BF Maj 2014
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?
Varför får en del göra tidigt ultraljud? Jag har bara fått kring v 18, vill oxå göra tidigare ju! Har ni berättat för nån än då? Jag kan verkligen inte hålla tyst så jag har berättat för ganska många :) grattis alla som oxå plussat det är ju så man spritter i hela kroppen när man tänker på att man har ett liv i magen :)
Jag har precis bokat tid för vul och inskrivning. Hade ett missfall innan första barnet så det har aldrig varit något krångel med att få göra vul när jag frågat. KUB blir det också! Jag har inte berättat för någon. Min syster har grymt svårt att bli gravid så hon kommer bli glad för min skull men naturligtvis jätteavundsjuk Ingen idé att berätta innan det är säkert då tycker jag. Har berättat tidigt de andra gångerna men tror jag kommer undan eftersom det blir rätt tätt mellan 2:an och 3:an. Med andra ord, ingen misstänker att det skall bli fler barn just nu
Jag är dum i huvet... Vad är KUB och MA??
Vad härligt att det är så många som har plussat, både första gångsföräldrar och flerbarnsföräldrar!
Jag väntar vårt andra barn, har en son född 2010 och är 31 i höst, sambon blev 40 i vintras!
Vilka är ni andra?
KUB - kombinerat ultraljud och blodprov. Ger en sannolikhet ör kromosomfel. Om det spelar roll och får dåliga siffror kan man gå vidare med moderkaksprov eller fostervattenprov MA - missed abortion. När embryot/fostret dött i magen men kroppen inte reagerar /visar något förrens en lång tid senare (ibland flera veckor).
Plussat idag! Har inte ens hunnit berätta för mannen som sover ännu...
Hoppas hoppas att detta går vägen nu! Hade MF i juni. Första barnet. BF 14/5.