BF Maj 2014
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Ingen mer sjuk än så länge, hoppas de håller sig borta!
Veckans mvc besök avklarat v 39+5. Bebisen är väl fixerad... blodtrycket är gränsfall 145/ 95. Hjärtljud 124, järnvärde 152... så nu kan väl bebisen komma! Vi är redo
Hejje. Jag var bara tvungen att kika in o se hur det går för er allihopa. Jag hade ju BF 15 maj men förlorade vårt pyre 7 vecka 14. Nu blev man som sagt nyfiken på hur det går för alla. Hoppas ni får en underbar vår/sommar med era små. Själv plussade vi igen härom veckan så klarar den sig denna gången så blir det januari för oss.
Inga tecken här heller, och bebben är beräknad på fredag (15'e). Fast nu har vi bokat in en hel dag med spel och grillning på lördag så det blir liksom lite - kommer den nu blir vi glada, kommer den senare blir vi glada. Min mage har varit lite tråkig de senaste veckorna dock, jag hoppas det släpper efter förlossningen. Annars känns allt precis som vanligt =P
Hej! Vill göra er sällskap i tråden. Jag har BF idag, men han verkar vilja vänta ett tag känns det som nu... herregud vilken evig väntan... Är förstföderska och vet inte vad som väntar mig men vill bara att han ska komma nu... Hur mår ni andra? är det några som kommer från Nyköpingstrakten?
Själv kommer jag från Norrköping.
Jag längtar men är inte otålig än så länge, har räknat med att dra över tiden ett tag eftersom det är första barnet för mig med =) Det som är lite tröttsamt är att min mor ringer varje dag och undrar om bebisen kommit, och hon säger hela tiden att vi kanske inte kan grilla på lördag för att bebisen kan vara här då. Hon är HELT fixerad vid BF-datum, och är säker på att det är just DÅ som bebisen kommer att titta ut. Jag vill själv inte hänga allt på den dagen för då kommer ju varje extra-dag kännas som ett år
trevligt! Ja den kommer ju när den kommer, tyvärr inget att göra åt. vi får se när våra bebisar behagar att titta ut. Jag har inga förkänningar än iaf.. Hur känner du?
Fick bf 26:e maj först men blev flyttat till 2:juni, men hänger gärna här ändå för juni-tråden jag var med i var det ingen om skrev något i... :)
Hoppas ni inte behöver vänta så länge till.
Jag pluggar t.o.m. 5 juni så jag är tacksam om jag går över tiden med några dagar. Räknar med det eftersom jag gick över 14 dagar med nr 1 och fick bli igångsatt. Men man vet ju aldrig. Har haft lite förvärkar och lillhen är fixerad. Skulle bli glad även om den kom snart för plugget fixar jag nog ändå:)
10 maj kl 02.11 föddes vår tredje gosse. 3380 g o 50 cm lång...helt perfekt. Återkommer med bild o mer info ...
Bf-datum idag! Inget på gång. Känner mig precis som vanligt men det hade jag räknat med. Ska ju ut till landet imorgon så hon får gärna vänta till efter helgen ;) Någon som känner några kroppsliga förändringar?
Inga mer här som känner något spännande?
Har gått över 3 dagar idag. Och det känns som att något kan ske när som helst. Men inga tecken på förlossning än
Är beräknad på onsdag! Denna morgon vaknade jag å gick upp för att ta järntablett! Känner då att det rinner en del... Går på toa å trosskyddet jag hade på mig var ganska fyllt. När jag sen torkar mig kommer det lite lite blod på pappret. Min mamma jobbar på BB å fl så ringer henne, hon pratar ju med bm på jobbet! Men troligen ingen vatten avgång för det har inte kommi någe mer efter det. Men jag hoppas det sätter igång snart, längtar efter bebis!:) Har lite molande värk men inget mer så gissar att det ändå är ett tag kvar! Men slutade jobba i onsdags så nu går man ju bara å väntar på att något ska hända!
Rekommenderar att gå över till denna majtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m70848339.html. Där är det full aktivitet :)