• EstherH

Är svenska kvinnor promiskuös?

Jag vet ärligt talat inte i vilken värld somliga i den här tråden lever i, eller ens vem de umgås med. Jag är 23 år, väger 48 kg, har en hyfsat ansikte och jag har knullat med exakt 15 personer. Ingen, och jag menar verkligen ingen, som jag har legat med eller haft en relation med har reagerat på det antalet. Många kvinnor i min närhet har legat med bra många fler, och somliga av dessa är gifta med barn idag. Nej, ingen man har backat från att gå in i en relation med mig på grund av mitt sexuella förflutna. Jag har däremot backat, för jag är ett fruntimmer som vill vara fri att göra som jag vill. Supa, knarka, tatuera mig. Och knulla. Jag vill inte gifta mig, inte ha några barn. Jag vill leva ett liv jag finner tillfredsställande, som gör mig glad.

Jag hänger mestadels med grabbar, stiliga och välutbildade grabbar, och ingen av dessa har haft problem med sina tjejers förflutna. De tycker liksom inte att det spelar någon roll. Ett antal är ett antal. Man kan ha legat med 2 pers och vara världens svin och man kan ha legat med 222 personer och vara en god och fin människa. Hur du behandlar dina medmänniskor är bra mycket viktigare än hur många du satt på. I min värld.

• EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 10:46:14 följande:
    1) grabbarna du hänger ljuger för dig, av lätt insedda skäl (för att använda bildtkänga), du är en singeltjej man eventuellt kan ligga med.

2) du vill inte ha ett normalt förhållande, och det är det enda forum den här frågan dyker upp. nyförälskad, man kan prata om precis allt och vill veta varenda liten sak man kan om varandra. när man så som tjej burpar upp det här, så förändras stämningen snabbt i rummet  
    1.) Nej, för alla grabbar jag umgås med attraheras inte av mig. Du vet, tjejer kan också försöka ligga utan att få till det. Jag är dessutom grymt ful i munnen, pratar mest bajs och knulla hela tiden. Den typen av män jag umgås med som faktiskt vill ligga med mig har nog inga problem med tjejer som inte är fina i kanten.

2.) Nej, stämningen har aldrig ändrats i rummet när jag "burpat" något sådant. De flesta tror nog att jag har legat med fler, faktiskt.

Hur kommer det sig att många av mina attraktiva manliga vänner har långvariga, fast förhållande med kvinnor som skulle räknas som s.k. "slampor", baserat på antal sexpartners. Här pratar vi inte om 15 pers, utan 50-100 f.d. sexpartners.
  • EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 12:11:56 följande:
    1) jo det vill dom, killar vill knulla dig. om du gör dig tillgänglig sexuellt kommer de att knulla dig.

2) nej, eftersom du inte har normala förhållanden, klart ingen bryr sig om de inte känner nåt för dig. ingen bryr sig vad ett kk gör eller har gjort.

3) vet inte. de kanske ljuger för sina partners om vad de gjort, eller så är de mer attraktiva än sina partners, vilket ger männen valet att stå ut eller gå. om en man kan välja en tjej på samma nivå som inte är slampa så gör han det. 
    Jag har gjort mig tillgänglig sexuellt för somliga, alla har inte tackat ja. Så är det bara.

Fast människor har ju velat ha normala förhållanden med mig? Jag har fått lämna dem till slut, för att jag inte vill ha något seriöst. Och om de nu är ute efter något seriöst, borde de inte bli upprörda över antalet sexpartners jag har haft?

Det är olika, somliga är snyggare, andra är lika snygga och en del är fulare än sin partner. Min bästa vän är en skitsnygg snubbe och hans lite fulare brud har legat med över 20 pers. Han kunde inte bry sig mindre. Du har inte tänkt tanken att alla män kanske inte är som du? I mina kretsar är det liksom extremt ovanligt för både män och kvinnor att ha legat med färre än 15 pers, det blir nog svårt att ha sådana värderingar då. Jag träffade EN sådan snubbe, och honom lämnade jag illa kvickt. De flesta i min omgivning, både män och kvinnor, blev verkligen upprörda när de fick höra om hans mer konservativa sexualmoral.
  • EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 12:39:56 följande:
    har inget moral att göra, och jo, majoriteten av män är så här. du får komma tillbaka när du haft ett riktigt förhållande och se om du förändrat din uppfattning.

men de flesta män fungerar såhär, det är bara det att ingen säger nåt. det finns en omröstnign här på fl där frågan ställdes och de flesta gillade inte ien att deras kvinna skulle ha blivit knullad av en massa män.
    Jag har haft flera riktiga förhållande. Jag har till och med varit förlovad och planerat ett bröllop. Jag kände bara att det inte riktigt var min grej.

