Längtan till dig skrev 2013-12-08 23:16:16 följande:
Ja just det. När jag ändå är här och ni är så kunniga :D, så kan jag ju fråga er om ni vet om det är vanligt att barnet är långt nere i v.18?
Är nämligen ofta kissnödig och det har hänt att jag känt mig kissnödig direkt efter jag kissat och får kissa igen..*puh*..
Sen är jag ganska öm längst ner vid blygdbenet (som jag tror sitter där haha!) och speciellt när jag reser mig eller sätter mig ner. Sen om jag sitter still för länge så kan jag också bli öm. HAr ett par gånger känt som att det hugger till ett par gånger, inget ihållande men det har gjort ont en kort stund. Är det bebis som bökar eller kanske ligamenten som "knakar"?
*förvirrad och nojig förstföderska* ;)
Min är ganska "långt nere", Jag har en angelsound och kan med hjälp av den lokalisera bebisen. Jag upplever samma sak som du, att bebisen/livmodern trycker på och är kissnödig väldigt ofta. Ibland känner jag mig så kissnödig att jag springer till toaletten för att bara kissa några droppar :)
Jag har också känt att det "hugger till" fast då på högra sidan men jag tror att det är ligamenten. enligt BM ska man resa sig upp försiktigt etc för att undvika att det hugger till.
Längtan till dig skrev 2013-12-08 23:12:10 följande:
Jag är i v. 18 (17+4) nu och har heller inte känt (vad jag vet) något ännu. Men jag vet samtidigt inte riktigt vad som är bebis och vad som är tarmar eller livmoder...jag tror jag kan ha känt idag några ggr...väldigt långt ner dock.
Det är lite svårt att urskilja vad som är vad men jag har varit ganska säker på att jag har kännt fladder redan vid v 14. nu i v 19 känns det mer som att någon petar på mig inifrån