• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • Bananasplit88
    Längtan till dig skrev 2013-12-11 07:46:01 följande:
    Tack! :)

Vilken tur du har :P
    Men det lät inte så bekvämt att ligga ihopvikt ^^ Kanske blir akrobat? hehe
    Haha, ja.. men det var ändå bra att hon låg ihopvikt på det sättet för det var busenkelt för dem att se könet då, haha.
    Jag hoppas att hon byter ställning snart dock, för nu börjar jag bli nojjig när jag sträcker på mig eller ligger ner att jag kanske klämmer henne när hon ligger som hon gör.
  • MilayasMamma
    Längtan till dig skrev 2013-12-08 23:16:16 följande:
    Ja just det. När jag ändå är här och ni är så kunniga :D, så kan jag ju fråga er om ni vet om det är vanligt att barnet är långt nere i v.18?  Är nämligen ofta kissnödig  och det har hänt att jag känt mig kissnödig direkt efter jag kissat och får kissa igen..*puh*.. Sen är jag ganska öm längst ner vid blygdbenet (som jag tror sitter där haha!) och speciellt när jag reser mig eller sätter mig ner. Sen om jag sitter still för länge så kan jag också bli öm. HAr ett par gånger känt som att det hugger till ett par gånger, inget ihållande men det har gjort ont en kort stund. Är det bebis som bökar eller kanske ligamenten som "knakar"? *förvirrad och nojig förstföderska* ;)

Jag hade jätteproblem med det du beskriver i min förra graviditet. Bebisen öåg helt enkelt och tryckte på .. Första jag kände i vevka 4 var som att få UVI, vilket visade sig vara ett graviditetssysmptom. Resten av graviditeten kunde jag springa på toan var femte minut, speciellt kvällstid, då bebisen låg mot. Och nattetid kunde jag vara uppe emot 10 ggr. Jag är väldigt tacksam att det inte är så för mig denna graviditeten, har inte märkt av det nästan alls och är i 18:e veckan nu. Så, väldigt irriterande symptom men helt normalt :) Jag tyckte iaf då att det kunde hjälpa lite med höftbälte och "trycka upp" bebis lite :)
  • Längtan till dig
    Bananasplit88 skrev 2013-12-11 10:25:46 följande:
    Haha, ja.. men det var ändå bra att hon låg ihopvikt på det sättet för det var busenkelt för dem att se könet då, haha.
    Jag hoppas att hon byter ställning snart dock, för nu börjar jag bli nojjig när jag sträcker på mig eller ligger ner att jag kanske klämmer henne när hon ligger som hon gör.
    Hehe okej, ja då var det ju bra iof :).

Men du kan nog inte klämma henne och hon ändrar nog ställning när det blir för trångt :)
  • Längtan till dig
    MilayasMamma skrev 2013-12-11 12:13:14 följande:

Jag hade jätteproblem med det du beskriver i min förra graviditet. Bebisen öåg helt enkelt och tryckte på .. Första jag kände i vevka 4 var som att få UVI, vilket visade sig vara ett graviditetssysmptom. Resten av graviditeten kunde jag springa på toan var femte minut, speciellt kvällstid, då bebisen låg mot. Och nattetid kunde jag vara uppe emot 10 ggr. Jag är väldigt tacksam att det inte är så för mig denna graviditeten, har inte märkt av det nästan alls och är i 18:e veckan nu. Så, väldigt irriterande symptom men helt normalt :) Jag tyckte iaf då att det kunde hjälpa lite med höftbälte och "trycka upp" bebis lite :)
    Åh fy vad jobbigt det måste ha varit :/. Så illa är det inte här ännu som tur är.
    Var kan man hitta sådant höftbälte?
  • Maliiin

Ärnu i vecka 16!! Började känna förra veckan att ajg började må bättre!!! Mer matlust och så! Har inte spytt något tidigare men mått väldigt illa! I lördags dock kräktes jag, fick gå från middagen, även igårkväll, åt kvällsfika å då var jag tvungen gå å spy! Inte roligt, men blev ju lite snopen då jag inte spytt tidigare veckor! Är det normalt!?:)

• MilayasMamma
    Längtan till dig skrev 2013-12-11 13:02:49 följande:
    Åh fy vad jobbigt det måste ha varit :/. Så illa är det inte här ännu som tur är. Var kan man hitta sådant höftbälte?

Tur ändå om det inte är så illa för dig :) Stödbältet/höftbältet fick jag från barnmorskan för min foglossning. Ska hålla ihop bäckenet och höfterna lite. Men hjälpte som sagt att flytta på bebisen lite också enligt mig :).
  • Längtan till dig
    MilayasMamma skrev 2013-12-12 09:23:18 följande:

Tur ändå om det inte är så illa för dig :) Stödbältet/höftbältet fick jag från barnmorskan för min foglossning. Ska hålla ihop bäckenet och höfterna lite. Men hjälpte som sagt att flytta på bebisen lite också enligt mig :).
    Okej, ja men känner att det börjar göra ont  ibland och är rädd för att det ska bli mer då jag bara är halvvägs nu snart. Men får hålla tummarna för att det stannar här :)
  • Längtan till dig

Vi var på Ul i torsdags och det var det mest fantastiska jag har vart med om! Helt overkligt och verkligt på samma gång. Svårt att hålla glädjetårarna borta <3

Bebis ville dock inte visa om den var en han eller hon, så det får bli en överraskning. Bebis låg också långt ner så det är förklaringen till varför den gillar sparka mig på blåsan ;) Sen var moderkaka i framvägg så det kan vara anledning till att jag inte känt av bebis så mycket. Men nu på senare tid har det allt hänt grejer :)

Svar på tråden BF Maj 2014