Inlägg från: MilayasMamma |Visa alla inlägg
  • MilayasMamma

BF Maj 2014

Hej alla! Här är en som plussade svagt ikväll men det är också några dagar kvar tills beräknad mens. Var tvungen att testa då vi väntat på plusset! Känt av trötthet, svaga ögonblick av illamående och yrsel redan. Några nervsläpp och även foglossning?!! Hade svår foglossning med dottern född i maj 2012 så hoppas att det inte ska bli intensivt redan nu men känningar redan... Lite i chock fastän det var väntat ;) Hoppas att allt går vägen och BF just nu 16 maj :D Alltså andra barnet, tredje graviditeten och jag är 27, min sambo 32 :)

• MilayasMamma
    sowe81 skrev 2013-09-06 08:20:38 följande:
    Vi är ungefär lika då Jag plussade svagt igår, bim på måndag. Har en dotter född i aug 2012. Hoppas inte dina foglossningar kommer redan, kan bli jobbiga 9 månader. Jag hade också jobbiga foglossningarna i slutet av förra grav, hoppas inte de kommer tidigare denna!

Kul att kunna följas åt lite! Hoppas också slippa foglossningen så länge som möjligt. Inte känt av den nu på ett par dagar så kanske det håller sig undan :) Grattis till ditt plus! :)
  • MilayasMamma
    prussiluskans skrev 2013-09-07 21:24:09 följande:
    Fick tidigt missfall idag så nu lämnar jag er o hoppas på en junibebis istället. Lycka till alla!!

Vad synd! Hoppas ni får en junibebis istället! Allt som händer har en mening... lycka till med bebismakeriet :)
  • MilayasMamma
    Lillan21 skrev 2013-09-08 10:25:20 följande:
    Hoppar in här jag med då  Ifall internet inte ljuger (eller helt enkelt har fel) så har jag BF 7/5 - 14. Det är min första graviditet och därför också mitt första barn  Jag är 23 år gammal, och sambon är 24. Det här barnet är väääääldigt oplanerat men vi är glada ändå  Har fått en tid hos MVC 16/9, vilket är ca 1 1/2 vecka efter att jag plussade. Ifall det känns snabbt för vissa här kan det vara för att jag är diabetiker, vilket tydligen gör den här graviditeten till en högrisk graviditet. Så ja, första barnet, första graviditeten. Jag är skit nervös!

Oplanerat kan också bli hur bra som helst! Vår flicka (född maj 2012 ) var totalt oväntad men vi var jättelyckliga ändå och nu gör vi ju det igen, planerat denna gång, 15 månader senare :) Så stort grattis till er kommande bebis! :)
  • MilayasMamma
    Lindhaz skrev 2013-09-09 13:49:39 följande:
    Hej hej tjejer! Plussade i lördags och igår fick vi 2-3 på digitala! Enligt mig själv är jag i 4+3 och BF 16 maj! 23 år och bor Skåne, vi har en dotter sen tidigare, född aug-12 :)

Då följs vi åt denna gången. Fick en dotter maj 2012 och har nu enligt mina beräkningar bf 16 maj. :)

Och vad gäller känningar av gravidieter så är det helt olika. Min första (för 4 år sen som inte gick vägen) mådde jag riktigt pyton och var dålig och kräktes många gånger per dag. Med dottern så började urinvägskänningar som mitt första symptom, sprangbpå toa var femte minut i flera veckor... och nu är det teötthet och foglossning som är främsta symptomen. Så visst kan der vara olika :D Ska bli intressant att se vem som kommer ut sen! Hur olika dom blir :)
  • MilayasMamma

Ser att jag fallit bort ur listan, så länge sedan jag skrivit något nu. Jag har BF 16/5 med 2:a barnet. Varit på tidigt UL i v9 och allt såg bra ut. Imorgon skall vi på UL igen, screening denna gång. Är då i 12+5, ska bli aå spännande. Men ömmar mycket kring "bebismagen" speciellt kvällstid efter en lång dag. Vill vara svårt att föra någonting. Någon annan som upplever detta? Uppdatera gärna listan någon :)

• MilayasMamma
    CliineDJ skrev 2013-11-06 16:48:26 följande:
    Jag hade också BF 16/5 enligt tidiga VUL men fick igår BF 15/5 efter KUB-UL så nu är det det som gäller (stämmer med sista mens medan 16:e stämde med ÄL). Är vårt 2:a barn också Jag tycker jag känner till och från att det drar i magen men generellt blir det mer framåt sen-em och kväll. Magen har "pluppat ut" mycket tidigare den här gången. Berättade för mina föräldrar igår, men det var tydligen ingen nyhet för min mamma... Tyckte det var lite jobbigt att berätta, vi har inte en så nära relation. Umgås en hel del med mina föräldrar och har trevligt och så men det är aldrig särskilt personligt. Känner att de inte känner mig på riktigt, men nu är det gjort och de är glada.

