Inlägg från: Maliiin |Visa alla inlägg
  • Maliiin

BF Maj 2014

Hej! 
    Jag hoppas jag får vara med här!
    vet inte mitt datum men i månadsksiftet maj juni, är i v 6 +3.
    Gjorde VUL igår, gjorde det även för 2 veckor sedan!
    Jag hade en elakartad cysta på en äggstock för 6 år sedan som de fick ta bort.
    Så jag har bara en äggstock. Eftersom det visade sig att den var
    elakartad så fick jag cellgift behandling och går på halvårskontroller på gyn!
    Jag plussade lördagen innan jag skulle på min vanliga cancerkontroll (tisdag 24/9)
    Jag berättade för läkaren att jag plussat, och det fanns två alternativa datum...
    När hon gjorde vul såg hon inget foster, en förtjockad livmoder och vätska bakom livmordern blev resultatet.
    Vilket kunde vara utomkvedshavandeskap, så fick komma tillbaka två veckor senare vilket var igår!
    Då syntes hjärtat och den ligger på rätt ställe:)))
    Vecka 6+2 sa hon då!!!
    Känns jätte bra, men självklart oroar man sig för missfall hit och dit!

det blir vårt första barn!
    Bor i norrbotten!  

• Maliiin
    CliineDJ skrev 2013-10-09 22:16:43 följande:
    Grattis till plusset! Vad spännande med första barnet.

Jag gjorde VUL i v 6+3 (pga hade två MA innan jag blev gravid med vår 2-åring). Kommer du ihåg längden på "bebisen"? Min var 7,4 mm. Det märkliga är att jag har för mig att vår förstfödde var 4 mm i v 6+4 (måste hört eller skrivit fel). Dock stämmer 7,4 mycket bättre med de räknemodeller jag hittat på nätet.
    Hej!

Jag vet inte om hon sa det, blev så lättad när hon sa att allt såg bra ut! :)
    Men jag har en bild, där det mäter och det står 7,2 mm, vet ju inte alls om detta
    är det men, det låter ju som att det kan vara det! :) 
  • Maliiin

Jag mår illa mest på morgonen men så fort jag blir hungrig börjar jag må illa! Alltså jätte svårt att äta! Lunchen på jobbet är galet jobbig då alla värmer sina matbackar å dofterna är många och jobbiga! Blää! Jag har även ömmande bröst lite spända å jätte ömma till och från! Vilket var normalt i början sa min läkare! :)

• Maliiin
    sissi81 skrev 2013-10-28 19:50:23 följande:
    Ni kan stryka mej ur listan denna gången.

Var inne på gyn idag men det lilla hjärtat hade slutat slå
    Har gråtit o gråtit hela dagen. Den värsta känslan är nog att veta att man har ett dött foster inom sej nu istället för ett växande barn.

Att så små blödningar kan sluta så tragiskt. Inga smärtor...INGENTING. Man var ju snart i v13 så man trodde den största risken var borta.

Lycka till alla ni andra. O mitt råd...känner ni er oroliga så tveka inte o ring gyn o kräv VUL. Jag är så oerhört glad att gyn i Skövde tog in mej alla 3 gånger. Den lilla tid det tar lugnar ett oroligt mammahjärta oerhört mycke.      
    Så himla tråkigt:( Det man verkligen inte vill ska hända:(

• Maliiin

Hej! Var flera veckor sedan jag skrev nåt! Eftersom jag haft äggstockscancer för fem år sen å på min senaste cancer kontroll då jag dessutom plussat några dagar innan så hittades vätska bakom livmodern! Då var jag i. Vecka 4 och inget syntes i livmodern! Två veckor senare syntes ett hjärta:) å jag fick en tid i vecka 11 för kontroll också! Då fick jag se bebis, 4 cm med armar och ben som var i rörelse! Svårt att förstå!!!:) i morgon går jag in i v.14(13+0) :) vill vänta med att berätta, de närmaste vet ju!!!! Är beräknad enligt barnmorskan 31 maj men jag tror det blir i juni efrer rul!!! Men vi får väl se:)

• Maliiin

Ärnu i vecka 16!! Började känna förra veckan att ajg började må bättre!!! Mer matlust och så! Har inte spytt något tidigare men mått väldigt illa! I lördags dock kräktes jag, fick gå från middagen, även igårkväll, åt kvällsfika å då var jag tvungen gå å spy! Inte roligt, men blev ju lite snopen då jag inte spytt tidigare veckor! Är det normalt!?:)

• Maliiin

Då har jag också varit på rul, idag:) underbart att få veta att hen är frisk av vad man kan se:) fick bf flyttat några dagar tdigare, 28 maj ist för 31!

• Maliiin
    ihnfsa skrev 2014-01-20 14:34:43 följande:
    Jag måste ju bara kommentera på detta då vi var på RUL samma dag och blev flyttade från samma datum till samma datum :D
    Haha så lustigt Skrattande
  • Maliiin

Här har det varit tyst ett tag nu...
    Hur mår alla? 
    min barnmorska tyckte nog jag gått upp lite mycket, 8 kg har jag gått upp är i v 26+1... Hon sa att jag bör undvika sött, för det är svårt att få bort efter grav!!! Jag hade inte sagt att jag äter mkt sött...! 
    Vad har ni gått upp?

• Maliiin
    luspudel skrev 2014-02-25 12:50:47 följande:
    Är i vecka 27+5 idag och ska till BM Hade gått upp 5 kilo för två veckor sedan. Orolig för vikten, har sanslös foglossning och kan inte röra mg så mycket
    jobbigt med foglossning kan jag tänka mig.... Jag glädjer mig åt att jag inte haft några problem alls med sånt ännu! 

Vi har varit på föräldrautbildning idag, första träffen av 3! 
  • Maliiin

Är beräknad på onsdag! Denna morgon vaknade jag å gick upp för att ta järntablett! Känner då att det rinner en del... Går på toa å trosskyddet jag hade på mig var ganska fyllt. När jag sen torkar mig kommer det lite lite blod på pappret. Min mamma jobbar på BB å fl så ringer henne, hon pratar ju med bm på jobbet! Men troligen ingen vatten avgång för det har inte kommi någe mer efter det. Men jag hoppas det sätter igång snart, längtar efter bebis!:) Har lite molande värk men inget mer så gissar att det ändå är ett tag kvar! Men slutade jobba i onsdags så nu går man ju bara å väntar på att något ska hända!

Svar på tråden BF Maj 2014