• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • MilayasMamma

Ser att jag fallit bort ur listan, så länge sedan jag skrivit något nu. Jag har BF 16/5 med 2:a barnet. Varit på tidigt UL i v9 och allt såg bra ut. Imorgon skall vi på UL igen, screening denna gång. Är då i 12+5, ska bli aå spännande. Men ömmar mycket kring "bebismagen" speciellt kvällstid efter en lång dag. Vill vara svårt att föra någonting. Någon annan som upplever detta? Uppdatera gärna listan någon :)

• CliineDJ
    MilayasMamma skrev 2013-11-06 08:56:12 följande:
    Ser att jag fallit bort ur listan, så länge sedan jag skrivit något nu. Jag har BF 16/5 med 2:a barnet. Varit på tidigt UL i v9 och allt såg bra ut. Imorgon skall vi på UL igen, screening denna gång. Är då i 12+5, ska bli aå spännande. Men ömmar mycket kring "bebismagen" speciellt kvällstid efter en lång dag. Vill vara svårt att föra någonting. Någon annan som upplever detta? Uppdatera gärna listan någon :)

Jag hade också BF 16/5 enligt tidiga VUL men fick igår BF 15/5 efter KUB-UL så nu är det det som gäller (stämmer med sista mens medan 16:e stämde med ÄL). Är vårt 2:a barn också Jag tycker jag känner till och från att det drar i magen men generellt blir det mer framåt sen-em och kväll. Magen har "pluppat ut" mycket tidigare den här gången. Berättade för mina föräldrar igår, men det var tydligen ingen nyhet för min mamma... Tyckte det var lite jobbigt att berätta, vi har inte en så nära relation. Umgås en hel del med mina föräldrar och har trevligt och så men det är aldrig särskilt personligt. Känner att de inte känner mig på riktigt, men nu är det gjort och de är glada.
  • ohbaby

Känner också att det kan ömma lite i magen då och då. Vet inte varför men det kanske är vanligt. Minns inte direkt att det gjorde det med nr 1.

Tycker det allra värsta illamåendet och tröttheten har slutat. Halleluja!

Mindre roligt är att jag fått tid för RUL, i vecka 19... Suck. Bm som sa att hon skulle försöka lägga det tidigare eftersom jag tror att jag ev är längre gången.

• MilayasMamma
    CliineDJ skrev 2013-11-06 16:48:26 följande:
    Jag hade också BF 16/5 enligt tidiga VUL men fick igår BF 15/5 efter KUB-UL så nu är det det som gäller (stämmer med sista mens medan 16:e stämde med ÄL). Är vårt 2:a barn också Jag tycker jag känner till och från att det drar i magen men generellt blir det mer framåt sen-em och kväll. Magen har "pluppat ut" mycket tidigare den här gången. Berättade för mina föräldrar igår, men det var tydligen ingen nyhet för min mamma... Tyckte det var lite jobbigt att berätta, vi har inte en så nära relation. Umgås en hel del med mina föräldrar och har trevligt och så men det är aldrig särskilt personligt. Känner att de inte känner mig på riktigt, men nu är det gjort och de är glada.

Kul att följas åt lite, får se om det ändras något för mig på KUB-UL imorgon. Ska iaf bli kul att få se hur den lilla krabaten har det därinne. Ömmandet vill jag inte alls minnas att jag upplevde förra gången, men bara två år sen förra graviditeten så kanske därför det känns lite mer nu. Har också mått väldigt illa denna gång, spytt mycket, morfon som kväll. Förra gången led jag istället av lågt blodtryck tidigt och var jätteyr. Alltså helt olika. Har en dotter nu sen tidigare, ska bli intressant att se vad som är på väg nu :) Här berättade vi för familjen redan vecka 7, vi är dåliga på hemligheter i vår familj. Men var lite nervöst ändå tyckte jag att berätta. Men glada blev dom.
  • lupin84

I morn väntas de inskrivningssamtal på mvc =) Blir inte samma mvc kontakt som med gossarna, men blir säkert bra detta också! Har bf omkring 12 maj =) 

