Inlägg från: Elinannamaria |Visa alla inlägg
  • Elinannamaria

BF Maj 2014

Hej! Jag var beräknad 26april men tror befruktningen skedde lite senare då mitt lilla frö endast var 2mm på vul i söndags. Kanske blir ett majbarn ändå!
    Kul dessutom att kunna följa en tråd redan från början, om jag får vara med. Detta blir vårt första barn så vi är mycket förväntansfulla!!!

• Elinannamaria
    Erizajo skrev 2013-09-04 12:08:07 följande:
    Varför får en del göra tidigt ultraljud? Jag har bara fått kring v 18, vill oxå göra tidigare ju! Har ni berättat för nån än då? Jag kan verkligen inte hålla tyst så jag har berättat för ganska många :) grattis alla som oxå plussat det är ju så man spritter i hela kroppen när man tänker på att man har ett liv i magen :)
    Det verkar se jätteolika ut med tidiga ul/vul i landet och även på olika mvc. I stockholm är det poppis att göra vul privat, då betalar man en slant (350-600kr) så kan man göra när man vill i princip. Gör man KUB får man ju ett ul kring v 12 också, men det är ju inte alla som vill. 
    Känns ju som en mardröm att göra ett ul i v 18 så märker man ett MA, usch! Fast man kanske känner av bebis såpass vid det laget?  
  • Elinannamaria
    söderböna skrev 2013-09-05 06:49:46 följande:
    Plussat idag!  Har inte ens hunnit berätta för mannen som sover ännu...  Hoppas hoppas att detta går vägen nu! Hade MF i juni. Första barnet. BF 14/5. 

Men åh, Grattis !!! Jag hänger lite här även om jag eg är beräknad i slutet på april. Va spännande att berätta för mannen
  • Elinannamaria
    Q13 skrev 2013-09-05 19:03:13 följande:
    Vi är 28 resp. 32. Fått en tid på mvc redan den 16/9, är inte det lite tidigt?
    Kanske är hälsosamtal, för mig var det ett besök på 20 min i v7 där dom visade lokalerna och frågade hur man mådde. Ofta pratar dom nog om kost och annat  man skall tänka på. Har min inskrivning i v 11/12  men eftersom jag bara smyger här trots att jag skall ha i slutet på april så blir det 8/9. 
  • Elinannamaria
    söderböna skrev 2013-09-05 20:01:37 följande:
    Tycker du ska fortsätta smyga här! Mycket glad att ses på andra sidan "vill-ha-barn-tråden".
    Detsamma, känns jättekul att fortsätta följas åt! Hur blev mannens reaktion då? 
  • Elinannamaria
    sowe81 skrev 2013-09-10 19:34:41 följande:
    Idag har jag haft som stickningar eller små hugg på vä sida långt ner på magen, nästan som håll. Hoppas verkligen inte det är nåt jag behöver oroa mig för, i v5 bara ännu. Nån som känner igen?

Jag hade det mycket de första veckorna! det är troligtvis bara ligamenten som anpassar sig!
  • Elinannamaria
    Längtan till dig skrev 2013-09-10 19:53:58 följande:
    Jag kan få liknande om jag har ansträngt mig mycket, men som sagt, det är nog i ligamenten som "töjs" :) Växtvärk...jag är något öm om magen när jag tar på den nu efter dagens slit...

Just det, mitt blev också värre vid ansträngning. har försvunnit nu i v 8, ersatts av yrsel och uppblåst mage.
Svar på tråden BF Maj 2014