Att komma över omöjlig kärlek
Anonym (Tom) skrev 2013-08-22 13:44:35 följande:
Vill tillägga att det är flera personer i min närmaste omgivning som har reflekterat över verbal misshandel så det är inget jag har fantiserat ihop själv och det har pågått under lång tid även innan otroheten. Jag skyller inte ifrån mitt ansvar över det jag gjort utan försöker hitta svar för mitt eget välbefinnande.Jag antar att det finns fler som har det så, men att det inte är så populärt att säga att man plågas av att ha "Selma" hemma för det innebär ju att man är en "lille Fridolf" som faktiskt valt "Selma" en gång i tiden, alltså är man i personligheten en "lille Fridolf" som behöver guidning av en bestämd fru.
Jag hör nästan aldrig män som vill lämna äktenskapet för att deras fruar är för dominanta mot dem och ändå vet jag att det finns, jag antar att det är lättare att erkänna att man blivit kär i någon annan än att man tvingats bli en toffel. Och jag antar att det är lättare för frun att släppa taget om en som varit otrogen än en man som vill lämna för att hon är förbannat otrevlig och dominant. Det där hänger väl ihop på något sätt.