, eftersom äkta slampor är rätt ovanliga, de flesta vill tillslut hamna i ett förhållande och då behövs anonymitet och folk i byn glömmer inte sex i första taget, eller aldrig. om man ska vara en reformerad slampa så behöver man flytta eller bo i en massiv stad.