• 0fia

BF Maj 2014

Hej!

Jag har BF någon gång mellan 3-8:e maj. Väntar mitt tredje barn och det här var lite lagom planerat oplanerat. Vi trodde aldrig det skulle gå så fort. Ammar fortfarande och har hört att man är extra fertil

Hur gör ni? Har ni bokat tid på MVC än? Jag vill gärna göra ett tidigt ultraljud. Hart gjort det med de andra barnen.

Mystica 1 - Sjukan? Illamående?

/Fia 

• 0fia

Jag har precis bokat tid för vul och inskrivning. Hade ett missfall innan första barnet så det har aldrig varit något krångel med att få göra vul när jag frågat. KUB blir det också! Jag har inte berättat för någon. Min syster har grymt svårt att bli gravid så hon kommer bli glad för min skull men naturligtvis jätteavundsjuk Ingen idé att berätta innan det är säkert då tycker jag. Har berättat tidigt de andra gångerna men tror jag kommer undan eftersom det blir rätt tätt mellan 2:an och 3:an. Med andra ord, ingen misstänker att det skall bli fler barn just nu

• 0fia

KUB - kombinerat ultraljud och blodprov. Ger en sannolikhet ör kromosomfel. Om det spelar roll och får dåliga siffror kan man gå vidare med moderkaksprov eller fostervattenprov MA - missed abortion. När embryot/fostret dött i magen men kroppen inte reagerar /visar något förrens en lång tid senare (ibland flera veckor).

• 0fia

Jag ammar fortfarande men jag tyckte precis att brösten minskade ngt och planen var att sluta helt för några veckor sedan. Nu däremot har brösten exploderat. Har inte ammat ikväll och insåg just att jag tokläcker.... Måste nog tom pumpa ut lite för att släppa på trycket.

• 0fia
    Bf -lista ----------
    4/5 Snusann - 2:a barnet
    6/5 Naniismamma - 3:e barnet 
    6/5 0fia - 3:e barnet
    11/5 Q13 - 1:a barnet  
    13/5 Längtan till dig - 1:a barnet
    15/5 sowe81 - 2:a barnet 
    17/5 luspudel - 3:e barnet 
    17/5 Lindhaz - 2:a barnet 
    17/5 mala01 - 3:e barnet 
    25/5 tobiq - 3:e barnet 
    27/5 Klick78 - 3:e barnet
  • 0fia

2/5 BeatrixKiddo - 2:a barnet  3/5 0fia - 3:e barnet  4/5 Snusann - 2:a barnet   6/5 Naniismamma - 3:e barnet 10/5 Msma77-4:e barnet  11/5 Q13 - 1:a barnet  13/5 Längtan till dig - 1:a barnet  13/5 Lenafena - 2:a barnet  15/5 sowe81 - 2:a barnet  15/5 sissi81- 3:e barnet  16/5 Cliine DJ - 2:a barnet 17/5 luspudel - 3:e barnet  17/5 Lindhaz - 2:a barnet  17/5 mala01 - 3:e barnet  20/5 Svinfantast - 4:e barnet  20/5 lillaFlisan - 2:a barnet 23/5 emilie84 - 4:e barnet 24/5 ericas mamma -  3:e barnet 25/5 tobiq - 3:e barnet  27/5 Klick78 - 3:e barnet

• 0fia
    sissi81 skrev 2013-10-28 19:50:23 följande:
    Ni kan stryka mej ur listan denna gången.

Var inne på gyn idag men det lilla hjärtat hade slutat slå
    Har gråtit o gråtit hela dagen. Den värsta känslan är nog att veta att man har ett dött foster inom sej nu istället för ett växande barn.

Att så små blödningar kan sluta så tragiskt. Inga smärtor...INGENTING. Man var ju snart i v13 så man trodde den största risken var borta.

Lycka till alla ni andra. O mitt råd...känner ni er oroliga så tveka inte o ring gyn o kräv VUL. Jag är så oerhört glad att gyn i Skövde tog in mej alla 3 gånger. Den lilla tid det tar lugnar ett oroligt mammahjärta oerhört mycke.      
    Är i precis samma situation. Känner verlkigen med dig! Jag fick lite bruna flytningar ett par dagar innan Kuben och på kuben fick jag mina farhågor bekräftade. Natten till igår skrapades jag. Känns konstigt att tänka sig att man inte är gravid igen när man precis vant sig vid att man är det.... Vi kommer också att köra på direkt igen. Kram på dig!
Svar på tråden BF Maj 2014