• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • BeatrixKiddo

Jag väntar ju mitt andra barn och de känningar jag har är mol/mensvärk och illamående, men inte så att jag vill kräkas. Det är rätt lustigt att de gånger jag varit gravid har jag inte direkt haft några gravidsymtom innan jag har testat. Andra gånger har jag haft alla symtom man kan tänka sig ha ha ha. Nu känns det ungefär som förra gången jag var gravid, men då var det jobbigare för att jag slutade röka också. Vad gäller brösten är svårt att säga eftersom jag ammar fortfarande (mkt lite) och jag funderar på hur länge det kommer att fungera. Jag har läst att det kan börja sina eller ändra smak osv.

• msma77
    six ledge skrev 2013-09-02 23:40:47 följande:
    Tjohoo, majtråd - redan Plussade fyra dagar före beräknad mens då jag kände i hela mig att det var något annorlunda. väntar vårt femte barn och fyran är endast sex månader gammal. Kan inte annat än att vara lycklig och känna mig rik. Mår lite småtaskigt och är tröttare... Har en metallsmak i munnen- men annars är allt dandy. Har dock aldrig varit med om att få ett riktigt fett plus på ett par sekunder så långt före beräknad mens... Vad kan det bero på? Nån som vet?
    Precis samma här!
    + fyra dagar före mens,!
    Även här femte graviditeten men 4. barnet!
    Mina ungar är 18, 11 och 6 år gamla (samt en tvillinggraviditet som slutade i tidig missfall 2004).

Ingen förklaring till varför man plussar så tidigt, men kroppen är bra märklig liten pryl. Antagligen så syns den ökade hormonvärdet tidigt i vårt fall :)Skrattande

• sowe81
    Lindhaz skrev 2013-09-09 23:12:10 följande:

Jag tyckte väl jag kände igen dig :D så kul! Jag håller det tyst lite till i gruppen :$... Ja usch, jobbigt när det är så olika, men det är kunnat vad graviditeter är... Men tror vi går på ett redan i V 8-9 om jag inte helt plötsligt överöses med känningar! :P
    Jag ska inte skvallra

Jag ska också försöka få vul om 3-4v så man kan släppa lite av oron även om jag får massa känningar
  • Längtan till dig
    Boomsan skrev 2013-09-10 11:08:54 följande:
    Min stegring ^^ Första från cykeldag 28 Glad

Är det gravtest? isf..grattis! :D Jag ska testa en sista gång nu i helgen för att få det mer bekräftat innan måndag då jag ska på inskrivning (jag vet jag är knäpp haha!). Var det du som skulle på inskrivning då med? 
  • sowe81

Idag har jag haft som stickningar eller små hugg på vä sida långt ner på magen, nästan som håll. Hoppas verkligen inte det är nåt jag behöver oroa mig för, i v5 bara ännu. Nån som känner igen?

• Elinannamaria
    sowe81 skrev 2013-09-10 19:34:41 följande:
    Idag har jag haft som stickningar eller små hugg på vä sida långt ner på magen, nästan som håll. Hoppas verkligen inte det är nåt jag behöver oroa mig för, i v5 bara ännu. Nån som känner igen?

Jag hade det mycket de första veckorna! det är troligtvis bara ligamenten som anpassar sig!
  • Längtan till dig
    sowe81 skrev 2013-09-10 19:34:41 följande:
    Jag kan få liknande om jag har ansträngt mig mycket, men som sagt, det är nog i ligamenten som "töjs" :) Växtvärk...jag är något öm om magen när jag tar på den nu efter dagens slit...
  • Elinannamaria
    Längtan till dig skrev 2013-09-10 19:53:58 följande:
    Jag kan få liknande om jag har ansträngt mig mycket, men som sagt, det är nog i ligamenten som "töjs" :) Växtvärk...jag är något öm om magen när jag tar på den nu efter dagens slit...

Just det, mitt blev också värre vid ansträngning. har försvunnit nu i v 8, ersatts av yrsel och uppblåst mage.
  • sowe81

Hoppas det bara är ligamenten. Är ju bara ett drygt år sen jag var gravid senast men jag minns ändå inte hur det va första veckorna.

Tack, känns bättre nu!

• söderböna

Nyser jag hugger det till ordentligt i ligamenten!

Svar på tråden BF Maj 2014