Inlägg från: Bananasplit88 |Visa alla inlägg
  • Bananasplit88

BF Maj 2014

Myking skrev 2013-12-03 10:48:03 följande:
    Jag känner mej jätte ogravid eller hur man kan säga.. Börjar bli orolig.. Är i v 15 nu..
    Det är andra barnet och ja kände röresler i v 12-13 men sen avtog dom och har inte känt nånting överhuvudtaget.. Även så att magen har gått ner :(
    HAr helt plötsligt blivit pigg och känner mej som innan jag blev gravid, alltså ogravid :(
    Det är inte roligt att gå runt och vara orolig.. Jag har rul den 19:de så det är några veckor kvar till de också..

CliineDJ skrev 2013-11-21 19:15:25 följande:

Jag har känt mig ogravid men den här veckan är jag ganska säker på att jag känt bebisen flera gånger (fast jag är inte säker)...
    lupin84 skrev 2013-11-20 19:46:19 följande:
    Bara jag som känner mig ogravid... är ändå i v 16? 
    Jag vet precis vad ni menar. Jag fick panik förra veckan och drömde att jag inte längre var gravid för att jag har mått bättre på senaste tiden.. vaknade upp och var helt övertygad om att det var sant... Jag gick in på blocket och köpte en doppler på morgonen av en kvinna som vilje sälja sin.. skyndade mig hem och lyssnade efter barnet och där inne låg h*n med livliga hjärtljud..

Senaste veckan har jag börjat känna tydliga sparkar ganska ofta och är mycket lugnare nu..

• Bananasplit88
    Längtan till dig skrev 2013-12-08 23:16:16 följande:
    Ja just det. När jag ändå är här och ni är så kunniga :D, så kan jag ju fråga er om ni vet om det är vanligt att barnet är långt nere i v.18? 

Är nämligen ofta kissnödig  och det har hänt att jag känt mig kissnödig direkt efter jag kissat och får kissa igen..*puh*..

Sen är jag ganska öm längst ner vid blygdbenet (som jag tror sitter där haha!) och speciellt när jag reser mig eller sätter mig ner. Sen om jag sitter still för länge så kan jag också bli öm. HAr ett par gånger känt som att det hugger till ett par gånger, inget ihållande men det har gjort ont en kort stund. Är det bebis som bökar eller kanske ligamenten som "knakar"?

*förvirrad och nojig förstföderska* ;)
    Min är ganska "långt nere", Jag har en angelsound och kan med hjälp av den lokalisera bebisen. Jag upplever samma sak som du, att bebisen/livmodern trycker på och är kissnödig väldigt ofta. Ibland känner jag mig så kissnödig att jag springer till toaletten för att bara kissa några droppar :)

Jag har också känt att det "hugger till" fast då på högra sidan men jag tror att det är ligamenten. enligt BM ska man resa sig upp försiktigt etc för att undvika att det hugger till.
    Längtan till dig skrev 2013-12-08 23:12:10 följande:
    Jag är i v. 18 (17+4) nu och har heller inte känt (vad jag vet) något ännu. Men jag vet samtidigt inte riktigt vad som är bebis och vad som är tarmar eller livmoder...jag tror jag kan ha känt idag några ggr...väldigt långt ner dock.
    Det är lite svårt att urskilja vad som är vad men jag har varit ganska säker på att jag har kännt fladder redan vid v 14. nu i v 19 känns det mer som att någon petar på mig inifrån
  • Bananasplit88
    Längtan till dig skrev 2013-12-10 16:35:57 följande:
    Okej, känns betryggande att andra upplever samma. 

Jag har hört att man inte känner lika mycket rörelser om moderkakan ligger i framvägg och tänkte att det kanske är så också. Går in i v.19 i morrn och ska på rul på torsdag, så får se vad de säger.
    Lycka till:)
    var på RUL igår och då sa hon att det är dels beroende på var moderkakan sitter, men också hur mycket fostervatten som finns som avgör hur tidigt man kan känna. min moderkaka ligger i "bakvägg" och det är ganska gynnsamt...Numera känner jag sparkar dagligen och vår lilla ligger så tokigt i magen (helt ihopvikt) med benen uppe vid huvudet :) och sprattlar till ibland
  • Bananasplit88
    Längtan till dig skrev 2013-12-11 07:46:01 följande:
    Tack! :)

Vilken tur du har :P
    Men det lät inte så bekvämt att ligga ihopvikt ^^ Kanske blir akrobat? hehe
    Haha, ja.. men det var ändå bra att hon låg ihopvikt på det sättet för det var busenkelt för dem att se könet då, haha.
    Jag hoppas att hon byter ställning snart dock, för nu börjar jag bli nojjig när jag sträcker på mig eller ligger ner att jag kanske klämmer henne när hon ligger som hon gör.
  • Bananasplit88
    Vickan08 skrev 2013-12-22 11:13:46 följande:
    Hej, kan någon länka till FB gruppen? :)

Jag kan bjuda in dig till stockholmsgruppen på Facebook om det är den du menar. Jag känner inte till fler grupper :) Men då måste du ge mig ditt Facebook namn för det är en"hemlig"grupp.
  • Bananasplit88
    Vickan08 skrev 2013-12-22 19:55:31 följande:
    Tack bananasplit88, skrev i din gästbok. Fick du de? :)

Yes, jag fick det. får dock flera träffar, vilken av dem är du?:)
Svar på tråden BF Maj 2014