• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • Lindhaz
    tobiq skrev 2013-09-14 20:55:00 följande:
    Jag hade inte växtvärk alls med andra barnet, magen och musklerna var ju redan rätt uttöjda;) Jag tror inte att man ska jämföra sina graviditeter för mkt, det kan nog vara väldigt olika!

Nej jag vet! Ändå gör man det! Men du har nog så rätt så, aldrig tänkt på de sättet! Denna jäkla oro bara! Fy usch försvinn :P
    Q13 skrev 2013-09-14 20:50:41 följande:
    De flesta i den här tråden verkar inte ha jättemkt symtom än! Iofs är detta min första graviditet men jag tror inte det är någon ovanlighet så här tidigt :)

Du har så rätt!!! Tack :)
  • Naniismamma
    mbjorken skrev 2013-09-14 14:01:42 följande:
    Jag kan inte bestämma mig om vilket kön jag helst vill ha... har en dotter innan men vet faktiskt inte vad jag helst vill ha. vi kmr bara berätta för hans föräldrar men det blir bara o berätta för det känns inte så speciellt i hans familj eftersom att tre av hans syskon väntar barn nu.. :P men mina föräldrar väntar vi med tills kub testet :) då blir det att sätta en body på dottern som det står "blivande storasyster" på ;)

aaw hehe va gulligt. Haha så många i samma familj på en gång ^^. jag vill helst ha en pojke men tror inte de blir så. Har 2 döttrar varav den geaviditeten som inte gick som den skulle var också en flicka (2010) nu sist var så tidigt missfall. men blir såklart lika glad även om de blir en till tjeja. va roligt sätt o berätta ^^. Vi har tänkt försöka hålla de hemligt till jul. E lite kraftig sen förra graviditeter o lite lathet så ska nog få bra om jag inte börjar spy lr så. går de att hålla de hemligt så länge så ska vi berätta till sambons föräldrar genom en julklapp. Dom ska få en fotobok med barnen så i slutet av boken ska de vara en bild från rul och om vi fått veta kön så ska det stå dens namn under bilden ^^ (Skriver från mobil ursäkta om de e lite fel i texten)
  • sowe81
    Lindhaz skrev 2013-09-14 20:38:59 följande:

Behöver lite lugnande ord! Växtvärken i magen är väldigt svag (knappt där)'och brösten gör bara super lite ont! Är så orolig att något är fel :( är i 5+0 idag! Är lite tröttare än vanligt. Sen inget mer! Min förra graviditet (född-12) kände jag super tydligt typ Hela tiden :(

Det är ungefär samma här. Känner ingenting idag. Inget stramande, inget illamående o unga ömma bröst. Med ettan hade jag svårt att ta i brösten redn innan bim. Men det ska ju inte vara lika, alla barn är ju unika.

Njut nu av din kväll så ska du se att den lilla där inne mår så bra så (förstår dock din oro, är själv sjukt nervös, kommer bog vara det till november minst)
  • sowe81
    tobiq skrev 2013-09-14 20:05:46 följande:

Hej! Får jag hoppa in här? Jag har plussat IDAG!;) BF blir 24-25 maj enligt uträknaren. Jag har fått väldigt svaga plus men har ett par dar kvar till BIM och har inte använt morgonurin, då borde man väl ändå kunna lita på två positiva test?

phpP1ZcSq04847.jpg

Grattis och välkommen!
  • Lindhaz
    sowe81 skrev 2013-09-14 22:18:27 följande:
    Det är ungefär samma här. Känner ingenting idag. Inget stramande, inget illamående o unga ömma bröst. Med ettan hade jag svårt att ta i brösten redn innan bim. Men det ska ju inte vara lika, alla barn är ju unika. Njut nu av din kväll så ska du se att den lilla där inne mår så bra så (förstår dock din oro, är själv sjukt nervös, kommer bog vara det till november minst)

Unika, fint sagt!! :) Skönt att höra att man inte är ensam :$ ja de Är väl dags att njuta och vara lycklig (-are) över att lyckats! Skönt att ha er här, speciellt en kväll som denna då sambon är på resa med jobb och dottern sover hos sin mormor. Inte smart att ta det på samma kväll ! :*)
  • Lindhaz
    Lindhaz skrev 2013-09-14 23:07:41 följande:
    Unika, fint sagt!! :) Skönt att höra att man inte är ensam :$ ja de Är väl dags att njuta och vara lycklig (-are) över att lyckats! Skönt att ha er här, speciellt en kväll som denna då sambon är på resa med jobb och dottern sover hos sin mormor. Inte smart att ta det på samma kväll ! :*)

Ja du vet ju redan Iofs :P haha!
  • mala01

Hej! Hoppar gärna in här med. Väntar mitt tredje barn den 17 maj! Äntligen, men kan fortfarande inte riktigt lita på att det stämmer!

• sowe81
    Lindhaz skrev 2013-09-14 23:24:44 följande:

Ja du vet ju redan Iofs :P haha!
  • sissi81
    mala01 skrev 2013-09-15 05:52:44 följande:
    Hej! Hoppar gärna in här med. Väntar mitt tredje barn den 17 maj! Äntligen, men kan fortfarande inte riktigt lita på att det stämmer!

O vi är beräknade den 15:e. Nära varann då
  • sissi81
    Lindhaz skrev 2013-09-14 20:38:59 följande:
    Behöver lite lugnande ord! Växtvärken i magen är väldigt svag (knappt där)'och brösten gör bara super lite ont! Är så orolig att något är fel :( är i 5+0 idag! Är lite tröttare än vanligt. Sen inget mer! Min förra graviditet (född-12) kände jag super tydligt typ Hela tiden :(

Jag känner inte heller mycke denna gången, förutom att jag är så satans trött samt lite lite smått illamående. De andra 2 mådde jag pyton med.
Svar på tråden BF Maj 2014