Inlägg från: samanthaque |Visa alla inlägg
  • samanthaque

BF Maj 2014

Hejhej:)

Är i vecka 31 o bebisens ankomst den 9 maj:) Inte min första utan det tredje barnet är en liten tös:)

Läste era alla inlägg...

Ni har tur då jag gick redan upp 14 kilo o min barnmorska säger att jag är för över fetma , ja tänkte jag vafan. trist men så är det.. Så hon tipsade mig till vattengympa , ,men jag har inte hunnit pröva:/ Inte heller gravidyoga.

Det första graviditet gick jag upp 46 kilo omedvetet
    det andra, 22 kilo
    och nu det sista 14.. troligtvis till 20 kilo till BF!:D

Haft foglossning på jobbet (vikarie) så nu har jag lämnat arbete bakom mig och lever på akassa , då jag ska kunna må bra och inte får ont i kroppen som foglossningen var j-vligt jobbigt:/
    Enligt FK sa de att man kan få gravidpenning tidigt 60 dagar oavsett fastanställd eller timanställning. Jag tänker pröva göra en ansökan snart:)

• samanthaque
    lupin84 skrev 2014-03-21 18:17:56 följande:

Gjorde du nån ansökan?
    Hej , nää inte förrän igår fick jag veta från fk att min arbetsgivare måste skriva ansökan så att fk kan ta beslut om jag har rätt att få gravidpenning. suck. lika bra ha a-kassa under dess då min arbetsgivare ska fixa ansökan nu på måndag o skickar den till fk.  det va tänkt att ta gravidpenning redan den 14 april. men hinner inte få ersättning blir lite stökigt tror jag.

• samanthaque
    lupin84 skrev 2014-04-29 14:21:30 följande:
    Hur går de för dig?? 
    Theo 2009 Tim 2011 bebis maj 2014

Jaa nää det blev allt för sent o Äsch jag började vara mamma ledigt den 14 april istället då sambon passade på att ta föräldraledig hela påsklovet. Åå de är så spännande. Du är för mig 3 dagar tidigare. Jag kan förstå att du vill ha bebisen ut nu.årecis som jag. Suck det är bara att vänta tills det börjar nåt; )
  • samanthaque
    luspudel skrev 2014-04-29 14:50:19 följande:
    Ja nu närmar det sig! 22 dagar kvar idag. Trött men mår annars prima, foglossningen har lättat nu när bebisen har borrat ner sig. Börjar så smått att tvätta kläder, bädda säng med mera smile1.gif Åh längtar så!
    åå du var som jag ... nu väntar jag om 10 dagar .. äntligen snart dit eller mer dagar ..puuhh..

bakar kärleksmums .. imorgon drar vi iväg o campar till fredag , hoppas inget händer då.. ha ha :)
  • samanthaque

hiiii....

här med mig händer inget förutom bara jobbigt att ha vätska i kroppen som gör det när man känner att man kan få kramper å vad , eller lår... lider ...:/

min bebis är också fixerad o trycker ner å blåsan , precis dessa symptom , Förstaföderska!

Lupin84, spännande att det närmar sig! tänkte precis som ni , tänk om vi skulle få bebisen ute tidigare och nu känns det skitisamma , bebisen får överraska oss istället haha:) vi längtar med också träffa vår tös:)
    ang högt blodtryck , ta det lugnt bara... 

när jag tog varm dusch nyss o önskade mig att å förlossningen SKA gå snabbare än de tidigare två förlossningar:) vill att det ska va annorlunda o bebisen kommer ut snabbt! inte som 6-48 timmar tills bebisen är ute.. usch jobbigt!

hoppas ni haft en trevlig valborg!:)

• samanthaque
    lupin84 skrev 2014-05-06 10:37:51 följande:
    Veckans mvc besök avklarat v 39+5. Bebisen är väl fixerad... blodtrycket är gränsfall 145/ 95. Hjärtljud 124, järnvärde 152... så nu kan väl bebisen komma! Vi är redo
    :) spännande ska de bli! åå jag är inte alls redo för de gör så ont vet jag :) haha , det går över snart!

inatt kunde jag inte sova förrän kl 02.30... en aning rastlös samt sömnlös i det sista dagarna... :)
    min bebis är redan fixerad neråt hela månaden... men nu å torsdag ska jag till bm för sista gången.. eller jag vet inte:)

måå lyccka till!:)
  • samanthaque
    lupin84 skrev 2014-05-14 13:29:34 följande:
    10 maj kl 02.11 föddes vår tredje gosse. 3380 g o 50 cm lång...helt perfekt. Återkommer med bild o mer info ...
    åå va roligt!

så kom min tös den 13 maj på en ganska snabb förlossning som man inte förväntade sig....

4 dagar övertid... hur det gick till... jo

den 12 maj å fm fick jag sammandragningar då o då... typ 20 minuter emellan.... lät det vara till på kvällen kändes det att , det stämmer inte alls..... så jag fick tips av värkklocka app så jag laddade ner det i min mobil... jag testade och det var typ 1-4 minuter emellan.. blev osäker o ringde förlossningen.... de tyckte att jag ska komma in. Sa att jag skulle komma inom en timme för det är så lugnt.  bor bara typ 12 minuter från förlossningen. 

precis efter samtalet gick jag å toaletten fick jag blodigt flytande... ahha tänkte jag o sen åkte vi dit kl 2330 o det blev värre med värkar... Bara lustgas o jag var så säker å att ha EDA men barnmorskan tyckte att det behövs ej men om jag ville så kan jag få det. Allt var inte planerats o tösen kom ut kl 0536. Jag kunde inte tro att det gick så snabbt. krystvärkar tog bara 25 minuter. Jämför med mina tidigare två krystvärkar mer än en timme!

Helt nöjd med Mölndal förlossning!:) lycka till med ni andra allihopa! bebisen i famn är härligt o underbar!
Svar på tråden BF Maj 2014