• kk kk

Är svenska kvinnor promiskuös?

Pentagram skrev 2013-10-11 14:59:47 följande:

Hade stämt om "slampa" betydde "tjej som haft mycket sex" men det betyder ju snarare "tjej som haft mer sex än vad jag anser är ok och som därför måste kritiseras och skämmas ut och som inte egentligen kan våldtas eftersom hon inte förtjänar respekt utan kan sättas på av vem som helst för hon ber ju om det såsom hon fläker ut sig"... Ordet är INTE neutralt.
    nej det betyder det inte.
  • kk kk
    EstherH skrev 2013-10-11 15:03:48 följande:
    Jag har haft flera riktiga förhållande. Jag har till och med varit förlovad och planerat ett bröllop. Jag kände bara att det inte riktigt var min grej.

Snubben som jag lämnade för att han hade för konservativa åsikter, han trodde också att alla hans polare var som honom. Det visade sig att nästintill ingen av hans manliga vänner höll med honom när det kom till hur många man borde ha legat med. De hade haft grabbkväll och diskuterat det och han hade fått sjukt mycket mothugg. Någon tyckte att det kanske fanns en gräns, men att den låg på typ 100+ personer. Han kunde inte fatta det, han hade levt hela livet och trott att alla människor tyckte som honom.
    nya uppgifter kommer fram. jag tyckte du sa att män inte brydde sig, och nu har du ett förhållande bakom dig som gått i kras för att du var för slampig
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:05:25 följande:

Nu kör du äpplen-jumbojets-jämförelser. Att könen inte har samma roll är inte samma sak som att de är sexuellt inkompatibla.

Just gorillor är ju intressant att du tog upp: gorillor är till vardags polygyna, dvs en silverrygg har ett gäng honor som han parar sig med då och då. De har ett sexliv som är något större än enkom för prokreation. Silverryggar jagar oftast bort rivaliserande hanar - men inte alltid! Ibland, speciellt när de blir äldre, tillåter de yngre hanar att vara "otrogna" med deras honor; detta för att om den yngre hanen en dag tar över, så vet han inte vilka barn som är hans och vilka som är den äldre silverryggens, och därför tar han hand om alla barnen väl istället för att ha ihjäl dem. Och nej, det är inte så att gorillahanar har mer sexdrift än gorillahonor.

Homo sapiens. Jadu. Våra "honor" har ju en lika stor sexdrift som männen, så exakt hur och varför skulle de hålla på sig för "den rätte"? Då borde ju deras sexualdrift vara avsevärt mindre. Och om honornas sexualdrift hade varit avsevärt mindre, hade hanarnas OCKSÅ varit avsevärt mindre, eftersom sexuell frustration annars hade lett till en massa onödiga bråk, våldtäkter och annat som på sikt hade skadat hela artens överlevnad.

Tittar man dessutom på våra närmaste släktingar, chimpanser och bonobos, så är hela "spara sig till den rätte"-grejen helt absurd. Båda arterna gillar sex, och om chimpanshonorna kan komma undan med det har de sex med andra än chimpansledaren. En del tar till och med risken att smyga till grannflockar för små romantiska (host harkel) dater. Bonobos ska vi inte ens gå in på - de har massor av sex. Hela tiden. De löser konlfikter med sex, de skapar ordning med sex, de roar sig med sex. De är den art som sexuellt är mest lik oss - de har också sex öga mot öga.

Så, vad var din poäng alltså?          
    min poäng som du så fint underströk, var att könen har olika roll i sexualiteten, vilket du påstod de inte hade. men då har vi klarlagt det.

på vilket sätt är det nu underligt om homo sapiens två olika kön har olika strategi med sin sexualitet? vilket de ju har.

för män blir det en vettig strategi med mate guarding eftersom kvinnans sexdrift som du mycket riktigt skriver är stark och inte i lenje med hennes mans nödvändigtvis.
  • kk kk
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 15:06:41 följande:
    Bryskt äro uppvaknandet för de enfaldiga! Drömmer
    mmm, fats hennes slampstrategi är ju inte heller riktigt ett under av framgång i det här kan man tycka
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:07:03 följande:

För dig kanske. Vare sig ålder eller vikt är av större relevans för mig. Och hur var det nu, kvinnor ljög ju för att norpa killar, hon kanske visst är 96 år och väger 138 kg, hon vill bara locka dig?? *notera den drypande sarkasmen*
    fast 96 år och 138 kilo är ju irrelevant för dig, eller hur dorian
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:08:24 följande:

Klart jag vet! Jag känner ju drösar med kvinnor som har haft många sexpartners. Och jag diskuterar ämnet vitt och brett, så jag är knappast oinformerad.

Som sagt, FL-omröstningars trovärdighet är nära noll.  
    mmm, så du menar att vi får lita på ditt rika inre då

har du fler infall när vi ändå har dig på tråden? skuldtaket i usa? syrien? strängteori?

kan begrunda de där och lösa lite snabbt när du ändå är inne i ditt flow

jag tror vi är fler som diskuterar saker med folk dorian. 
  • kk kk
    Dorian Ertymexx skrev 2013-10-11 15:10:14 följande:

Med andra ord är det alltså så, att det inte är män som ska akta sig för kvinnor som legat mycket, utan KVINNOR som ska akta sig för MÄN som knullat mycket? Du inte bara motbevisar din egen tes, du bevisar raka motsatsen!! :-P

Noll, det är ett medvetet och aktivt val.  
    om du läste noggrannt skulle du se att jag inte rekommenderar nån att göra nåt. jag ahr inte lagt några moraliska krav på nån, utan bara skrivit en enda enkel sak. män, när de blir kära, vill ofta att kvinnan som är föremål för deras kärlek har knullat runt så lite som möjligt. det är det jag säger. ocj jag lämnar till och med därhän om det är bra eller dåligt för nån.

men ja, antagligen är det inte helt smart att kära ner sig i hopplös player som kvinna, så om jag ska våga mig på en fatiskt bedömning så blir det nog att välja andra män för förhållanden. inte för att kvinnor nånsin skluue följa det eller ngåtgot annat råd vad gäller män. så mycket vet jag, jag är inte född igår  
  • kk kk
    Tom Araya skrev 2013-10-11 15:13:39 följande:
    Det finns män som bryr sig och män som inte bryr sig, kvinnor som bryr sig och kvinnor som inte bryr sig.
    Räcker det inte att var och en får välja för egen del?
    Vad är det du försöker komma fram till?
    jo det räcker.

kvinnor blir sura för att män väljer bort slampor det var så det började. 
  • kk kk
    Knall skrev 2013-10-11 15:14:14 följande:
    Varför är det mannens rätt att välja typ av relation?
    tja hur ska du annars ha en reltion med en man? ska du tvinga honom?
  • kk kk
    FjärilVingad73 skrev 2013-10-11 15:15:05 följande:
    Hela den här diskussionen utmynnar ju i vilka man umgås med.

Själv har jag förmånen att ha många nära vänner (både killar och tjejer) som är öppna vad gäller sex och att diskutera sex, och aldrig - och jag menar aldrig - har nån av dem yppat något om att det skulle vara en nackdel att ha legat med många. Och jag är övertygad om att om man kan diskutera intima detaljer om sitt sexliv med sina vänner så skulle man våga erkänna att man tycker att det är en viktig fråga om man nu skulle tycka så.

Så det gäller helt enkelt att dissa medeltidsidioterna och umgå med dem som lever i nutid, helt enkelt. Solig
    hur ska du ha det?

du hade ju aldrig nånsin diskuterat ditt sexliv med din man. så så öppet var det.  
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?