Miafiastina skrev 2013-08-22 22:50:18 följande:
Men på Stadium kan man köpa en fin skolväska - antingen ryggsäck i olika färg/mönster eller en "cykelbudsväska" för 99 pix. I mitt fina område är det antal - inklusive jag själv! - som köpt sådana. Alla som har barn borde kunna skrapa fram 99 kr till en skolväska. Eller tänker jag fel nu?
Nja, man kan nog ordna en väska ÄNNU billigare t o m, men om den här killens föräldrar har en ansträngd inkomst och har tänkt ge barnet en skolväska ett par månader in på skolåret; varför ska då fröken ens tjafsa med honom?
Vuxna kan sitta här och tycka vad vi vill om de som "drar barn till världen" utan att kunna ordna alla möjliga och omöjliga utgifter som medföljer. Vi ska ge blanka f-n med att lägga minsta press på dessa barn i a f, för de är TOTALT "oskyldiga" till sin familjs ekonomi!!
Finns säkert även de som tycker att jag är "fattig" som reagerar över skolans krav på "riktig utrustning" till en sexåring till dagen därpå. Folk får tycka vad de vill, men så fort de lägger MINSTA lilla krav på ett pyttelitet barn (som antagligen ofta lägger sig med magont pga av vad kompisarna ska tycka och tänka då de inte har "rätt" saker) då är de riktigt kallhjärtade individer vi snackar om. FY PÅ DOM! SKÄMMES OCH USCH!
Enligt mig så tänker du inte "FEL", men kanske är lite väl trångsint och ser enbart utifrån din ordnade ekonomi...