BF Maj 2014
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Ser att jag fallit bort ur listan, så länge sedan jag skrivit något nu. Jag har BF 16/5 med 2:a barnet. Varit på tidigt UL i v9 och allt såg bra ut. Imorgon skall vi på UL igen, screening denna gång. Är då i 12+5, ska bli aå spännande. Men ömmar mycket kring "bebismagen" speciellt kvällstid efter en lång dag. Vill vara svårt att föra någonting. Någon annan som upplever detta? Uppdatera gärna listan någon :)
Känner också att det kan ömma lite i magen då och då. Vet inte varför men det kanske är vanligt. Minns inte direkt att det gjorde det med nr 1.
Tycker det allra värsta illamåendet och tröttheten har slutat. Halleluja!
Mindre roligt är att jag fått tid för RUL, i vecka 19... Suck. Bm som sa att hon skulle försöka lägga det tidigare eftersom jag tror att jag ev är längre gången.
I morn väntas de inskrivningssamtal på mvc =) Blir inte samma mvc kontakt som med gossarna, men blir säkert bra detta också! Har bf omkring 12 maj =)
Våran 1:a kommer vara 2 år och 2 mån vid nedkomsten. Han fattar ingenting om att han ska få syskon. Kommer han fatta när det närmar sig?
När vi frågar "vart är bebisen" lyfter han på sin tröja, pekar på sin mage och säger "mamma". Haha:) gulligt men det är hans pappa som lärt honom att göra så;)
Vi berättade också runt v 7 för våra föräldrar. De fick veta samtidigt när de var på lunch hos oss. Det händer inte så ofta så det var kul:)
Våra vänner vet nu men det blir nog inte officiellt förrän efter UL om inte magen avslöjar;)
Jag hoppar in i denna tråden jag med! Har bf 11 Maj, väldigt nära min egna födelsedag, haha :)
Den 4 December så blir det rul, längtar dit! :D
Idag var jag på inskrivningssamtal, v 14 nu =) Nästa vecka ska jag ringa om UL, som blir i v 18!!
Tog blodprover - tre rör.. sedan kollade hon socker och blodtryck.. har haft högt blodtryck med båda mina gossar så de är de jag oroar mig mest för inför den här tredje...
Sedan var de ju alla vanliga frågor... men nu är vi på g ;) Nu ska jag inte till henne förrän i v 20...
Vi pratade om säsongsinfluensa sprutan, den ska jag i så fall ta efter UL och de rekommenderade hon mig att göra..