Inlägg från: Naniismamma |Visa alla inlägg
  • Naniismamma

BF Maj 2014

Hej jag slår gärna följe här :). Enligt fl har jag bf den 6/5 ^^. är 22 på söndag och sambon 23. Det är min 5e graviditet men 3e barnet. min äldsta fyller 5 28e oktober o minsta 1 den 23e oktober. hade väldigt jobbig foglossning med 1åringen + att jagvhar wn ridskada i höften som gör ont ibland om dagarna . Så nu när jag e gravid igen tror jag att de kommer bli en smärtsam graviditet igen. Men de är värt de i slutändan. hoppas verkligen på en liten pojke men en till flicka är underbart det med :). jag mår illa kan inte äta lr dricka varmt. ont i ligamenten. Är orolig för missfall.. plussade i april men de gickbinte vägen o 2010 gick jag en lång graviditet som inte gick vägen heller..men håller tummarna för att de går bra denna gången. Ska försöka göra ett vul om någon vecka. och ska även vänta med inskrivningen ett tag ^^ hur mår ni? Hur gamla är ni?

• Naniismamma

Glömde gratta allihopa i förra inlägget ^^. Grattis till alla plus :D har ni någon önskan om vilket kön?? (Även om man blir glad vilket som sålänge de e friskt) Hur har ni tänkt berätta för blivande mor o far föräldrar? O ni som berättat. Hur gjorde ni :)

• Naniismamma
    mbjorken skrev 2013-09-14 14:01:42 följande:
    Jag kan inte bestämma mig om vilket kön jag helst vill ha... har en dotter innan men vet faktiskt inte vad jag helst vill ha. vi kmr bara berätta för hans föräldrar men det blir bara o berätta för det känns inte så speciellt i hans familj eftersom att tre av hans syskon väntar barn nu.. :P men mina föräldrar väntar vi med tills kub testet :) då blir det att sätta en body på dottern som det står "blivande storasyster" på ;)

aaw hehe va gulligt. Haha så många i samma familj på en gång ^^. jag vill helst ha en pojke men tror inte de blir så. Har 2 döttrar varav den geaviditeten som inte gick som den skulle var också en flicka (2010) nu sist var så tidigt missfall. men blir såklart lika glad även om de blir en till tjeja. va roligt sätt o berätta ^^. Vi har tänkt försöka hålla de hemligt till jul. E lite kraftig sen förra graviditeter o lite lathet så ska nog få bra om jag inte börjar spy lr så. går de att hålla de hemligt så länge så ska vi berätta till sambons föräldrar genom en julklapp. Dom ska få en fotobok med barnen så i slutet av boken ska de vara en bild från rul och om vi fått veta kön så ska det stå dens namn under bilden ^^ (Skriver från mobil ursäkta om de e lite fel i texten)
  • Naniismamma

Hur lång/kort tid tog era förra förlossningar? med Naomi min snart 5 åring tog de totalt 6 timmar från första värken. med Phoebe tog det 1 timma o 20 minuter från första värken. Kom in på morgonen för o kolla om de hade kommit igång för trodde vattnet gick lite på natten innan. Kl 8 var jag inte öppen nått. Kl 9.05 var jag öppen 2cm sedan kollade dom igen 9.20 för då började värkarna. Då var jag öppen 6 cm haha. Är livrädd att denna förlossning ska gå ännu fortare... hur känner ni inför nästa/första förlossning??

• Naniismamma

Lite olika förlossningar :) va skoj att läsa.. jag är livrädd för kejsarsnitt för har 2 vänner som har fortfarande väldigt ont i magen efter det. Blir de kallt så värker det rejält i ärret. Har ni eller har haft sådana problem ni som gjort kejsarsnitt?? jag önskar att denna förloasning ska ta iaf 3 timmar haha. För nu med tösen så var det väldigt läskigt . Hade lustgas under förlossningen. När hon kom så fick jag hålla henne en kort stund sedan skickades hon över till sambon och så kom det bm som stod o drog i båda mina armar och satte 2 olika dropp och så hörde jag att jag blödde och så bad dom mig ta lustgasen igen o då lät alla som robotar haha vart lite läskigt men efteråt så var allt ändå okej och kändes bra :). Är illamående hela tiden. Och hungrif. Äter o mår illa igen haha. Och svullen e jag :O hoppas de stannar av lite så vi kan dölja de ett tag ^^. Har ni några bra tips för illamåendet??

• Naniismamma
    Snusann skrev 2013-09-20 15:26:20 följande:
    Tidigt VUL idag, ser inte bra ut. Embryot är inte så stort som det borde vara och inget hjärta. Blir återbesök om tio dagar för att kolla igen, är det samma då så är det missfall igen. Livet är tufft att leva!

Hoppas verkligen att de var tidigt och det går bättre på nästa vul. Håller alla tummar och tår. Kramar
Svar på tråden BF Maj 2014