Kul att följas åt lite, får se om det ändras något för mig på KUB-UL imorgon. Ska iaf bli kul att få se hur den lilla krabaten har det därinne. Ömmandet vill jag inte alls minnas att jag upplevde förra gången, men bara två år sen förra graviditeten så kanske därför det känns lite mer nu. Har också mått väldigt illa denna gång, spytt mycket, morfon som kväll. Förra gången led jag istället av lågt blodtryck tidigt och var jätteyr. Alltså helt olika. Har en dotter nu sen tidigare, ska bli intressant att se vad som är på väg nu :) Här berättade vi för familjen redan vecka 7, vi är dåliga på hemligheter i vår familj. Men var lite nervöst ändå tyckte jag att berätta. Men glada blev dom.
  • MilayasMamma

Vår dotter är född bara några dagar efter vårt nu beräknade datum 16/5, så finns ju en risk att de får samma födelsedag. Med två års skillnad förståss. Men hoppas verkligen att det inte blir så, dom bör få ha egna dagar :) Däremot vet jag inte alls hur vi ska få henne att förstå att hon får ett syskon. Hoppas att hon förstår sen lite närmare våren :) Sjuk i ena äggstocken vid sträckningqr/nysningar/hostningar upplevde jag förra graviditeten, inte denna gång, ännu iaf. MEN igår hade jag värsta foglossningen igen och kom knappt fot om fot där ett tag. Kändes som "sittbenen" knäcktes helt när jag gjorde en rörelse... hoppas verkligen det inte blir värre. Lider med er som mist era små liv... Lycka till sen när verkstaden sätter igång igen!

• MilayasMamma
    Längtan till dig skrev 2013-12-08 23:16:16 följande:
    Ja just det. När jag ändå är här och ni är så kunniga :D, så kan jag ju fråga er om ni vet om det är vanligt att barnet är långt nere i v.18?  Är nämligen ofta kissnödig  och det har hänt att jag känt mig kissnödig direkt efter jag kissat och får kissa igen..*puh*.. Sen är jag ganska öm längst ner vid blygdbenet (som jag tror sitter där haha!) och speciellt när jag reser mig eller sätter mig ner. Sen om jag sitter still för länge så kan jag också bli öm. HAr ett par gånger känt som att det hugger till ett par gånger, inget ihållande men det har gjort ont en kort stund. Är det bebis som bökar eller kanske ligamenten som "knakar"? *förvirrad och nojig förstföderska* ;)

Jag hade jätteproblem med det du beskriver i min förra graviditet. Bebisen öåg helt enkelt och tryckte på .. Första jag kände i vevka 4 var som att få UVI, vilket visade sig vara ett graviditetssysmptom. Resten av graviditeten kunde jag springa på toan var femte minut, speciellt kvällstid, då bebisen låg mot. Och nattetid kunde jag vara uppe emot 10 ggr. Jag är väldigt tacksam att det inte är så för mig denna graviditeten, har inte märkt av det nästan alls och är i 18:e veckan nu. Så, väldigt irriterande symptom men helt normalt :) Jag tyckte iaf då att det kunde hjälpa lite med höftbälte och "trycka upp" bebis lite :)
  • MilayasMamma
    Längtan till dig skrev 2013-12-11 13:02:49 följande:
    Åh fy vad jobbigt det måste ha varit :/. Så illa är det inte här ännu som tur är. Var kan man hitta sådant höftbälte?

Tur ändå om det inte är så illa för dig :) Stödbältet/höftbältet fick jag från barnmorskan för min foglossning. Ska hålla ihop bäckenet och höfterna lite. Men hjälpte som sagt att flytta på bebisen lite också enligt mig :).
  • MilayasMamma

Vilken vacker liten bebis du har där Längtan till dig! Alltid lika overkligt och verkligt att se dem där på skärmen :) Vi hoppas få veta om vår bebis är en han ellet hon den 7 januari, väntar så!

• MilayasMamma

Efter UL har vi fått veta att vi antagligen väntar en lillasyster till vår dotter :) BF fortfarande 16 maj så kommer att vara ganska exakt 2 år mellan barnen :) Hur känner ni er nu? Magar som börjar bli stora och andra symptom? Här börjar magen se ut som en bebismage först nu. Foglossningen är det jobbigaste för mig just nu!

Svar på tråden BF Maj 2014