Inlägg från: Snusann |Visa alla inlägg
  • Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • Snusann
    Erizajo skrev 2013-09-04 21:29:50 följande:
    Jag är dum i huvet... Vad är KUB och MA??

MA = missed abortion. Man har ett missfall som kroppen inte stöter ut av sig själv utan det upptäcks oftast vid ett Ul i v 12 eller 18 beroende på när man gör det. Jag har haft två av dessa, ena gången fick jag skrapas andra gången räckte det med piller som fick ut det.

KUB erbjuds man i vissa landsting, det är en kombination av blodprov och UL i vecka 12+. Då kan man få en procent för att se hur stor risk det är att man får ett barn med downs syndrom. Är inte helt säker på dett amen jag tror det är så...

• Snusann

Vad härligt att det är så många som har plussat, både första gångsföräldrar och flerbarnsföräldrar!

Jag väntar vårt andra barn, har en son född 2010 och är 31 i höst, sambon blev 40 i vintras!
    Vilka är ni andra?  

• Snusann

Hälsosamtal idag! Fått tid hos gyn för kontroll av graviditeteten pga tidigare missfall samt polyp i livmodern. Jag kommer vara 7+4 då, idag 6+1...

• Snusann

Vad många vi är nu! Finns ingen lista, vill någon göra en?

Från första värk till att han kom ut tog det 24 h för mig. Från det jag var fullt öppen tog det 5 h, de timmarna var jobbiga. Jag var så himla trött och hungrig samt dåligt värkarbete . Med dropp och hjälp av en sugklocka som släppte två ggr så kom han av sig självt till slut. Fick två stygn i baken pga av uttänjning, de hade jag gärna sluppit. Jag badade och använde lustgas!

• Snusann

Bf -lista ----------
    4/5 Snusann - 2:a barnet
    6/5 Naniismamma - 3:e barnet
    11/5 Q13 - 1:a barnet  
    13/5 Längtan till dig - 1:a barnet
    15/5 sowe81 - 2:a barnet
    17/5 luspudel - 3:e barnet
    17/5 Lindhaz - 2:a barnet
    17/5 mala01 - 3:e barnet
    25/5 tobiq - 3:e barnet
    27/5 Klick78 - 3:e barnet

• Snusann

Tidigt VUL idag, ser inte bra ut. Embryot är inte så stort som det borde vara och inget hjärta. Blir återbesök om tio dagar för att kolla igen, är det samma då så är det missfall igen. Livet är tufft att leva!

• Snusann

Finns ju ett litet hopp men jag vågar inte tro på det... Jag fick ett rätt tidigt plus också så det är inte så troligt att ägglossningen skulle vara senare än jag tror. Men man vet aldrig, bara att bita ihop och hålla ut till nästa måndag. Tack för alla som stöttar.

• Snusann

Lämnar gruppen då dagens VUL visade att pyret där inne inte växt alls sen sist så nu blir det procedur med cytotec igen... Trött på allt detta skit.

Lycka till ni alla andra! 

Svar på tråden BF Maj 2014