Inlägg från: Förstaföderska |Visa alla inlägg
  • Förstaföderska

BF Maj 2014

Hej alla väntande! Glad

Jag hoppar in här på tråden och hoppas att den får lite liv igen. Väntar mitt första barn, och beräknat datum är om exakt 15 dagar. 

Hur mår ni undrar jag? Tycker att min lilla bebbe rör sig så mycket att det knakar i magtrakten, hmm, hehe. Men hon är fixerad sedan några veckor tillbaka, och allt ser bra ut. Idag har jag dock fått springa och kissa säkert 15 gånger, och dagen är inte slut. Vet inte om det är att hon plötsligt trycker mer på blåsan än innan. Lustigt vilka små symptom som dyker upp och försvinner igen.

Men som sagt - hur mår NI? Längtar ni efter att få hålla er lilla kotte? Skrattande

• Förstaföderska

Det vore ju rätt trevligt om bebben kom ut lite tidigare, då hinner man kanske skapa lite rutiner innan den härliga sommaren kommer Skrattande Själv vill jag också ha en snabb förlossning, samanthaque, men det är nog för mycket att önska när det är först födseln, jag får nog kämpa på i 48 timmar ;)

lupin84 - Åh nej! Så tråkigt. Ät mycket vitlök och använd handsprit så hoppas jag att du själv klarar dig från smittan!

• Förstaföderska
    lupin84 skrev 2014-05-02 13:17:23 följande:
    Min första fl gick ganska fort... starka värkar vid 23, åkte in 00 han är född 04.48 farmor passar vårt sjuka barn idag, blev bara en kräkning inatt kl tolv. Så jag tvättar o vädrar... ska sanera rum när mannen kommer hem...
    Vad skönt med en snabb förlossning. Hoppas du klarade dig undan magsjuka i helgen nu.

Är det någon på tråden som tycker det känns som att något är på gång? Själv är jag jättevaksam på förändringar i kroppen. Tex har bebisen rört sig jättemycket idag - inte för att jag tror att en förlossning startar med att bebisen rör sig extremt mycket, men hoppas kan man ju göra Drömmer Hon har idag först petat på en nerv i högra benet/ljumsken, och sedan petat på en nerv i vänstra benet/ljumsken, så att jag knappt kan röra mig. Busig en!
  • Förstaföderska

Inga tecken här heller, och bebben är beräknad på fredag (15'e). Fast nu har vi bokat in en hel dag med spel och grillning på lördag så det blir liksom lite - kommer den nu blir vi glada, kommer den senare blir vi glada. Min mage har varit lite tråkig de senaste veckorna dock, jag hoppas det släpper efter förlossningen. Annars känns allt precis som vanligt =P

• Förstaföderska

Själv kommer jag från Norrköping.

Jag längtar men är inte otålig än så länge, har räknat med att dra över tiden ett tag eftersom det är första barnet för mig med =) Det som är lite tröttsamt är att min mor ringer varje dag och undrar om bebisen kommit, och hon säger hela tiden att vi kanske inte kan grilla på lördag för att bebisen kan vara här då. Hon är HELT fixerad vid BF-datum, och är säker på att det är just DÅ som bebisen kommer att titta ut. Jag vill själv inte hänga allt på den dagen för då kommer ju varje extra-dag kännas som ett år 

• Förstaföderska

Bf-datum idag! Inget på gång. Känner mig precis som vanligt men det hade jag räknat med. Ska ju ut till landet imorgon så hon får gärna vänta till efter helgen ;) Någon som känner några kroppsliga förändringar?

• Förstaföderska

Inga mer här som känner något spännande?

Har gått över 3 dagar idag. Och det känns som att något kan ske när som helst. Men inga tecken på förlossning än Nalle

Svar på tråden BF Maj 2014