Anonym (ångest) skrev 2013-06-02 22:01:30 följande:
Gick inte: Har ni träffats alls sedan ni bröt? En av mina stora farhågor är att mina känslor inte kommer att svalna så länge vi ses - vilket vi oundvikligen gör då vi båda jobbar på samma lilla kontor.
Jag har också varit inne på att lämna min man men vill ändå göra ett sista försök efter att jag brutit med min älskare och känslorna för honom förhoppningsvis lagt sig. Dock har jag väldigt svårt att se hur vi någonsin ska hitta tillbaka till varandra (det var ju knappast särskilt bra för ett år sedan heller då jag inledde min otrohet). Fattar samtidigt inte hur min älskare kan välja bort det vi har (själv hade jag utan tvekan valt honom om jag haft en valmöjlighet - vilket i sig knappast är en bra utgångspunkt för att hitta tillbaka).
Nej, vi har inte setts sedan vi bröt. Uppbrottet blev oehört dramatiskt. Vi var iväg i jobb och hade planerat det som vår sista "resa", men vi blev påkomna av hans fru och då kastar han i ansiktet på mig att han älskar
henne. Ja, plötsligt var jag noll och intet värd och hon allt han ville ha. Så, när det väl gäller så står älskarinnan vanligen inte alls särskilt högt i kurs. Man är en side kick som ger spänning och guldkant på tillvaron.
Jag mådde väldigt dåligt av hela "slutscenen", trots att jag ville bryta (det var jag som var den drivande i det). Det som tidigare varit en fin, lite sorglig men omöjlig kärlek blev så brutalt avslöjad i ljuset som någont smutsigt och fult.
Vi har som sagt inte setts, men han har hört av sig ett antal gånger. Skrev ett brev och skickade en liten "kärlekspresent" en dryg månad efter uppbrottet. Jag har slängt den. Senast han hörde av sig var för några månader sen, men då sa jag ifrån på skarpen. Det är jobbigt varje gång han hör av sig, river upp såren helt i onödan. Om man ska läka och glömma måste man få vara ifred. Annars drar processen ut väldigt långt på tiden.
När man är involverad med någon annan än sin partner så blir ju hjärtat "upptaget" och det är först som känslorna svalnar och man tänker på annat som man faktiskt märker om det finns något kvar att jobba på hemma. Det fanns det inte i mitt fall. Tyvärr.