• Sidnye

BF Maj 2014

Jag hoppar gärna med i tråden! Väntar vårt andra barn, med BF 3/5. Dottern fyllde tre år i slutet av juli, jag är 32 och min sambo 34. Vi bor några mil norr om Göteborg.

• Sidnye

v 7 (6+2) *Det drar lite i ljumskarna då och då. *Hungern slår till snabbt och magen känns tom då. Lite annorlunda hungerkänsla än normalt. *Brösten "kliar". Kommer ihåg att jag fick sämre matlust under ca en veckas tid när jag var gravid med dottern. Var inte sugen på någonting. Kan inte minnas att jag skulle ha mått illa då, men hade absolut ingen lust att fundera ut vad vi skulle äta eller att laga maten. Men när jag väl hade mat framför mig, helst tillagad av någon annan, var det inga problem att äta. Jag har en känsla av att jag snart är där igen. Om jag inte redan är det.

• Sidnye
    Maliiin skrev 2014-02-21 14:51:47 följande:
    Här har det varit tyst ett tag nu...
    Hur mår alla? 
    min barnmorska tyckte nog jag gått upp lite mycket, 8 kg har jag gått upp är i v 26+1... Hon sa att jag bör undvika sött, för det är svårt att få bort efter grav!!! Jag hade inte sagt att jag äter mkt sött...! 
    Vad har ni gått upp?

Jag har gått upp ca 10 kg, och barnmorskan har inte sagt någonting om vikten. Hade lagom mängd kilon i förhållande till mina centimeter innan jag blev gravid. Om amningen fungerar lika bra som sist, kommer jag att hamna under startvikten inom ett år efter förlossningen. 
Svar på tråden BF Maj 2014