• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • Q13

Jag är i v.6 nu (5+0) men känner bara av lite molvärk då och då + ömma bröst som växt en aning! :)

• Lenafena

Är 4+5 och har:

- spända bröst

- svagt illamående

- håravfall

- kissnödig

- lite yrsel

Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • Boomsan

Glömde tillägga att jag är i v 4+0 och känner mig även svimfärdig när jag går från sittandes till stående. Järnbrist?

• Lindhaz

Hej hej tjejer! Plussade i lördags och igår fick vi 2-3 på digitala! Enligt mig själv är jag i 4+3 och BF 16 maj! 23 år och bor Skåne, vi har en dotter sen tidigare, född aug-12 :)

• Lindhaz

Mår hur bra som helst, lite trött bara! Är rädd att jag mår för bra :/ med dottern kände jag hur mycket som helst!!!! Funderar på att gå på ett tidigt UL :) någon annan som vill/ska på de?

• Lindhaz

Gör man VUL så efter 6+0, nått sånt?? Jag vill inte gå innan 8+0 sådan kan få se ett hjärta' :)

• Längtan till dig

Hej!

Hoppar gärna in här också :)

Min man och jag (27 respektive 25 år, västra götaland) har tidigare försökt att bli gravida, utan resultat. Vi försökte i nästan två år (2010-2012) och gav nästan upp. Men jag gjorde sedan en magsäcksförminskning aug 12 och har efter ett år tappat dryga 45 kg.

Enligt rekommendationerna bör man vänta i minst ett år på att bli gravid och det följde vi till pricka (-8 dagar ;) Hehe. Vi gjorde alltså första försöket efter op nu i augusti och det tog sig direkt. Helt otroligt, vi trodde inte det skulle gå så fort.

Jag tror att jag hade ÄL runt den 21 aug och efter en vecka, nästan exakt, började jag få ömma bröst, vilka blev ömmare och ömmare. Jag brukar få ömma bröst innan mens men när det gjorde så ont så jag nästan börja gråta och det hettade och ådrorna stack ut som tusan, så funderade jag på om det inte var så att jag blivit gravid.

Jag tog då ett test runt den 30 aug och det visade ett mycket svagt plus, man fick vara väldigt närsynt ^^
    Så jag väntade tills BIM dagen den 4e och det var fortsatt svagt. Väntade till i lördags den 7e och det blev något tydligare, för att senast igår ta ett till som var ytterligare något tydligare. Så nu vågar jag tro :)

Ringde idag till MVC och fick en tid för inskrivning på måndag den 16e. Jag är såååå gladf att jag vill ställa mig och skrika genom fönstret att jag är på tjocken ;P men jag hejdar mig haha

Det blev ett långt inlägg, men då får ni nått att läsa så här på kvällskvisten ;) 

• Sidnye

v 7 (6+2) *Det drar lite i ljumskarna då och då. *Hungern slår till snabbt och magen känns tom då. Lite annorlunda hungerkänsla än normalt. *Brösten "kliar". Kommer ihåg att jag fick sämre matlust under ca en veckas tid när jag var gravid med dottern. Var inte sugen på någonting. Kan inte minnas att jag skulle ha mått illa då, men hade absolut ingen lust att fundera ut vad vi skulle äta eller att laga maten. Men när jag väl hade mat framför mig, helst tillagad av någon annan, var det inga problem att äta. Jag har en känsla av att jag snart är där igen. Om jag inte redan är det.

Svar på tråden BF Maj 2014