Inlägg från: CliineDJ |Visa alla inlägg
  • CliineDJ

BF Maj 2014

Hej!

Jag väntar ev. vårt andra barn. Hade två ma innan första graviditeten och den här gången plussade jag ganska sent (har väldigt regelbunden cykel och känner när jag har ÄL) så därför blir det VUL imorgon. Håller tummarna!

2/5 BeatrixKiddo - 2:a barnet 
      4/5 Snusann - 2:a barnet 
      6/5 Naniismamma - 3:e barnet 
      6/5 0fia - 3:e barnet 
    10/5 Msma77-4:e barnet 
    11/5 Q13 - 1:a barnet 
    13/5 Längtan till dig - 1:a barnet 
    13/5 Lenafena - 2:a barnet 
    15/5 sowe81 - 2:a barnet 
    15/5 sissi81- 3:e barnet 
    16/5 Cliine DJ - 2:a barnet
    17/5 luspudel - 3:e barnet 

17/5 Lindhaz - 2:a barnet 
    17/5 mala01 - 3:e barnet 
    20/5 Svinfantast - 4:e barnet 
    20/5 lillaFlisan - 2:a barnet
    24/5 ericas mamma -  3:e barnet
    25/5 tobiq - 3:e barnet 
    27/5 Klick78 - 3:e barnet barn den 24 maj 2014 

• CliineDJ
    CliineDJ skrev 2013-09-23 09:46:52 följande:
    Hej!

Jag väntar ev. vårt andra barn. Hade två ma innan första graviditeten och den här gången plussade jag ganska sent (har väldigt regelbunden cykel och känner när jag har ÄL) så därför blir det VUL imorgon. Håller tummarna!

Såg bra ut på VUL, Jippi!!! Tickande hjärta och 7,4 mm lång vilket betyder v 6+3 (stämmer precis med ÄL). Vilken lättnad!
  • CliineDJ
    sissi81 skrev 2013-09-24 17:34:33 följande:
    Jag går o väntar på VUL nummer 2 jag o det är nästa fredag. Känns som en evighet. Åkte in förra veckan för att jag hade haft blödningar i ett par dagar. Nu har jag blödit i över en vecka men inte alls mycke varje dag o graviditetssymptomen bara ökar o ökar så jag hoppas att det inte är nån fara. Blödde med mitt förra barn också men kan inte minnas att det var så länge. Var inne för tidigt sist så hon såg ingen bebis. Därför håller vi tummarna för nästa vecka. Jag vill bara se ett litet tickande hjärta <3 

Håller tummarna!
  • CliineDJ

Blomma87: Håller tummarna! Min brorson dog i magen i v 40 så även om jag inte kan förstå till fullo så har jag en aning...

Tillsammans2012: Jag blir också trött - vid ca 14-15 på eftermiddagen. Om jag inte har möjlighet att vila så är jag dödstrött på kvällen, annars piggnar jag till igen.  

• CliineDJ
    Snusann skrev 2013-09-30 20:11:45 följande:
    Lämnar gruppen då dagens VUL visade att pyret där inne inte växt alls sen sist så nu blir det procedur med cytotec igen... Trött på allt detta skit.

Lycka till ni alla andra! 
    Usch och fy! Jag har också varit där och det är INTE roligt. Styrkekram!
  • CliineDJ

Håller också tummarna!

Jag gjorde ju VUL förra tisdagen men nu har jag börjat oroa mig igen, känner mig "mindre gravid" (v 7+4).

• CliineDJ
    Lenafena skrev 2013-10-02 17:15:16 följande:
    Det var negativt besked, ingen bebbe kvar Önskar alla lycka till och att vi kanske ses i någon framtida bf-tråd!

Vad tråkigt! Hoppas att det snart är en ny bebis på g. Kram!
  • CliineDJ
    Sininen83 skrev 2013-10-02 13:21:17 följande:
    Känner igen det där. Men det kanske är att alla symptomen börjar ge sig, kan både vara skönt och läskigt. Du kanske mår bättre nu bland annat? :)
    Jo, lite mindre trött och mindre illamående. Fast jag har inte mått så jättedåligt så då känns det på något sätt mest "tryggt"...
  • CliineDJ
    Sininen83 skrev 2013-10-02 13:21:17 följande:
    Känner igen det där. Men det kanske är att alla symptomen börjar ge sig, kan både vara skönt och läskigt. Du kanske mår bättre nu bland annat? :)
    Skulle inte klagat. Nu mår jag mer illa än jag gjort någon gång tidigare denna graviditet.

När jag väntade vår 2-åring kräktes jag tre gånger, men det konstiga var att det var i v 12, 13 och 14... Ganska sent. Sen åkte vi på semeter en vecka så jag vet inte om det var tiden eller att jag vilade mer som gjorde att illamåendet då gav med sig.

Är idag v 7+5 (den lilla krabaten där inne borde vara 13-14 mm).
Svar på tråden BF Maj 2014