Snubben som jag lämnade för att han hade för konservativa åsikter, han trodde också att alla hans polare var som honom. Det visade sig att nästintill ingen av hans manliga vänner höll med honom när det kom till hur många man borde ha legat med. De hade haft grabbkväll och diskuterat det och han hade fått sjukt mycket mothugg. Någon tyckte att det kanske fanns en gräns, men att den låg på typ 100+ personer. Han kunde inte fatta det, han hade levt hela livet och trott att alla människor tyckte som honom.
  • EstherH
    Eterisk skrev 2013-10-11 14:27:19 följande:
    Vad har 48 kg med saken att göra? Berättar du det för att det har varit ansträngande att ligga med femton killar och väga 48 kg eller för att du tycker dig representera någon särskild sorts kvinna där attributen "hyfsat ansikte" och "48 kilo" är av stort värde? Vad ska man se framför sig efter den inledande informationen? Jag fattar inte.

Ber om ursäkt för off topic, ibland måste jag försöka stilla min nyfikenhet.  
    För att när jag skriver i liknande trådar så är det alltid någon som börjar fråga "Ja, men du kanske är ful/tjock/gammal och då dejtar du killar som ändå inte bryr sig?", så jag tänkte vara lite snabb och slippa svara på det i efterhand ;) Det verkar vara lättare för somliga att fatta när man ba "NEJ. Jag är inte ful. Jag umgås bara med fantastiska människor."
  • EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 15:17:42 följande:
    i mina kretsar är det positivt eller ett bra ord vid sexlek.

jag tycker det spelar roll i det här fallet, eftesom hennes ursprungslinje är att män inte bryr sig. 
    Jag upprepar det jag tidigare skrev;
    Jag har haft flera riktiga förhållande. Jag har till och med varit förlovad och planerat ett bröllop. Jag kände bara att det inte riktigt var min grej.

Snubben som jag lämnade för att han hade för konservativa åsikter, han trodde också att alla hans polare var som honom. Det visade sig att nästintill ingen av hans manliga vänner höll med honom när det kom till hur många man borde ha legat med. De hade haft grabbkväll och diskuterat det och han hade fått sjukt mycket mothugg. Någon tyckte att det kanske fanns en gräns, men att den låg på typ 100+ personer. Han kunde inte fatta det, han hade levt hela livet och trott att alla människor tyckte som honom.

Vad säger du om det? Under grabbkvällen fanns inga kvinnor att imponera på. Under mina relationer var det ingen som hade dessa åsikter.
  • EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 15:26:00 följande:
    nya uppgifter kommer fram. jag tyckte du sa att män inte brydde sig, och nu har du ett förhållande bakom dig som gått i kras för att du var för slampig
    Nej, jag sa att alla män inte bryr sig. Och relationen gick i kras för att jag tyckte att han var för konservativ. Han tyckte att jag hade legat med alldeles lagom många människor, jag tyckte att han skulle skita i om jag legat med 300 till.

Om du syftade på min förlovning så gick den åt skogen för att jag inte ville leva det livet.
  • EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 15:31:49 följande:
    mmm, fats hennes slampstrategi är ju inte heller riktigt ett under av framgång i det här kan man tycka
    Återigen. Han ville vara med mig, jag stack. Jag trivs inte med människor som har den typen av åsikter.
  • EstherH
    EstherH skrev 2013-10-11 15:39:07 följande:
    Nej, jag sa att alla män inte bryr sig.
    Alltså - alla män är inte sådana som bryr sig. Män är olika. Alla män ljuger inte, alla män tycker inte att kvinnor är slampor om de legat med många personer. Män är inte en homogen grupp av likatänkande.
  • EstherH
    kk kk skrev 2013-10-11 16:04:05 följande:
    alltså gick ditt förhållande i kras på grund av sexuell historia. vilket var vad jag skrev.
    Nej? Om jag ska vara väldigt detaljerad så diskuterade vi en tråd på Familjeliv och då kom det upp att han var konservativt lagd. Varpå jag frågade om han tyckte att jag legat med för många. Han svarade "Nej, absolut inte" men tyckte att människor som legat med si och så många - de hade legat med för många. Och då sa jag tack och hej. Så det tog inte slut på grund av MIN sexuella historia.
Svar på tråden Är svenska kvinnor promiskuös?