Anonym (?) skrev 2013-10-29 23:08:19 följande:
Halloj kämpar och alla andra. Håller med om att det är en bra tråd med olika perspektiv från båda könen på något som är riktigt svårt.
Jag kan bara svara för egen personlig del att jag inte kommer glömma honom någonsin. Det känns inte heller som att han kan glömma mig. Det bästa vore om han sa att han inte älskar mig eller vill ha mig, men genom att han inte gör det så blir det alltid en kontakt till ett litet uns av hopp i alla fall. Det behövs så lite för att jag ska glädjas i veckor. Hoppas, drömma och faktiskt må ganska bra.
Det är känslan och längtan som är så underbar också, och alla dessa drömmar, dagdrömmar, låtar, minnen osv.
Får känslan av att kärleken har många olika ansikten och att en mans kärlek och en kvinnas ser lite olika ut?
Spekulerar om män är mer kära i helheten, medan kvinnan i själva personen - mannen. Du älskar honom, han din man älskar dig plus allt det du har omkring dig i form av familj, trygghet, lugn osv? Nu gissar jag bara och det är säkert inte så alltid.
Visst hoppas jag att han inte ska gilla sin fru, och visst händer det att han säger att han inte tycker om henne, eller att han struntar i henne, men att det mer handlar om barnen, familjen och hela konceptet. För mig låter det obegripligt hur man kan stanna i ett koncept och inte ha kärlek till sin fru.
I ditt fall kanske han hade behov av ett äventyr, närhet men jag skulle nog inte vilja vara fru i ditt läge och gå med den känslan. Måste vara jättejobbigt. Som kvinna skulle jag ha svårt att ta tillbaka min man om han varit ute och slarvat, fast jag skulle inte ha svårt att ta tillbaka min älskare för honom älskar jag verkligen. Det handlar nog om det.
På ytan kan man älska, krama, klappa och känna men i hjärtat finns den där lite sorgsamma själsliga relationen. Inget känns riktigt bra med någon annan än just han, men så måste man pga att den andra inte vill. Skit också!
Du får väl fundera ut vad du vill ha ut av en relation
just nu och om han kan ge det till dig
just nu. Är det drömmar och hopp och längtan och snabba möten, som är det du vill ha
just nu så är väl situationen ok för dig. MEN om du vill att han ska vara med bara dig och finnas där med hela sig, ge dig mycket tid och kärlek
just nu, så gör han ju inte det.
Just nu är viktigt, annars finns risken att man finner sig i saker för att man tror att det blir bättre sen, och börjar leva sitt liv i framtiden som kanske aldrig blir. Livet är ju
just nu,
sen vet man ju inget om.
Kanske det kan vara bra att definiera för dig själv vad det egenltigen är du vill ha och om du får det?!? Risken är att man alltid annars lever på undantaget med en ständig känsla av att komma tillkorta. Det en sak att njuta av att längta och drömma, och en annan sak om den längtan och drömmarna gör att du mår dåligt innerst inne. I så fall är det nog bra att ta en stag framåt och vidga livet lite, om man vågar..