• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • Lindhaz
    sowe81 skrev 2013-09-10 19:34:41 följande:
    Idag har jag haft som stickningar eller små hugg på vä sida långt ner på magen, nästan som håll. Hoppas verkligen inte det är nåt jag behöver oroa mig för, i v5 bara ännu. Nån som känner igen?

Samma här! Det är typ de enda jag känner och blir då alldeles lugn ;P
  • sowe81
    Lindhaz skrev 2013-09-10 22:06:48 följande:

Hihi! Går ut med det där om nån vecka, men känns som man ljuger :D haha! Blev så glad när jag såg ditt grav test, vi plussade typm smtidigt :D ja jag vill också de :) tänkte ringa bm nästa vecka, eller är det för tidigt med andra barnet?
    Tycker bm att det är tidigt får man väl bara en tid lite längre fram. Jag tänkte också ringa nästa vecka. Ska försöka få samma även om vi flyttat så det blir länge att åka men känns värt det då jag trivdes med henne.

Ja jag hade ju bim igår egentligen men tidig äl då jag fick gravid 2-3 redan i söndags. Hade det även med inez då jag enligt sista mens skulle fått bf 27e men efter ul både v12 o 18 blev bf 23e (sen kom hon 29).
  • sowe81

Jag är också rätt uppblåst, speciellt eftermiddagar o kvällen. Lite hungrigare också.. Annars inga symtom.

• Ela82
    Lindhaz skrev 2013-09-10 22:06:48 följande:

Hihi! Går ut med det där om nån vecka, men känns som man ljuger :D haha! Blev så glad när jag såg ditt grav test, vi plussade typm smtidigt :D ja jag vill också de :) tänkte ringa bm nästa vecka, eller är det för tidigt med andra barnet?
    jag ringde samma dag som plusset alltså 3+4 ;) (o jag bäntar mitt tredje) anda ungen vänta jag med inskrivningen till v.16 men nu ville jag till o med ha två inskrivningstillfällen :)
  • Ela82

här har jag inga gravsymtom förrutom tröttheten samt en införskaffad urinvägsinfektion Rynkar på näsan
    men 6  gravtest hoppas jag inte kan visa fel

• Lindhaz

Då ringer jag på måndag :) jag har nog väldigt sen ÄL, hade mens den 6, ÄL den 23-25 (??) och bim den 7-9 (??) plussade 2-3 jag med i söndags så ska bli kul och se hur långt man är! Men det konstigaste av allt är nog att ändå sedan min förra mens har mina bröst ömmat en massa??? aja Time Will tell!

• Boomsan

Gjorde ett kul test precis som säger vilket kön barnet har Tungan ute

Tog en pendel ovanför magen, gick den i cirklar var det en flicka och gick den fram och tillbaka var det en pojke.
    Jag ska visst få en liten flicka ^^ haha

• Ela82
    Boomsan skrev 2013-09-11 08:47:59 följande:
    Gjorde ett kul test precis som säger vilket kön barnet har Tungan ute

Tog en pendel ovanför magen, gick den i cirklar var det en flicka och gick den fram och tillbaka var det en pojke.
    Jag ska visst få en liten flicka ^^ haha
    jag gjorde nå kinesiskt test igår o då visa det att de blir en tjej, men jag håller tummar o tår för en grabb ja :) denna gång ska jag kika på RUL.

med första gjorde jag sånna test o allt visa att ahn skulle bli en tjej, dock hade jag tydligt streck på magen, inget illamående m.m
    med andra visade allt på att jag skulle få kille, dock hade jag inget streck på magen, förändrad hårväxt på benen och illamående i 3 dar samt ökad luktkänslighet. Ut kom en flicka.
    denna gång har jag inget illamående alls( men o andra sidan kanske det kommer närmare v 7?) o jag har samma myskodrömmar som när jag vänta sonen. 
  • Längtan till dig
    Ela82 skrev 2013-09-10 22:57:49 följande:
    här har jag inga gravsymtom förrutom tröttheten samt en införskaffad urinvägsinfektion Rynkar på näsan
    men 6  gravtest hoppas jag inte kan visa fel
    Aj du! UVI är inge kul...jag har haft lätt att få det när jag varit liten, men inte haft det så ofta på senare tid. Är det vanligt att få det när man blir gravid? Hoppas jag slipper det! 

Tror inte 6 gravtest ska ha fel ^^ tror jag med ska ta ett par till för att fatta ^^ 
  • Gekaa

Gravid, ÄNTLIGEN! Här kommer en mamma till som väntar sitt 3-dje barn! BF 16 Maj.
    Men jag har en enorm oro för missfall :( Varför vet jag inte :/
    Sen har jag ett problem och jag behöver ER hjälp och stötta, att sluta RÖKA?!
    Fan någon annan gravid som röker/har rökat vill sluta/har slutat, alla TIPS är välkomnande.
    Har dock hört att det ska vara farligt och öka risken för missfall om man slutar tvärt?! Sanet eller falskt?

Svar på tråden BF Maj 2014