Frankk skrev 2013-06-07 18:34:44 följande:
Jo liknande erfarenhet. Känslorna för den andre minskar med tid men försvinner aldrig kanske, känslorna för partnern gick inte att reparera så jag separerar i dagarna. Det ska faktiskt bli skönt att bli singel igen. De negativa känslorna är bearbetade i våras/vintras.
Så mitt råd är att lämna den du lever med för att skapa möjlighet att kunna leva fullt ut frramtiden. Det värsta är skammen mot omgivningen när man tar det förbjudna steget och sen också skulden mot sin tidigare älskade partner som man ger upp på.
Hur länge efter din otrohet kom du på att du inte kunde reparera känslorna till partnern? Jag funderar på samma sak. Vi kan inte bryta upp just nu (på varsitt håll), men jag tror jag kommer att skilja mig ändå, inom en framtid. Det är som om hjärtat är upptaget och jag kan inte riktigt komma till ro hemma och jag kan inte återskapa kärleken.
Maken är en bra person, jag älskar honom som den fina pappa han är för våra barn osv, men jag kommer inte över min ungdomskärlek som på olika sätt spökat i mitt känsloliv i alla år.
Innan har jag nöjt mig med maken, man kan säga att jag bestämde mig för att känna att han var ett ok val när jag nu (av olika skäl) inte kunde bli ihop med ungdomskärleken. Men nu, efter 25 år sedan jag och ungdomskärleken blev ihop första gången, nu är det som om jag inte kan värja mig längre. Jag vet att det är han eller ingen, typ...