• mala01

BF Maj 2014

Hej! Hoppar gärna in här med. Väntar mitt tredje barn den 17 maj! Äntligen, men kan fortfarande inte riktigt lita på att det stämmer!

• mala01

1:an tog 16 h med ganska intensiva och regelbundna värkar från start. i v 39+4
    2:an tog det knappt 4 h från första rejäla värken. vattnet gick 2 dagar innan. född i v 40+6
    Jag är otroligt nöjd med mina förlossningar och tycker det är en så häftig upplevelse och skulle inte vilja föda med kejsarsnitt. (fast jag inte provat)  :)

• mala01

Jag vet inte hur man kopierar, men nån vänlig själ kan kanske fylla i mig med bf 17/5 tredje barnet

• mala01
    Sininen83 skrev 2013-10-01 11:50:42 följande:
    2/5 BeatrixKiddo - 2:a barnet     4/5 Snusann - 2:a barnet     6/5 Naniismamma - 3:e barnet     6/5 0fia - 3:e barnet   10/5 Msma77-4:e barnet   11/5 Q13 - 1:a barnet  11/5 Ela82- 3 barnet  13/5 Längtan till dig - 1:a barnet   13/5 Lenafena - 2:a barnet   14/5 lupin84 - 3:e barnet  15/5 sowe81 - 2:a barnet   15/5 sissi81- 3:e barnet   16/5 Cliine DJ - 2:a barnet  17/5 luspudel - 3:e barnet   17/5 Lindhaz - 2:a barnet   17/5 mala01 - 3:e barnet  19/5 Sininen83 - 3:e barnet 20/5 Svinfantast - 4:e barnet   20/5 lillaFlisan - 2:a barnet  23/5 emilie84 - 4:e barnet  23/5 mbjorken - 2:a barnet  24/5 ericas mamma -  3:e barnet  25/5 tobiq - 3:e barnet   27/5 Klick78 - 3:e barnet 28/5 lollooo - 2:a barnet Hej hopp! Lägger till mig på 19e maj, tredje barnet för våran del. 7 fullgångna veckor igår, vart inne på vag. ultraljud pga. oro för bebis. Men allt såg bra ut! *pustar ut och drömmer om bebis* Känns jättekonstigt att man ska få gosa bebis igen, de äldsta är redan 8 och 5! :) Hur stort mellanrum har ni andra mellan era barn och kommande bebisen? :)

Mina bebisar är 7 år och 1, 5år ;) jag började med en sladdis ;) känns så overkligt att det är en till på G. Har inte riktigt tagit d till mig än, trots illamående och flera andra grav.symptom tror jag nog inte att det är något där... får man fråga hur ett vag. Ultraljud går till och varför man får göra det?
  • mala01
    ohbaby skrev 2013-10-07 21:26:11 följande:
    Ok:) ville bara kolla så det inte var en grupp bara för förstagångsmammor men ser nu att ts har barn sen tidigare också. Jag har en son född -12.

Jag har 2 sen tidigare. Födda 2006 å 2012
  • mala01
    Längtan till dig skrev 2013-10-08 13:40:05 följande:
    För mig är det första, men det är skönt att andra här inne har barn sen tidigare så man kan få svar på många frågor :)  Är det för övrigt någon här som har/har haft långt blodtryck under graviditeten? Jag tror nämligen jag har det. Är i v. 9+6 och har till och från haft riktig yrsel...varje gång jag reser mig, det behöver inte ens vara en snabb resning, så blir det svart framför ögonen en kort stund och det snurrar. Är detta farligt? Kan man få bukt på det på nå vis?

Du kanske har lågt hb värde oxå? Jag har haft (har) både lågt blodtryck å öågt hb värde under mina tidogare grav. Kanske dags att börja käka järntabletter. Senaste grav. Åt jag Fe tabletter från inskrivning 2ggr /dag. Å ändå hotade barnmoskan med dropp. Så har du inte varit på inskrivning se till att de tar hb värdet då oxå. Men d brukar d göra.
  • mala01
    ohbaby skrev 2013-11-06 22:06:44 följande:
    Våran 1:a kommer vara 2 år och 2 mån vid nedkomsten. Han fattar ingenting om att han ska få syskon. Kommer han fatta när det närmar sig? När vi frågar "vart är bebisen" lyfter han på sin tröja, pekar på sin mage och säger "mamma". Haha:) gulligt men det är hans pappa som lärt honom att göra så;) Vi berättade också runt v 7 för våra föräldrar. De fick veta samtidigt när de var på lunch hos oss. Det händer inte så ofta så det var kul:) Våra vänner vet nu men det blir nog inte officiellt förrän efter UL om inte magen avslöjar;)

Kunde varit jag som skrev ;) förutom att det blir tredje barnet för oss och att minsta storebror blir 2år och en månad. :) finns det nån mer än jag som får ont i ena "äggstocken" då man typ nyser eller sträcker ut kroppen för häftigt?
Svar på tråden BF Maj 2014