Anonym (ångest) skrev 2013-06-02 20:38:20 följande:
För nästan ett år sedan blev jag helt oväntat galet förälskad i min kollega som jag känt i många år. Han kände lika dant och vi inledde en relation trots att vi båda har familj. Känslorna fullkomligt exploderade men nu har han en gång för alla bestämt sig för att stanna med sin familj och vi har därför brutit vår relation.
Fattar dock inte hur jag ska stå ut. Tänker på honom varje vaken minut och saknar honom så att jag mår fysiskt illa. Samtidigt kan jag inte visa något här hemma.
Någon som varit i samma situation - dvs stannat hos er familj efter en längre otrohet? Hur gjorde ni för att glömma? Hur lång tid tog det? Lyckades ni någonsin få tillbaka känslorna för er man/fru?
PS Inser naturligtvis att det inte är synd om mig eftersom jag får skylla mig själv som varit otrogen, att otrohet är omoraliskt, fegt och alltid fel etc. Men gjort är gjort och i dagsläTaget försöker jag bara överleva/uthärda.
Skilj dig. Berätta för din man att du inte älskar honom längre och skilj dig. Du har förverkat din rätt att få stanna kvar i äktenskapet tycker jag.
Det är väldigt mycket jag, jag, jag i dessa trådar om stackars mig som är så kär i min (ex)älskare men jag har bestämt mig för att bryta med min älskare och stanna med min man/försöka med min man/satsa på min man och familjen och samtidigt så beklagar ni bara hur uselt och kärlekslöst er relation är.
Men ta ansvar för ditt liv då. Och din mans. Du har bedragit honom i ett helt år. Att skylla otroheten på att känslorna bara exploderade och det var min älskare som var den drivande är så fult, så uselt, så falskt. Du har alltid ett val - att vara otrogen eller tacka nej och och fokusera på sitt förhållande - att fortsätta lura sin partner eller ta ansvar för det man gjort och lämna ett förhållande som man uppenbarligen inte vill vara i.
Varför inte sluta gnälla och istället agera! Lämna eller satsa fullt ut. Det senare alternativet innebär dock att du måste bekänna vad du gjort så att din man kan ta ställning till om han är intresserad av att fortsätta med dig.
Lycka till!