Theo 2009 Tim 2011 bebis maj 2014
  • CliineDJ
     MilayasMamma skrev 2013-11-06 20:05:52 följande:

Kul att följas åt lite, får se om det ändras något för mig på KUB-UL imorgon. Ska iaf bli kul att få se hur den lilla krabaten har det därinne. Ömmandet vill jag inte alls minnas att jag upplevde förra gången, men bara två år sen förra graviditeten så kanske därför det känns lite mer nu. Har också mått väldigt illa denna gång, spytt mycket, morfon som kväll. Förra gången led jag istället av lågt blodtryck tidigt och var jätteyr. Alltså helt olika. Har en dotter nu sen tidigare, ska bli intressant att se vad som är på väg nu :) Här berättade vi för familjen redan vecka 7, vi är dåliga på hemligheter i vår familj. Men var lite nervöst ändå tyckte jag att berätta. Men glada blev dom.
    Ja eller hur, vi har ju nästan samma datum och ungefär lika gamla "1:or"

Någon som har bra tips på hur man berättar för sin 2-åring? VI gjorde ett miniförsök ikväll som floppade rejält. Ha ha, lillkillen började prata om helt andra saker... Får väl köpa en bok, börja prata mer om dockan etc. Känns som det blir lättare när magen växer och sen när man börjar plocka fram bebissaker etc.

Lycka till imorgon, lycka till även till Luipin84  
  • ohbaby

Våran 1:a kommer vara 2 år och 2 mån vid nedkomsten. Han fattar ingenting om att han ska få syskon. Kommer han fatta när det närmar sig?

När vi frågar "vart är bebisen" lyfter han på sin tröja, pekar på sin mage och säger "mamma". Haha:) gulligt men det är hans pappa som lärt honom att göra så;)

Vi berättade också runt v 7 för våra föräldrar. De fick veta samtidigt när de var på lunch hos oss. Det händer inte så ofta så det var kul:)

Våra vänner vet nu men det blir nog inte officiellt förrän efter UL om inte magen avslöjar;)

• mala01
    ohbaby skrev 2013-11-06 22:06:44 följande:
    Våran 1:a kommer vara 2 år och 2 mån vid nedkomsten. Han fattar ingenting om att han ska få syskon. Kommer han fatta när det närmar sig? När vi frågar "vart är bebisen" lyfter han på sin tröja, pekar på sin mage och säger "mamma". Haha:) gulligt men det är hans pappa som lärt honom att göra så;) Vi berättade också runt v 7 för våra föräldrar. De fick veta samtidigt när de var på lunch hos oss. Det händer inte så ofta så det var kul:) Våra vänner vet nu men det blir nog inte officiellt förrän efter UL om inte magen avslöjar;)

Kunde varit jag som skrev ;) förutom att det blir tredje barnet för oss och att minsta storebror blir 2år och en månad. :) finns det nån mer än jag som får ont i ena "äggstocken" då man typ nyser eller sträcker ut kroppen för häftigt?
  • Haannaaa

Jag hoppar in i denna tråden jag med! Har bf 11 Maj, väldigt nära min egna födelsedag, haha :)
    Den 4 December så blir det rul, längtar dit! :D 

• lupin84

Idag var jag på inskrivningssamtal, v 14 nu =) Nästa vecka ska jag ringa om UL, som blir i v 18!! 
    Tog blodprover - tre rör.. sedan kollade hon socker och blodtryck.. har haft högt blodtryck med båda mina gossar så de är de jag oroar mig mest för inför den här tredje... 
    Sedan var de ju alla vanliga frågor...  men nu är vi på g ;) Nu ska jag inte till henne förrän i v 20...  
    Vi pratade om säsongsinfluensa sprutan, den ska jag i så fall ta efter UL och de rekommenderade hon mig att göra..  

Theo 2009 Tim 2011 bebis maj 2014
Svar på tråden BF Maj 2014